Akademia HR – Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Zarządzanie potencjałem pracowników to część obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, który w znaczącym stopniu wpływa na realizację celów biznesowych. To właśnie organizacje pozyskujące, rozwijające i utrzymujące pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności, odnoszą największe sukcesy.
Podstawą zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników jest dobre zrozumienie oczekiwań każdej ze stron, co jest szczególnie istotne na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Warto więc szukać takich rozwiązań i ścieżek rozwoju, które z jednej strony zadowolą pracowników, z drugiej zaś umożliwią organizacji dalszy rozwój.
Szkolenie jest częścią programu „Akademia HR”.
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników HR oraz osób zarządzających ludźmi, który na co dzień chcą tworzyć środowisko pracy sprzyjające rozwojowi potencjału pracowników. Jest to sesja dedykowana osobom, chcącym zrozumieć czym tak naprawdę jest potencjał ludzki, jak go zidentyfikować oraz w jaki zrównoważony sposób można nim zarządzić.
W trakcie szkolenia uczestnicy:
- Zrozumieją, czym jest potencjał pracownika i będą potrafić go zidentyfikować
- Dowiedzą się, jakie są najważniejsze czynniki wpływające na sytuację na rynku pracy i jakie są obecne wyzwania
- Poznają metody zarządzania potencjałem pracownika w kontekście bieżących wyzwań
Zdefiniowanie potencjału pracownika i umiejętność jego identyfikacji
- Potencjał pracownika i znaczenie jego identyfikacji.
- Identyfikacja potencjału pracownika jako czynnik budowania sukcesu organizacji.
- Metody oceny potencjału pracownika i pułapki przy jego identyfikacji.
Sytuacja na rynku pracy wpływająca na metody zarządzania talentami
- Czynniki kształtujące sytuację na rynku pracy.
- Obecne wyzwania na rynku pracy z perspektywy pracodawcy i pracownika.
Zrównoważone metody zarządzania potencjałem pracownika
- Tworzenie miejsca pracy sprzyjającego rozwojowi potencjału pracownika.
- Wpływ i znaczenie osób zarządzających na rozwój potencjału pracownika.
- Budowanie rozwiązań wspierających rozwój talentów w procesach rekrutacji i utrzymania talentów w organizacji. Przykłady z rynku pracy.
Małgorzata Kledzik - Praktyk biznesu z 16-letnim doświadczeniem w zakresie procesów HR, talent development & acquisition, diversity & inclusion, employee engagement, project management.