Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji – EY Academy of Business

Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji

Organizacje skoncentrowane na kliencie są bardziej odporne. Jeff Bezos

Pozytywne doświadczenia klientów i pracowników mogą znacząco wpłynąć na sukces każdej firmy. Aby jednak skutecznie nimi zarządzać organizacje muszą nauczyć się jak czerpać synergię z tych dwóch obszarów i rozwijać je równomiernie.

Podczas szkolenia „Customer i Employee Experience w organizacji” omówimy najistotniejsze założenia  i narzędzia, bez których firmy nie mogą pracować nad doświadczeniami swoich klientów i pracowników holistycznie. Skoncentrujemy się na współdziałaniu CX i EX i wskażemy główne błędy organizacji, które minimalizują tę synergię i sposoby ich pokonania. Pokażemy jak wykorzystać diagnozę i mapowanie doświadczeń/mapowanie podróży klientów i pracowników, aby uzyskać jeszcze lepsze wskazówki do zmian oraz jak zarządzać głosem klienta i pracownika oraz pomiarami doświadczeń. To wszystko uzupełnimy przykładami z firm, które postawiły na CX i jednocześnie nie zapominają o EX.

Szkolenie „Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji” to skondensowana pigułka wiedzy. Stanowi doskonałą okazję by uporządkować swoją wiedzę na temat CX i EX, dowiedzieć się jak wykorzystać narzędzia CX do szybszego rozwoju EX i zebrać inspiracje do dalszego działania.

Szkolenie przyda się każdemu, kto chce budować nowoczesną organizację, która rozwija się między innymi w oparciu o głos klienta i pracownika. Polecamy je w szczególności  osobom odpowiedzialnym i pracującym w obszarach Customer i/lub Employee Experience, analitykom biznesowym odpowiedzialnym za łączenie danych z wielu źródeł, osobom odpowiedzialnym za tzw. „Sukces Klienta” (Customer Success), wszystkim Product Managerom, Project Managerom czy osobom odpowiedzialnym za przebieg podroży klienta (Customer Journey).

Cele szkolenia:

  • Zaktualizowanie i usystematyzowanie wiedzy na temat CX i EX
  • Przedstawienie najlepszych praktyk dot. holistycznego zarządzania CX i EX i sposobów wykorzystania narzędzi
  • Zbudowanie podstaw do strategicznego myślenia o zarządzaniu doświadczeniami w firmie – równego traktowania CX i EX oraz podziału ról i odpowiedzialności w organizacji

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Dowiesz się, jak spójnie zarządzać doświadczeniami klientów (CX) i pracowników (EX) w celu zwiększenia konkurencyjności firmy
  • Zrozumiesz role i odpowiedzialności różnych jednostek organizacyjnych w obszarze CX i EX, w tym rolę zespołów HR i Zarządu
  • Nauczysz się, jak dopasować narzędzia do celów Twojej organizacji
  • Dowiesz się, czy warto i jak monitorować kluczowe wskaźniki CX i EX, takie jak NPS®, CSAT, CES, eNPS® i CXS™ oraz dlaczego istotne jest analizowanie wskaźników OXF
  • Będziesz w stanie określić, na jakim poziomie dojrzałości zarządzania CX i EX jest Twoja organizacja i jakich zmian potrzebuje, aby sprawniej działać

Customer Experience (CX) i Employee Experience (EX) jako dwa filary budowy przewagi organizacyjnej

  • Definicje CX i EX (oraz doświadczeń interesariuszy)
  • Co oznacza dojrzałość organizacji w CX i EX
  • Współzależność i synergia między CX i EX i ich wpływ na firmę
  • Przykłady wpływu CX i EX na wskaźniki firmy

