Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego – EY Academy of Business

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Czy zdarza się, że wycena usług prawnych sprawia Ci problem? Chcesz uniknąć sytuacji, w której na koniec okazuje się, że Twoje usługi nie były należycie wycenione? Obawiasz się czy Twoje wyceny będą akceptowane? Masz trudności z uargumentowaniem oferowanej ceny i przedstawieniem wartości Twoich usług? Nie wiesz co robić, kiedy Klient podejmuje negocjacje Twojej oferty cenowej?

Wycena usług prawnych to proces, który może zaoferować prawnikom znacznie więcej, niż tylko wygenerowanie informacji o cenie usługi prawnej. Dobra wycena ma za zadanie wspierać proces sprzedaży tych usług. Pomagać budować długofalowe relacje z Klientami i zdrowe fundamenty rozwoju biznesu prawnego. Kształtować pozycję profesjonalisty i zmniejszać ryzyko prowadzonej działalności.

Czy wiesz jak w praktyce czerpać korzyści z metodologii wyceny usług prawnych? Prawnicy, którzy stosują wycenę usług prawnych jako narzędzie rozwoju kancelarii i marki osobistej prowadzą dobrze skalkulowane biznesy prawne.

Czy jesteś już w tym gronie? Specjalistyczne szkolenie „Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego’’ jest trafną odpowiedzią na potrzeby wszystkich prawników, których celem jest budowanie dobrze zarabiającego biznesu prawnego.

Szkolenie skierowane jest do prawników reprezentujących zarówno kancelarie prawnicze, jak i działy prawne przedsiębiorstw.

 

Szkolenie będzie przydatne dla osób prowadzących własne kancelarie, jak i prawników, których zakres obowiązków wymaga podejmowania czynności z obszaru wyceny usług. Omawiane na nim zagadnienia mogą się również okazać pomocne dla osób posiadających już doświadczenia w obszarze wyceny, jednak odczuwających konieczność usystematyzowania wiedzy lub zyskania właściwej perspektywy dotyczącej wyceny usług prawnych.

Jeśli chcesz:

  • poznać zasady jakimi można kierować się przy wycenie usług prawnych, tak aby uporządkować proces wyceny, ułatwić komunikację z Klientami i wyceniać w sposób pozwalający na uwzględnienie wartości usługi prawnej,
  • wypracować model wyceny usług prawnych pozwalający na: wsparcie procesu sprzedaży usług prawnych, ograniczanie ryzyka błędu w wycenie i budowania dobrych relacji z Klientem,
  • nauczyć się prowadzić rozmowy ofertowe i reagować na próby negocjacji przedstawianych cen,

potrzebujesz praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz na szkoleniu!

Korzyści:

  • Wykształcisz umiejętności w zakresie prawidłowego podejścia do procesu wyceny usług prawnych, niezależnie od rodzaju i stopnia skomplikowania danej usługi prawnej (z uwzględnieniem reprezentacji w postępowaniu sądowym, sporządzania opinii i projektów prawnych, obsługi transakcji i stałych współprac prawnych),
  • Poznasz metodykę i systemy rozliczeń jakie będziesz mógł stosować w swojej praktyce prawnej,
  • Zrozumiesz na czym polegają popularne błędy w wycenie usług prawnych i jak ich unikać,
  • Wypracujesz dobre praktyki w zakresie komunikacji ofertowej, przedstawiania przygotowywanych wycen i prowadzenia trudnych rozmów cenowych.

Część 1

 

  • Jak dobra wycena wspiera proces sprzedaży usług prawnych?
  • Dobrze wyceniona sprawa – co to znaczy?
  • Zasady rzetelnej wyceny usług prawnych. W jaki sposób wspierają konstruowanie dobrych ofert cenowych?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne:

(1) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem kwestionującym wysokość przedstawionego przez prawnika wynagrodzenia.

(2) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem, który chce uzyskać jedynie ogólną informację cenową

(3) Analiza dokumentów na potrzeby przygotowania wyceny zajmuje wiele godzin – jak je sprzedać?

  • Podstawowe problemy dotyczące wyceny usług prawnych – z czego wynikają i jak ich unikać. Komunikacja, czas poświęcony na wycenę, identyfikacja wartości usługi prawnej.
  • Popularne mity dotyczące wyceny usług prawnych – jakie są i z czego wynikają? Wpływ na wycenę. Czy wszyscy powinniśmy wyceniać tak samo?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne. Przedstaw wartość sprzedawanej usługi prawnej na przykładzie postępowania sądowego/sporządzenia umowy/obsługi transakcji.

