Zarządzanie stresem i emocjami – EY Academy of Business

Zarządzanie stresem i emocjami

Dzięki udziałowi w szkoleniu podniesiesz skuteczność działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem.
Zapytaj o szkolenie
Dla kogo?

Do udziału w warsztacie zapraszamy:

  • Osoby chcące świadomie rozwijać swoje kompetencje i budować ścieżkę rozwoju zawodowego
  • Menedżerów i członków zespołów procesowych i projektowych
  • Osoby zainteresowane psychologią zarządzania i procesami grupowymi
  • Osoby zainteresowane zmianą jakości swojego funkcjonowania w sytuacjach trudnych i wymagających
  • Osoby chcące rozwijać swoje umiejętności zarządzania sytuacjami stresującymi
  • Pracowników startupów
Cel szkolenia
  • Poznanie dynamiki powstawania objawów stresu
  • Poznanie podstaw psychologii zarządzania stresem
  • Rozpoznanie swojego nawykowego sposobu reagowania emocjonalnego oraz wpływu przekonań na zakres możliwych do podjęcia działań w sytuacji stresującej
  • Podniesienie skuteczności działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem
  • Wzbogacenie w narzędzia samodoskonalenia oraz modele postępowania w sytuacji stresu
  • Przećwiczenie technik związanych z redukcja napięcia w ciele
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacyjnych podczas prowadzenia trudnych rozmów (np. feedback, pytania coachingowe, kontraktowanie, przeformułowania, STOP, aktywne słuchanie, wnikliwa obserwacja)
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Poszerzenie umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych
  • Poznanie sposobów minimalizowania stresu i konfliktu
  • Zdobycie wiedzy w obszarze skutecznych technik zapobiegania sytuacjom stresowym
  • Zbudowanie świadomości na temat zarządzania czasem i planowania krótko i długookresowego
  • Pogłębienie umiejętności zapobiegania stresowi osobistemu
Program szkolenia

Stres osobisty i organizacyjny

  • Definicja i typologie stresu (czym jest stres, kiedy się pojawia, co go warunkuje)
  • Stres w organizacji w obliczu badań i statystyk
  • Schematy zachowań grupowych w obliczu stresu i konfliktu: jak zidentyfikować stres w zespole (DLA MENEDŻERÓW)
  • Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie)

Przyczyny stresu

  • Uwarunkowania indywidualne (kwestia odporności na stres, aspekt charakterologiczny)
  • Uwarunkowania strukturalno-organizacyjne a stres (DLA MENEDŻERÓW)
  • Aktywności indywidualne i zespołowe wzmagające stres

Konsekwencje stresu

  • Skutki indywidualne
  • Skutki organizacyjne
  • Stres a efektywność

Ćwiczenia:

Analiza scenek komunikacyjnych w obszarze badania symptomów stresu tymczasowego i permanentnego. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.

Trenerzy
Anetta Krukowska
od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu — wellness w biznesie.
Radosław Jacek Miler
doświadczony doradca biznesowy i trener (ponad 900 dni szkoleniowych i doradczych). W pracy szkoleniowej stawia na wymiar praktyczny i bezpośredni kontakt z uczestnikami, często wykorzystując jako narzędzie kamerę i mikrofon.

Opinie uczestników

Agata Zając

Bardzo merytoryczne spotkania z profesjonalistami, zachęcające do refleksji i rozwoju. Inspirujące i otwierające oczy na doświadczenia innych i nowe perspektywy.

Kasia Wierzejska

Szkolenie pokazało mi praktyczne narzędzia do pracy nad sobą i swoimi emocjami. Dało mi nadzieję na to iż jestem w stanie lepiej zarządzać emocjami, a tym samym swoim zespołem.

Uczestnik szkolenia 18-19.03.2024

Szkolenie było przejrzyste, konkretne i merytoryczne. Szczególnie dzień drugi skupiający się na stresie w odniesieniu do pracy. Dużo sensorów i sytuacji omówionych na przykładach wraz z rozwiązaniami, które można zastosować w życiu zawodowym. Dzięki różnorodnej grupie (zarówno menedżerowie i pracownicy) można było poznać stres z różnych perspektyw.

Tomasz Tyburski

Szkolenie bardzo wartościowe merytorycznie. Na pewno skorzystam z Państwa oferty w przyszłości.

Uczestnik szkolenia 18-19.03.2024

1 dzień: Kompetentna osoba prowadząca (Anetta Krukowska). Ciekawie poruszone tematy dotyczące radzenia sobie z emocjami. 2 dzień: Rewelacyjny prowadzący (Radosław Jacek Miler). Świetny program.