Akademia Zarządzania Kryzysem – EY Academy of Business

Akademia Zarządzania Kryzysem

Dwudniowe warsztaty zarządzania kryzysowego.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy  do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem  na po pierwsze przygotowanie procedur zarządzania kryzysowego, a po drugie sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi mini wykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.

Korzyści z udziału w szkoleniu

W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?

 

Profilaktyka kryzysowa:

  • Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
  • Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego, aby mieć pod ręką procedury i narzędzia i móc poradzić sobie w trakcie intensywnego przebiegu kryzysu.

Kryzys:

  • Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
  • Uczestnicy poznają podstawy działania w sytuacji kryzysowej; organizację komórki (sztabu) kryzysowej, zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,

Eskalacja – kryzys medialny:

  • Uczestnicy poznają podstawowe zasady kontaktu z mediami elektronicznymi, ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej (tzw. „setki”), która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się odpowiadania na trudne pytania zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego oraz sprawnego unikania odpowiedzi na tematy, które nie zostały uwolnione przez sztab kryzysowy do domeny publicznej.
Metodologia

Szkolenie obejmuje 16 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe

Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.

Program szkolenia

Dzień 1: zarządzanie antykryzysowe (trener: dr Jarosław Górski)

 

Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków kryzysów z różnych firm oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.

  • Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy
  • Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy
  • Tworzenie planów zarządzania kryzysowego – sztab kryzysowy, procedury główne, standardowe procedury operacyjne, karty zadań

Dzień 2: komunikacja kryzysowa (trenerzy: Bogdan Szczesiak, Jacek Czarnecki)

 

Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w  formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie.  Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego, Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.

  • Zasady komunikacji kryzysowej do wewnątrz i na zewnątrz firmy
  • Podstawy kontaktów z mediami tradycyjnymi i „nowymi mediami”
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego
Trenerzy
dr Jarosław Górski
Prakademik – łączy praktykę biznesową z przygotowaniem naukowym. Doktor nauk ekonomicznych, trener EY Academy of Business, a zarazem przedsiębiorca i adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca na UW, w SGH oraz WUM. Doświadczony doradca oraz trener w zakresie zarządzania strategicznego oraz kryzysowego. Współpracował zarówno z podmiotami administracji publicznej, jak i przedsiębiorstwami. Współtworzył rozwiązania strategiczne m.in. dla miasta Warszawy, Krakowa, województwa małopolskiego, woj. warmińsko-mazurskiego, woj. kujawsko-pomorskiego, a także firm z branży zbrojeniowej, farmaceutycznej, meblarskiej, usługowej i IT. W pracy kieruje się zasadą przyjmowania perspektywy swoich Klientów.
Bogdan Szczesiak
Ekspert w zakresie marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej. Ukończył Wydział Aktorski PWST w Warszawie oraz podyplomowe studia w Instytucie Dziennikarstwa UW na kierunku Marketing medialny i PR. Pracował i zdobywał doświadczenie jako aktor sceniczny, reżyser filmowy i telewizyjny oraz dziennikarz. Od ponad 20 lat prowadzi działalność doradczą i szkoleniową dla firm, instytucji publicznych, polityków oraz wyższej kadry zarządzającej. Pracuje z małymi grupami oraz indywidualnie na zamkniętych warsztatach z użyciem kamery. Ma za sobą tysiące godzin szkoleniowych.
Jacek Czarnecki
Dziennikarz radiowy i TV. Reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Dziennikarz Programu 1 Polskiego Radia. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV. Współpracuje z EY Academy of Business, prowadząc szkolenia z obszaru komunikacji kryzysowej.