Współpraca w zespole rozproszonym – EY Academy of Business

Współpraca w zespole rozproszonym

Współpraca w sytuacji braku bieżącego, bezpośredniego kontaktu może być wyzwaniem.
Zapytaj o szkolenie
Współpraca w sytuacji braku bieżącego, bezpośredniego kontaktu może być wyzwaniem zarówno na poziomie uzyskiwania zakładanych rezultatów, jak i utrzymywania zaufania w zespole. Częściej mogą pojawiać się napięcia i sytuacje konfliktowe, czasem trudno jest także utrzymać koncentrację na wspólnych celach i wynikach. Nad tymi właśnie aspektami skupiamy się podczas szkolenia. Z jednej strony analizujemy i wypracowujemy działania, które mogą zapobiec pojawieniu się tych wyzwań. Z drugiej – zastanawiamy się i trenujemy, jak je rozwiązać, gdy już wystąpiły.
Dla kogo?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich pracowników, którzy chcą usprawnić współpracę w zespole rozproszonym, wspierając wzajemne zaufanie oraz koncentrację na wspólnych celach.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest uporządkowanie kluczowych obszarów budowania efektywnej współpracy w zespole rozproszonym, a także poznanie konkretnych narzędzi, które tę współpracę wspierają.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla Uczestników:

  • Poznasz kluczowe aspekty, które wpływają na efektywność współpracy w zespole rozproszonym
  • Poznasz sposoby wzmacniania współpracy, pomimo uwarunkowań płynących ze specyfiki pracy zdalnej i asynchronicznej
  • Nauczysz się świadomie kształtować zachowania sprzyjające efektywnej współpracy w zespole rozproszonym

Korzyści dla organizacji:

  • Wzmocnisz koncentrację na osiąganiu wspólnych celów w zespołach pracujących w rozproszeniu
  • Podniesiesz satysfakcję i zaangażowanie pracowników wykonujących zadania w warunkach pracy rozproszonej
  • Zwiększysz poczucie wpływu pracowników w kształtowaniu jakości współpracy w zespole rozproszonym
Program szkolenia
  • Co szczególnie odróżnia współpracę w zespole rozproszonym oraz hybrydowym od współpracy „tradycyjnej”? Kluczowe zagrożenia dla efektywności działań własnych i zespołu
  • Efektywna i skuteczna współpraca w zespole rozproszonym, czyli lepiej zapobiegać niż leczyć
    • Jak własnym zachowaniem modelować efektywną współpracę w sytuacji braku stałego kontaktu w firmie: cztery wymiary budowania zaufania
    • Potrzeby i oczekiwania związane ze współpracą w rozproszeniu: jak je poznać oraz w jaki sposób uzgodnić wspólne zasady? Kontraktowanie współpracy ze współpracownikami z zespołu i z organizacji
  • Strategie reagowania na brak współpracy u innych osób
    • Relacje „jeden na jeden”: w jaki sposób reagować na zachowania współpracowników, które obniżają efektywność działań?
    • Relacje w zespole: w jaki sposób inspirować do zespołowego doskonalenia współpracy i wzajemnej uważności?
    • Eskalacja: co zrobić, gdy „nic nie działa”?
  • Mój potencjał do współpracy w zespole rozproszonym: wiedza, umiejętności i postawy oraz plan działania
Trenerzy
Ewa Opolska
Przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Magdalena Robak
Psycholog organizacji i pracy, trener, coach, doradca i facylitator wspierający m.in. rozwój (współ)pracy w firmach, zespołach i projektach. Jako liderka projektów rozwojowych od ponad 20 lat współpracuje w formule rozproszonej. Specjalizuje się w rozwoju kompetencji sprzyjających dobrej pracy zespołowej zbudowanej na świadomości ról, wspólnych wartościach, wzmacnianiu osobistego zaangażowania i uważności na siebie oraz innych. Od 2020 roku realizuje kompleksowe projekty wspierające menedżerów i pracowników w efektywnej pracy i współpracy w strukturach zdalnych, rozproszonych oraz hybrydowych.