Odpowiedzialność za CX i EX i zarządzanie nimi w organizacji

  • Różnica między funkcją zarządzania CX i EX (CXM i EXM), a codzienne dostarczanie doświadczeń klientom i pracownikom
  • Kto i za co odpowiada w obszarze CX i EX, rola zespołów HR
  • Zarządzanie CX i EX w strukturze organizacyjnej firmy – czy jest idealna formuła, co się sprawdza, co generuje problemy
  • Rola Zarządu w zarządzaniu CX i EX
  • Warsztat: Jak zaangażować Zarząd w skuteczne zarządzanie CX i EX – lista dobrych praktyk

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – diagnoza doświadczeń mapowanie podróży klienta i pracownika

  • Gdzie tworzą się doświadczenia klientów i pracowników
  • Modele mapowania doświadczeń CX/EX (cele, różnice, wady i zalety)
  • Dobre praktyki mapowania doświadczeń CX/EX
  • Warsztat: mapowanie CX i EX w wybranej podróży klienckiej

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – głos klienta i pracownika, pomiary i ich monitorowanie

  • Czym jest niezamówiony i zamówiony głos klienta i pracownika, jakościowy i ilościowy
  • Przykłady metod zbierania i analizy niezamówionego głosu klienta i pracownika – w tym rola sztucznej inteligencji w analizie danych
  • Przykłady metod pomiaru CX i EX: NPS®, CSAT, CES, eNPS®, monitorowanie poziomu doświadczeń klienta i pracownika w podróży klienckiej wskaźnikiem CXS™

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – Wykorzystanie wyników

  • Podstawowe i pogłębione analizy ilościowe, analizy OXF
  • Wdrażanie zmian i usprawnień w projektach i w trybie ciągłym (Zamknięta Pętla Usprawnień)

 Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – Polityka XG (Experience Governance)

  • Czym jest Polityka XG i jaka jest jej rola w organizacji
  • Korzyści z wdrożenia Polityki XG w organizacji
  • Etapy prac nad Polityką XG – przykład

Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji

Cena

2 600 zł netto (3 198,00 zł brutto)

Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji

Organizacje skoncentrowane na kliencie są bardziej odporne. Jeff Bezos

Pozytywne doświadczenia klientów i pracowników mogą znacząco wpłynąć na sukces każdej firmy. Aby jednak skutecznie nimi zarządzać organizacje muszą nauczyć się jak czerpać synergię z tych dwóch obszarów i rozwijać je równomiernie.

Podczas szkolenia „Customer i Employee Experience w organizacji” omówimy najistotniejsze założenia  i narzędzia, bez których firmy nie mogą pracować nad doświadczeniami swoich klientów i pracowników holistycznie. Skoncentrujemy się na współdziałaniu CX i EX i wskażemy główne błędy organizacji, które minimalizują tę synergię i sposoby ich pokonania. Pokażemy jak wykorzystać diagnozę i mapowanie doświadczeń/mapowanie podróży klientów i pracowników, aby uzyskać jeszcze lepsze wskazówki do zmian oraz jak zarządzać głosem klienta i pracownika oraz pomiarami doświadczeń. To wszystko uzupełnimy przykładami z firm, które postawiły na CX i jednocześnie nie zapominają o EX.

Szkolenie „Zarządzanie Customer i Employee Experience w organizacji” to skondensowana pigułka wiedzy. Stanowi doskonałą okazję by uporządkować swoją wiedzę na temat CX i EX, dowiedzieć się jak wykorzystać narzędzia CX do szybszego rozwoju EX i zebrać inspiracje do dalszego działania.

Dla kogo?

Szkolenie przyda się każdemu, kto chce budować nowoczesną organizację, która rozwija się między innymi w oparciu o głos klienta i pracownika. Polecamy je w szczególności  osobom odpowiedzialnym i pracującym w obszarach Customer i/lub Employee Experience, analitykom biznesowym odpowiedzialnym za łączenie danych z wielu źródeł, osobom odpowiedzialnym za tzw. „Sukces Klienta” (Customer Success), wszystkim Product Managerom, Project Managerom czy osobom odpowiedzialnym za przebieg podroży klienta (Customer Journey).

