Wellbeing organizacyjny i osobisty
Szkolenie stanowi inspirację dla tych, którzy mają świadomą potrzebę kształtowania odpowiedzialnego miejsca pracy oraz środowiska dbającego o dobrostan pracowników we wszystkich jego wymiarach.
Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:
- Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
- Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym za świadome budowanie dobrostanu, poczucia szczęścia z pracy i życia, zaangażowania oraz lojalności pracowników w organizacji. Polecamy je również pracownikom startupów.
Udział w szkoleniu pozwala zainspirować się zarówno w zakresie wzmacniania własnego dobrostanu, jak i wdrażania dobrych praktyk w organizacji.
Szkolenie stanowi inspirację dla tych, którzy mają świadomą potrzebę kształtowania odpowiedzialnego miejsca pracy oraz środowiska dbającego o dobrostan pracowników we wszystkich jego wymiarach.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie koncepcji wellbeingu osobistego oraz organizacyjnego
- Poznanie dobrych praktyk związanych z wdrażaniem i promowaniem wellbeingu w organizacjach
- Zwiększenie samoświadomości w zakresie liderskiego oraz osobistego wellbeingu
1. Wprowadzenie do pojęcia wellbeingu.
- Wellbeing jako trend będący odpowiedzią na świat VUCA
- Kontekst osobisty oraz organizacyjny
2. Komponenty wellbeingu.
- Fizyczny – w zdrowym ciele, zdrowy duch
- Psychologiczny – odporność i siła psychiczna w praktyce
- Relacyjny – znaczenie więzi międzyludzkich w kształtowaniu dobrostanu
3. Organizacje wellbeingowe.
- Strategia 3 W: wellbeing – wellness – work-life balance
- Planowanie i wdrażanie działań wellbeingowych w organizacji
4. Dobre praktyki wellbeingowe w organizacjach.
- Dobre praktyki – czyli jak to robią najlepsi
- Wellbeing jako siła napędowa wydajności w organizacji
5. Wellbeingowy instynkt lidera.
- Wellbeing jako kompetencja liderska: wiedza – umiejętność – postawa
- Autodiagnoza wellbeingowego „Ja” lidera
6. Wellbeing w praktyce lidera.
- Codzienna praktyka liderska w zakresie wellbeingu – Mindfulness w pracy
- Najczęstsze czynniki blokujące postawy wellbeingowego lidera – identyfikacja i ich przezwyciężanie
Anna Selwakowska-Domańska - certyfikowany trener biznesu i zarządzania. Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction).
Katarzyna Kulig-Moskwa - doktor nauk o zarządzaniu, ekspert w zakresie kapitału ludzkiego, trener i doradca biznesowy. Katarzyna tworzy i prowadzi programy rozwojowe z zakresu zarządzania, przywództwa oraz wellbeingu. Doradza organizacjom i pracuje projektowo.