Współpraca z interesariuszami w audycie wewnętrznym
Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.
Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.
Szkolenie kierujemy zarówno do doświadczonych audytorów, którzy w swojej pracy stoją na pierwszej linii frontu w relacjach z interesariuszami, jak i do osób stawiających pierwsze kroki w audycie, zainteresowanych poznaniem praktycznych technik i narzędzi wykorzystywanych podczas codziennej komunikacji z audytowanymi.
W trakcie szkolenia uczestnicy:
- przypomną sobie Globalne Standardy Audytu Wewnętrznego i wynikające z nich zasady współpracy audytora z zarządem, komitetem audytu i audytowanymi;
- przedyskutują praktyczne doświadczenia ze współpracy z interesariuszami;
- poznają propozycje narzędzi, które można wykorzystać do aktywnego i proaktywnego „zarządzania interesariuszami”.
Jednym z motywów przewodnich szkolenia będzie „wartość dodana” z audytu i to, w jaki sposób zgodność tematyki realizowanych audytów z celami biznesowymi organizacji oraz jakość rekomendacji przedstawianych przez audyt wpływają na wizerunek audytorów.
Program szkolenia oparty jest na kombinacji standardów zawodowych i praktyki.
1. Kim są interesariusze w audycie wewnętrznym:
- relacja z kadrą zarządzającą – mandat audytu wewnętrznego;
- oczekiwania zarządu/ kierownictwa organizacji;
- oczekiwania komitetu audytu;
- relacja z audytowanymi – dobre relacje a zachowanie obiektywizmu.
2. Wartość dodana w audycie:
- co to jest „wartość dodana” i jak ją mierzyć;
- planowanie audytów i ich zgodność ze strategią organizacji;
- audytor jako partner biznesowy – jakość rekomendacji.
3. Rola audytu wewnętrznego w procesach zarządzania:
- model „trzech linii obrony” – bariera czy szansa dla audytorów;
- audyt jako źródło informacji dla zarządu, komitetu audytu i;
- angażowanie audytu do zadań doradczych i projektów specjalnych;
- niezależność audytu wewnętrznego – standardy i praktyka.
4. Zarządzanie wizerunkiem audytu wewnętrznego:
- mapa relacji z interesariuszami;
- jakość audytu jako narzędzie wizerunkowe;
- rola informacji zwrotnej od audytowanych;
- audyt jako propozycja dla kariery zawodowej;
- promocja audytu wewnętrznego w organizacji i środowisku zawodowym.
Jakub Bojanowski - doradca biznesowy i menedżer z wieloletnim doświadczeniem. W trakcie swojej kariery zawodowej koncentrował się na zagadnieniach z zakresu wiarygodności i bezpieczeństwa systemów informatycznych.