Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D
Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.
Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.
Czy jesteś w 100% pewny, że tak właśnie się dzieje? Czy wiesz, jak optymalnie i efektywnie zarządzać projektami R&D? Czy właściwie rozumiesz ich specyfikę projektową?
Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘tak’ – zaktualizujesz i pogłębisz swoją wiedzę, a także sprawdzisz, jak wiele procesów w projektach R&D możesz jeszcze usprawnić!
Dołącz do nas, jeśli Twoje odpowiedzi brzmią ‘nie’ – nasze warsztaty to pozycja obowiązkowa, jeśli
właśnie wdrażasz lub planujesz wdrożyć projekty R&D!
Szkolenie polecamy głównie:
- Menedżerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
- Menedżerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
- Menedżerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
- Właścicielom i menedżerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
- Wszystkim pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług
Cel szkolenia:
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.
Na warsztatach dowiesz się:
- Jak w oparciu o metody zarządzania projektami budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
- Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
- Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
- Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
- Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D
Dzień I
Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D?
- Rola lidera w tworzeniu innowacji?
- Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
- Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
- Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
- Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych
Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe)
- Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
- Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
- Projektowanie unikalnej propozycji wartości
Dzień II
Rola badań w projektach R&D
- Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
- Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
- Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych
Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies)
Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody)
- Blue ocean strategy
- Design thinking
- Lean startup
- Running lean
- Futures thinking
Mierz, co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji
Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).