Część 2

 Wycena usług prawnych – metodyka, protokół wyceny usług prawnych.

– Jakie sprawy wyceniamy najlepiej i dlaczego?

– Dlaczego warto stosować metodykę wyceny usług prawnych i czemu ma ona służyć?

– Protokół wyceny usług prawnych – 6 kroków do dobrej wyceny usług prawnych.

– Korzyści związane ze stosowaniem protokołu wyceny usług prawnych dla budowania dobrze skalkulowanego biznesu prawnego i spójnej marki kancelarii

  • Warsztat – zastosowanie protokołu wyceny usług prawnych w praktyce.
  • Funkcjonujące systemy rozliczeń.

– Wynagrodzenie godzinowe, stałe i zmienne stawki godzinowe; abonament; ryczałt; success fee – w jaki sposób je stosować?

– Systemy korekty wynagrodzenia w związku ze zmianą okoliczności sprawy – o czym pamiętać

– Jak określić wysokość stawki godzinowej i ryczałtu?

– Czy są gorsze i lepsze systemy rozliczeń?

– Przyszłość należy do ryczałtów? Argumenty za i przeciw.

  • Wysokość stawki – jak ją określić? Z czego wynikają istniejące rozbieżności?

Część 3

  • Podstawowe błędy w wycenie usług – na czym polegają i jak ich unikać?

– W jaki sposób świadomość wystąpienia błędu pomaga dobrze wyceniać?

– Przykłady błędów w wycenie usług prawnych i komunikacji ofertowej

  • Właściwa komunikacja z Klientem dotycząca wyceny usług prawnych – jak się w niej poruszać?
  • Forma utrwalenia ustaleń dotyczących wyceny usług prawnych z klientem.
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne: (1) Krótka odpowiedź od prawnika, duża wartość dla klienta – jak to wycenić? (2) Kwestionowanie wartości świadczonej usługi prawnej po jej wykonaniu – jak to rozegrać? (3) Zmiana założeń przez Klienta w trakcie świadczenia usługi prawnej – jak to rozwiązać? (4) Błąd w wycenie – jak sobie z nim poradzić komunikacyjnie i biznesowo?

Joanna Lubecka - specjalistka w zakresie kontraktów gospodarczych, prawa spółek i prawa handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem obrotu międzynarodowego. Adwokatka i założycielka kancelarii Lubecka.Law. Prelegentka na szkoleniach i konferencjach dotyczących prawa.

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Czy zdarza się, że wycena usług prawnych sprawia Ci problem? Chcesz uniknąć sytuacji, w której na koniec okazuje się, że Twoje usługi nie były należycie wycenione? Obawiasz się czy Twoje wyceny będą akceptowane? Masz trudności z uargumentowaniem oferowanej ceny i przedstawieniem wartości Twoich usług? Nie wiesz co robić, kiedy Klient podejmuje negocjacje Twojej oferty cenowej?

Wycena usług prawnych to proces, który może zaoferować prawnikom znacznie więcej, niż tylko wygenerowanie informacji o cenie usługi prawnej. Dobra wycena ma za zadanie wspierać proces sprzedaży tych usług. Pomagać budować długofalowe relacje z Klientami i zdrowe fundamenty rozwoju biznesu prawnego. Kształtować pozycję profesjonalisty i zmniejszać ryzyko prowadzonej działalności.

Czy wiesz jak w praktyce czerpać korzyści z metodologii wyceny usług prawnych? Prawnicy, którzy stosują wycenę usług prawnych jako narzędzie rozwoju kancelarii i marki osobistej prowadzą dobrze skalkulowane biznesy prawne.

Czy jesteś już w tym gronie? Specjalistyczne szkolenie „Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego’’ jest trafną odpowiedzią na potrzeby wszystkich prawników, których celem jest budowanie dobrze zarabiającego biznesu prawnego.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do prawników reprezentujących zarówno kancelarie prawnicze, jak i działy prawne przedsiębiorstw.

 

Szkolenie będzie przydatne dla osób prowadzących własne kancelarie, jak i prawników, których zakres obowiązków wymaga podejmowania czynności z obszaru wyceny usług. Omawiane na nim zagadnienia mogą się również okazać pomocne dla osób posiadających już doświadczenia w obszarze wyceny, jednak odczuwających konieczność usystematyzowania wiedzy lub zyskania właściwej perspektywy dotyczącej wyceny usług prawnych.

