Zarządzanie konfliktamiw zespole – EY Academy of Business

Zarządzanie konfliktami
w zespole

Konflikty w zespołach i między zespołami to naturalne zjawisko w każdym środowisku biznesowym.
Zapisz się
Dla kogo?

Dla każdego, kto w swojej pracy jest odpowiedzialny za zarządzanie ludźmi i zespołami – szczególnie dla:

  • Kadry kierowniczej
  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz
  • Pracowników działów HR
Cel szkolenia
  • Zwiększenie wiedzy na temat rodzajów i dynamiki konfliktów w środowisku pracy
  • Zwiększenie umiejętności stosowania narzędzi profilaktyki konfliktów i budowania środowiska pracy nastawionego na współpracę
  • Zwiększenie umiejętności rozpoznawania w zespołach symptomów konfliktowych wymagających interwencji
  • Zwiększenie umiejętności wsparcia zespołów i pracowników w sytuacjach konfliktowych oraz zaplanowania działań interwencyjnych
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Rozwój kompetencji interpersonalnych: Uczestnik nauczy się, jak efektywnie komunikować się w sytuacjach konfliktowych, co przyczyni się do lepszego zrozumienia i budowania relacji z innymi członkami zespołu.
  • Zrozumienie mechanizmów konfliktu: Poznanie przyczyn i dynamiki konfliktów pozwoli uczestnikowi na lepsze ich przewidywanie i zapobieganie.
  • Narzędzia do rozwiązywania konfliktów: Uczestnik zdobędzie praktyczne umiejętności i strategie, które pomogą w rozwiązywaniu konfliktów w sposób konstruktywny.
  • Zwiększenie efektywności osobistej: Lepsze zarządzanie konfliktami przekłada się na mniejsze obciążenie emocjonalne i większą koncentrację na zadaniach.
  • Rozwój umiejętności lidera: Szkolenie pomoże w doskonaleniu umiejętności przywódczych, niezbędnych do prowadzenia zespołu i zarządzania ludźmi.
  • Poprawa atmosfery w zespole: Pracownicy wyposażeni w umiejętności rozwiązywania konfliktów przyczyniają się do tworzenia zdrowszego środowiska pracy.
  • Zwiększenie produktywności: Zespoły, w których konflikty są efektywnie zarządzane, są bardziej skoncentrowane na realizacji celów biznesowych.
  • Zmniejszenie fluktuacji pracowników: Dobre zarządzanie konfliktami może zmniejszyć ryzyko odejść pracowników związanych z nierozwiązanymi konfliktami.
  • Wzmocnienie pozycji liderów: Menadżerowie lepiej radzący sobie z konfliktami budują większe zaufanie wśród podwładnych i wzmocnienie ich pozycji w firmie.
  • Zmniejszenie ryzyka błędów: Konflikty często są przyczyną błędów; ich efektywne zarządzanie może przyczynić się do ich redukcji.
  • Budowanie kultury współpracy: Szkolenie może przyczynić się do rozwoju kultury organizacyjnej, w której współpraca i wzajemne wsparcie są na pierwszym planie.
Program szkolenia

Konflikt w pracy

  • Rodzaje konfliktów w środowisku pracy
  • Symptomy, dynamika i poziomy eskalacji konfliktów
  • Jawne i ukryte źródła konfliktów
  • Konflikty a dysfunkcje pracy zespołowej
  • Długofalowe konsekwencje utrzymujących się konfliktów

Czy mogę zaszkodzić nie reagując? Rola Lidera w reagowaniu na konflikty

  • Kiedy reagować i czy na pewno mam to robić?
  • Skutki strategii „ przecież nie będę dorosłym ludziom mówić że się mają lubić”
  • Możliwości i ograniczenia prowadzenia interwencji z roli menedżera lub HRBP

Czy mogę zaszkodzić reagując? Zasady „bezpiecznego” reagowania na sytuacja konfliktowe

  • Przegląd powszechnych, szkodliwych reakcji menedżerskich które długofalowo utrzymują lub eskalują napięcia i konflikty w zespole
  • Zasady „BHP” w bezpiecznym interweniowaniu w konflikcie

Planowanie działań interwencyjnych

  • Zrozumieć konflikt – mapowanie i diagnoza sytuacji konfliktowej
  • Strategie rozwiązywania konfliktów a strategie minimalizowania strat
  • Konflikt interpersonalny , miedzy zespołami czy z przełożonym – różnice i podobieństwa w strategii wspierania rozwiązania
  • Interwencje systemowe – kogo ,kiedy, po co i w jaki sposób angażować w działania wspierające poszukiwanie rozwiązań

Komunikacja w konflikcie

  • Struktura rozmowy interwencyjnej – modele, które ułatwią zarządzenie emocjami i realizację celu rozmowy
  • Zasady prowadzenia rozmów indywidualnych i grupowych – „kontrakt interwencyjny”
  • Narzędzia mediacyjne, teamcoachingowe i interwencyjne w praktyce menedżerskiej – przegląd i przykłady zastosowań
  • Jak reagować na silne emocje w rozmowie – płacz, krzyk, wycofanie z kontaktu

Case studies – trening planowania działań interwencyjnych i prowadzenia rozmów w sytuacji konfliktu.

  • Praca na wybranych przez uczestników „przypadkach” sytuacji konfliktowych

Zapobieganie konfliktom – budowanie środowiska pracy nastawionego na współprace

  • Dobre praktyki zapobiegające pojawianiu się dysfunkcji pracy zespołowej
  • Jak zadbać o to różnorodność w zespole (pomysłów, poglądów, osobowości) była źródłem innowacji i inspiracji a nie konfliktów i frustracji
Trenerzy
Dagmara Kanik
Od 2002 r wspiera liderów i firmy w zarządzaniu „trudnymi sytuacjami w zespołach” i budowaniu kompetencji i środowiska pracy, które będzie im zapobiegać. Prowadzi szkolenia grupowe i indywidualne, coachingi, procesy rozwoju zespołów (teamcoachingi).
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane