Współpraca z interesariuszami w audycie wewnętrznym – EY Academy of Business

Współpraca z interesariuszami w audycie wewnętrznym

Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.

Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.

 

Szkolenie kierujemy zarówno do doświadczonych audytorów, którzy w swojej pracy stoją na pierwszej linii frontu w relacjach z interesariuszami, jak i do osób stawiających pierwsze kroki w audycie, zainteresowanych poznaniem praktycznych technik i narzędzi wykorzystywanych podczas codziennej komunikacji z audytowanymi.

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • przypomną sobie Globalne Standardy Audytu Wewnętrznego i wynikające z nich zasady współpracy audytora z zarządem, komitetem audytu i audytowanymi;
  • przedyskutują praktyczne doświadczenia ze współpracy z interesariuszami;
  • poznają propozycje narzędzi, które można wykorzystać do aktywnego i proaktywnego „zarządzania interesariuszami”.

Jednym z motywów przewodnich szkolenia będzie „wartość dodana” z audytu i to, w jaki sposób zgodność tematyki realizowanych audytów z celami biznesowymi organizacji oraz jakość rekomendacji przedstawianych przez audyt wpływają na wizerunek audytorów.

Program szkolenia oparty jest na kombinacji standardów zawodowych i praktyki.

1. Kim są interesariusze w audycie wewnętrznym:

  • relacja z kadrą zarządzającą – mandat audytu wewnętrznego;
  • oczekiwania zarządu/ kierownictwa organizacji;
  • oczekiwania komitetu audytu;
  • relacja z audytowanymi – dobre relacje a zachowanie obiektywizmu.

2. Wartość dodana w audycie:

  • co to jest „wartość dodana” i jak ją mierzyć;
  • planowanie audytów i ich zgodność ze strategią organizacji;
  • audytor jako partner biznesowy – jakość rekomendacji.

3. Rola audytu wewnętrznego w procesach zarządzania:

  • model „trzech linii obrony” – bariera czy szansa dla audytorów;
  • audyt jako źródło informacji dla zarządu, komitetu audytu i;
  • angażowanie audytu do zadań doradczych i projektów specjalnych;
  • niezależność audytu wewnętrznego – standardy i praktyka.

4. Zarządzanie wizerunkiem audytu wewnętrznego:

  • mapa relacji z interesariuszami;
  • jakość audytu jako narzędzie wizerunkowe;
  • rola informacji zwrotnej od audytowanych;
  • audyt jako propozycja dla kariery zawodowej;
  • promocja audytu wewnętrznego w organizacji i środowisku zawodowym.

Jakub Bojanowski - doradca biznesowy i menedżer z wieloletnim doświadczeniem. W trakcie swojej kariery zawodowej koncentrował się na zagadnieniach z zakresu wiarygodności i bezpieczeństwa systemów informatycznych.

Współpraca z interesariuszami w audycie wewnętrznym

Cena

1 500 zł netto (1 845,00 zł brutto)

Współpraca z interesariuszami w audycie wewnętrznym

Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy głównie do audytorów wewnętrznych, którzy w swojej pracy dostrzegają potrzebę wzmocnienia relacji z przedstawicielami kadry menedżerskiej, których opinie wpływają na wizerunek audytu wewnętrznego w organizacji.

 

Szkolenie kierujemy zarówno do doświadczonych audytorów, którzy w swojej pracy stoją na pierwszej linii frontu w relacjach z interesariuszami, jak i do osób stawiających pierwsze kroki w audycie, zainteresowanych poznaniem praktycznych technik i narzędzi wykorzystywanych podczas codziennej komunikacji z audytowanymi.

Cele i korzyści

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • przypomną sobie Globalne Standardy Audytu Wewnętrznego i wynikające z nich zasady współpracy audytora z zarządem, komitetem audytu i audytowanymi;
  • przedyskutują praktyczne doświadczenia ze współpracy z interesariuszami;
  • poznają propozycje narzędzi, które można wykorzystać do aktywnego i proaktywnego „zarządzania interesariuszami”.

Jednym z motywów przewodnich szkolenia będzie „wartość dodana” z audytu i to, w jaki sposób zgodność tematyki realizowanych audytów z celami biznesowymi organizacji oraz jakość rekomendacji przedstawianych przez audyt wpływają na wizerunek audytorów.

Program

Program szkolenia oparty jest na kombinacji standardów zawodowych i praktyki.

1. Kim są interesariusze w audycie wewnętrznym:

  • relacja z kadrą zarządzającą – mandat audytu wewnętrznego;
  • oczekiwania zarządu/ kierownictwa organizacji;
  • oczekiwania komitetu audytu;
  • relacja z audytowanymi – dobre relacje a zachowanie obiektywizmu.

2. Wartość dodana w audycie:

  • co to jest „wartość dodana” i jak ją mierzyć;
  • planowanie audytów i ich zgodność ze strategią organizacji;
  • audytor jako partner biznesowy – jakość rekomendacji.

3. Rola audytu wewnętrznego w procesach zarządzania:

  • model „trzech linii obrony” – bariera czy szansa dla audytorów;
  • audyt jako źródło informacji dla zarządu, komitetu audytu i;
  • angażowanie audytu do zadań doradczych i projektów specjalnych;
  • niezależność audytu wewnętrznego – standardy i praktyka.

4. Zarządzanie wizerunkiem audytu wewnętrznego:

  • mapa relacji z interesariuszami;
  • jakość audytu jako narzędzie wizerunkowe;
  • rola informacji zwrotnej od audytowanych;
  • audyt jako propozycja dla kariery zawodowej;
  • promocja audytu wewnętrznego w organizacji i środowisku zawodowym.
Szczegóły programu modułowego

Cena

1 500 zł netto (1 845,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

31 marca 2025

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Dominika Machul

Koordynator kursu

  • +48 502 782 693
  • dominika.machul@pl.ey.com