Cele i korzyści

Jeśli chcesz:

  • poznać zasady jakimi można kierować się przy wycenie usług prawnych, tak aby uporządkować proces wyceny, ułatwić komunikację z Klientami i wyceniać w sposób pozwalający na uwzględnienie wartości usługi prawnej,
  • wypracować model wyceny usług prawnych pozwalający na: wsparcie procesu sprzedaży usług prawnych, ograniczanie ryzyka błędu w wycenie i budowania dobrych relacji z Klientem,
  • nauczyć się prowadzić rozmowy ofertowe i reagować na próby negocjacji przedstawianych cen,

potrzebujesz praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz na szkoleniu!

Korzyści:

  • Wykształcisz umiejętności w zakresie prawidłowego podejścia do procesu wyceny usług prawnych, niezależnie od rodzaju i stopnia skomplikowania danej usługi prawnej (z uwzględnieniem reprezentacji w postępowaniu sądowym, sporządzania opinii i projektów prawnych, obsługi transakcji i stałych współprac prawnych),
  • Poznasz metodykę i systemy rozliczeń jakie będziesz mógł stosować w swojej praktyce prawnej,
  • Zrozumiesz na czym polegają popularne błędy w wycenie usług prawnych i jak ich unikać,
  • Wypracujesz dobre praktyki w zakresie komunikacji ofertowej, przedstawiania przygotowywanych wycen i prowadzenia trudnych rozmów cenowych.
Program

Część 1

 

  • Jak dobra wycena wspiera proces sprzedaży usług prawnych?
  • Dobrze wyceniona sprawa – co to znaczy?
  • Zasady rzetelnej wyceny usług prawnych. W jaki sposób wspierają konstruowanie dobrych ofert cenowych?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne:

(1) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem kwestionującym wysokość przedstawionego przez prawnika wynagrodzenia.

(2) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem, który chce uzyskać jedynie ogólną informację cenową

(3) Analiza dokumentów na potrzeby przygotowania wyceny zajmuje wiele godzin – jak je sprzedać?

  • Podstawowe problemy dotyczące wyceny usług prawnych – z czego wynikają i jak ich unikać. Komunikacja, czas poświęcony na wycenę, identyfikacja wartości usługi prawnej.
  • Popularne mity dotyczące wyceny usług prawnych – jakie są i z czego wynikają? Wpływ na wycenę. Czy wszyscy powinniśmy wyceniać tak samo?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne. Przedstaw wartość sprzedawanej usługi prawnej na przykładzie postępowania sądowego/sporządzenia umowy/obsługi transakcji.

Część 2

 Wycena usług prawnych – metodyka, protokół wyceny usług prawnych.

– Jakie sprawy wyceniamy najlepiej i dlaczego?

– Dlaczego warto stosować metodykę wyceny usług prawnych i czemu ma ona służyć?

– Protokół wyceny usług prawnych – 6 kroków do dobrej wyceny usług prawnych.

– Korzyści związane ze stosowaniem protokołu wyceny usług prawnych dla budowania dobrze skalkulowanego biznesu prawnego i spójnej marki kancelarii

  • Warsztat – zastosowanie protokołu wyceny usług prawnych w praktyce.
  • Funkcjonujące systemy rozliczeń.

– Wynagrodzenie godzinowe, stałe i zmienne stawki godzinowe; abonament; ryczałt; success fee – w jaki sposób je stosować?

– Systemy korekty wynagrodzenia w związku ze zmianą okoliczności sprawy – o czym pamiętać

– Jak określić wysokość stawki godzinowej i ryczałtu?

– Czy są gorsze i lepsze systemy rozliczeń?

– Przyszłość należy do ryczałtów? Argumenty za i przeciw.

  • Wysokość stawki – jak ją określić? Z czego wynikają istniejące rozbieżności?

Część 3

  • Podstawowe błędy w wycenie usług – na czym polegają i jak ich unikać?

– W jaki sposób świadomość wystąpienia błędu pomaga dobrze wyceniać?

– Przykłady błędów w wycenie usług prawnych i komunikacji ofertowej

  • Właściwa komunikacja z Klientem dotycząca wyceny usług prawnych – jak się w niej poruszać?
  • Forma utrwalenia ustaleń dotyczących wyceny usług prawnych z klientem.
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne: (1) Krótka odpowiedź od prawnika, duża wartość dla klienta – jak to wycenić? (2) Kwestionowanie wartości świadczonej usługi prawnej po jej wykonaniu – jak to rozegrać? (3) Zmiana założeń przez Klienta w trakcie świadczenia usługi prawnej – jak to rozwiązać? (4) Błąd w wycenie – jak sobie z nim poradzić komunikacyjnie i biznesowo?

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • anna.sobora@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Nina Niemojewska

  • +48 573 802 426
  • Nina.Niemojewska@pl.ey.com