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Zaktualizowanie i usystematyzowanie wiedzy na temat CX i EX
  • Przedstawienie najlepszych praktyk dot. holistycznego zarządzania CX i EX i sposobów wykorzystania narzędzi
  • Zbudowanie podstaw do strategicznego myślenia o zarządzaniu doświadczeniami w firmie – równego traktowania CX i EX oraz podziału ról i odpowiedzialności w organizacji

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Dowiesz się, jak spójnie zarządzać doświadczeniami klientów (CX) i pracowników (EX) w celu zwiększenia konkurencyjności firmy
  • Zrozumiesz role i odpowiedzialności różnych jednostek organizacyjnych w obszarze CX i EX, w tym rolę zespołów HR i Zarządu
  • Nauczysz się, jak dopasować narzędzia do celów Twojej organizacji
  • Dowiesz się, czy warto i jak monitorować kluczowe wskaźniki CX i EX, takie jak NPS®, CSAT, CES, eNPS® i CXS™ oraz dlaczego istotne jest analizowanie wskaźników OXF
  • Będziesz w stanie określić, na jakim poziomie dojrzałości zarządzania CX i EX jest Twoja organizacja i jakich zmian potrzebuje, aby sprawniej działać
Program

Customer Experience (CX) i Employee Experience (EX) jako dwa filary budowy przewagi organizacyjnej

  • Definicje CX i EX (oraz doświadczeń interesariuszy)
  • Co oznacza dojrzałość organizacji w CX i EX
  • Współzależność i synergia między CX i EX i ich wpływ na firmę
  • Przykłady wpływu CX i EX na wskaźniki firmy

Odpowiedzialność za CX i EX i zarządzanie nimi w organizacji

  • Różnica między funkcją zarządzania CX i EX (CXM i EXM), a codzienne dostarczanie doświadczeń klientom i pracownikom
  • Kto i za co odpowiada w obszarze CX i EX, rola zespołów HR
  • Zarządzanie CX i EX w strukturze organizacyjnej firmy – czy jest idealna formuła, co się sprawdza, co generuje problemy
  • Rola Zarządu w zarządzaniu CX i EX
  • Warsztat: Jak zaangażować Zarząd w skuteczne zarządzanie CX i EX – lista dobrych praktyk

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – diagnoza doświadczeń mapowanie podróży klienta i pracownika

  • Gdzie tworzą się doświadczenia klientów i pracowników
  • Modele mapowania doświadczeń CX/EX (cele, różnice, wady i zalety)
  • Dobre praktyki mapowania doświadczeń CX/EX
  • Warsztat: mapowanie CX i EX w wybranej podróży klienckiej

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – głos klienta i pracownika, pomiary i ich monitorowanie

  • Czym jest niezamówiony i zamówiony głos klienta i pracownika, jakościowy i ilościowy
  • Przykłady metod zbierania i analizy niezamówionego głosu klienta i pracownika – w tym rola sztucznej inteligencji w analizie danych
  • Przykłady metod pomiaru CX i EX: NPS®, CSAT, CES, eNPS®, monitorowanie poziomu doświadczeń klienta i pracownika w podróży klienckiej wskaźnikiem CXS™

Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – Wykorzystanie wyników

  • Podstawowe i pogłębione analizy ilościowe, analizy OXF
  • Wdrażanie zmian i usprawnień w projektach i w trybie ciągłym (Zamknięta Pętla Usprawnień)

 Narzędzia wspierające zarządzanie CX i EX – Polityka XG (Experience Governance)

  • Czym jest Polityka XG i jaka jest jej rola w organizacji
  • Korzyści z wdrożenia Polityki XG w organizacji
  • Etapy prac nad Polityką XG – przykład

Cena

2 600 zł netto (3 198,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

2-3 kwietnia 2025

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com