Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w organizacji
Wypalenie zawodowe charakteryzuje się spadkiem motywacji, energii i entuzjazmu do pracy. Dotknąć może każdego, bez względu na pozycję w organizacji, wiek czy branżę, w jakiej pracuje. Wypalenie jest poważnym problemem, gdyż może mieć nie tylko negatywny skutek na rozwój profesjonalny, lecz również na całościowe zadowolenie z życia. Na szczęście są sposoby, by zapobiec wypaleniu, a w przypadku gdy odczuwasz już jego skutki, przeciwdziałać, by odzyskać motywację i radość z pracy!
Na naszym szkoleniu pokażemy Ci, jak to zrobić.
Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR – czas na zmiany”:
- Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
- Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Szkolenie kierowane jest do osób chcących zgłębić tematykę wypalenia zawodowego oraz przeciwdziałania wypaleniu w organizacji, w szczególności do menedżerów kierujących zespołami oraz pracowników działów HR.
Cele i korzyści szkolenia:
- Poszerzysz swoją wiedzę na temat koncepcji i skali wypalenia zawodowego
- Zwiększysz swoją świadomość znaczenia prewencji tego zjawiska
- Odkryjesz powiązania pomiędzy kulturą organizacyjną a wypaleniem zawodowym
- Poznasz dobre praktyki związane z przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu w organizacji
1. Czym jest wypalenie zawodowe?
- Koncepcja wypalenia zawodowego
- Czy wypalenie zawodowe jest chorobą?
- Fazy wypalenia zawodowego i ich objawy
- Przyczyny wypalenia zawodowego i czynniki ryzyka
- Metody badania wypalenia zawodowego
2. Znaczenie prewencji wypalenia zawodowego
- Skala zjawiska
- Prognozy na przyszłość
- Koszty związane z wypaleniem zawodowym
3. Wypalenie zawodowe a kultura organizacyjna
- Kultura organizacyjna i jej znaczenie w zjawisku powstawania wypalenia zawodowego
- Rola firmy w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
- Rola HR
- Rola menedżerów
4. Dobre praktyki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Działania na poziomie pracownika
- Działania na poziomie organizacji
- Jak stworzyć program i jak dopasować go do organizacji?
5. Jak przekonać biznes do inwestycji w tego typu programy?
Paulina Marcinek - posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zespołem i projektami. Realizuje projekty zarządzania zmianą w organizacji, strategii komunikacji wewnętrznej, budowania zaangażowania pracowników oraz wdrożenia modelu pracy hybrydowej.