Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych – EY Academy of Business

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych

Lean Management, czyli szczupłe zarządzanie to koncepcja, która pojawiła się w drugiej połowie XX wieku i stanowi rozszerzenie Lean Manufacturing stworzonego przez Toyotę. Szkolenie przedstawia filozofię Lean Management, zasady budowania kultury ciągłego doskonalenia i najlepsze praktyki z tego zakresu.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy wdrażają lub planują wdrożenie Lean w obszarze usług.

Cele:

  • Zapoznanie uczestników z fundamentami systemu Lean Management – marnotrawstwo, wspólne cele, konsensus, element bezpieczeństwa
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia zarządzania wizualnego jako kluczowej metody, która pozwoli na szybkie weryfikowanie stanu obecnego w porównaniu z ustalonym standardem działań
  • Zrozumienie przez uczestników, co jest potrzebne, żeby zbudować kulturę Lean Management i skutecznie zarządzać zmianami w procesach usługowych
  • Poznanie idei szczupłego zarządzania w oparciu o Lean Management
  • Poznanie wybranych narzędzi i metod doskonalenia procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z czynnikami ułatwiającymi przekonanie pracowników do zmian
  • Pokazanie uczestnikom, jak zbudować świadomość do wdrożenia kultury ciągłego doskonalenia
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk i podstawowych błędów z wdrożeń kultury Lean Management
  • Przećwiczenie praktyczne omawianych zagadnień w trakcie stopniowo rozgrywanej gry symulacyjnej (w trakcie pierwszego i drugiego dnia)
  • Prezentacja wyzwań Lean w środowisku Office na przykładzie gry symulacyjnej odwzorowującej procesy usługowe (zlecenia front office, backoffice, workflow)
  • Pokazanie na przykładzie gry zaangażowania w doskonalenie procesów wszystkich pracowników jako kluczowego czynnika sukcesu Lean
  • Przedstawienie specyfiki i ograniczeń w organizacjach usługowych pod kątem ich usprawniania
  • Przedstawienie oraz omówienie kluczowych aspektów dotyczących filozofii Lean i budowania kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach usługowych
  • Pojęcie wartości dodanej (VA) – czym ona jest w oczach klienta i jak ją zidentyfikować
  • Pojęcie strat (czyli marnotrawstwa NVA oraz marnotrawstwa koniecznego NNVA) w procesie (jap. muda, ang. waste), 8 głównych typów marnotrawstwa
  • Umiejscowienie doskonalenia procesów w kontekście strategicznym organizacji – przegląd koncepcji i refleksji strategicznych (Sinek, Collins, Drucker)
  • Przedstawienie korzyści i przykładów z wdrożeń Lean w organizacjach usługowych – banki, ubezpieczenia, SSC, BPO, telcom
  • Omówienie istoty filozofii usprawniania ustawicznego: Triada Lean Office „ręce – umysł – serce”, jak właściwie budować kulturę i świadomość – jak być Lean
  • Przegląd metodyk usprawniania procesów usługowych – Lean a SixSigma, Teoria Ograniczeń i inne
  • Rozwój metodyki i narzędzi – od produkcji do usług – pokazanie uczestnikom jak różnice w specyfice procesów usługowych wpływają na ewolucję i zastosowanie narzędzi Lean
  • Istota zarządzania Lean – wizualizacja procesów (budowanie standardów i dostrzeganie marnotrawstw), wizualizacja KPI (budowanie świadomości) i wizualizacja zachowań (dostrzeganie problemów, pomiary w GEMBA, obserwacja procesu)
  • Runda finałowa gry symulacyjnej

Rafał Płotnicki - ekspert w zakresie budowania doskonałości operacyjnej, poprawy wydajności procesów, transformacji biznesu, eliminacji ograniczeń w organizacjach oraz rozwoju strategii wzrostu.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych - Warszawa

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych

Lean Management, czyli szczupłe zarządzanie to koncepcja, która pojawiła się w drugiej połowie XX wieku i stanowi rozszerzenie Lean Manufacturing stworzonego przez Toyotę. Szkolenie przedstawia filozofię Lean Management, zasady budowania kultury ciągłego doskonalenia i najlepsze praktyki z tego zakresu.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy wdrażają lub planują wdrożenie Lean w obszarze usług.

Cele i korzyści

Cele:

  • Zapoznanie uczestników z fundamentami systemu Lean Management – marnotrawstwo, wspólne cele, konsensus, element bezpieczeństwa
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia zarządzania wizualnego jako kluczowej metody, która pozwoli na szybkie weryfikowanie stanu obecnego w porównaniu z ustalonym standardem działań
  • Zrozumienie przez uczestników, co jest potrzebne, żeby zbudować kulturę Lean Management i skutecznie zarządzać zmianami w procesach usługowych
  • Poznanie idei szczupłego zarządzania w oparciu o Lean Management
  • Poznanie wybranych narzędzi i metod doskonalenia procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z czynnikami ułatwiającymi przekonanie pracowników do zmian
  • Pokazanie uczestnikom, jak zbudować świadomość do wdrożenia kultury ciągłego doskonalenia
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk i podstawowych błędów z wdrożeń kultury Lean Management
  • Przećwiczenie praktyczne omawianych zagadnień w trakcie stopniowo rozgrywanej gry symulacyjnej (w trakcie pierwszego i drugiego dnia)
Program
  • Prezentacja wyzwań Lean w środowisku Office na przykładzie gry symulacyjnej odwzorowującej procesy usługowe (zlecenia front office, backoffice, workflow)
  • Pokazanie na przykładzie gry zaangażowania w doskonalenie procesów wszystkich pracowników jako kluczowego czynnika sukcesu Lean
  • Przedstawienie specyfiki i ograniczeń w organizacjach usługowych pod kątem ich usprawniania
  • Przedstawienie oraz omówienie kluczowych aspektów dotyczących filozofii Lean i budowania kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach usługowych
  • Pojęcie wartości dodanej (VA) – czym ona jest w oczach klienta i jak ją zidentyfikować
  • Pojęcie strat (czyli marnotrawstwa NVA oraz marnotrawstwa koniecznego NNVA) w procesie (jap. muda, ang. waste), 8 głównych typów marnotrawstwa
  • Umiejscowienie doskonalenia procesów w kontekście strategicznym organizacji – przegląd koncepcji i refleksji strategicznych (Sinek, Collins, Drucker)
  • Przedstawienie korzyści i przykładów z wdrożeń Lean w organizacjach usługowych – banki, ubezpieczenia, SSC, BPO, telcom
  • Omówienie istoty filozofii usprawniania ustawicznego: Triada Lean Office „ręce – umysł – serce”, jak właściwie budować kulturę i świadomość – jak być Lean
  • Przegląd metodyk usprawniania procesów usługowych – Lean a SixSigma, Teoria Ograniczeń i inne
  • Rozwój metodyki i narzędzi – od produkcji do usług – pokazanie uczestnikom jak różnice w specyfice procesów usługowych wpływają na ewolucję i zastosowanie narzędzi Lean
  • Istota zarządzania Lean – wizualizacja procesów (budowanie standardów i dostrzeganie marnotrawstw), wizualizacja KPI (budowanie świadomości) i wizualizacja zachowań (dostrzeganie problemów, pomiary w GEMBA, obserwacja procesu)
  • Runda finałowa gry symulacyjnej

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

13-14 marca 2025 – Warszawa

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com