UX Design – podstawy
Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?
Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.
Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.
Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.
- Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
- Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
- Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
- Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking
Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa
- Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
- Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
- Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
- Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
- Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne
Dzień 1: Projektowanie UX — teoria z odniesieniem do rzeczywistości
Moduł I: Teoria — podstawy projektowania UX
- Czym jest UX Design i skąd się wywodzi?
- Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
- Połączenie świata nauki i biznesu — podejście eksperymentalne
- Dlaczego projektowanie UX stało się standardem w wielu branżach — o wartościach płynących z użyteczności i dostępności
Moduł II: Projektanci UX w procesie projektowym
- Proces projektowy tworzenia produktów cyfrowych — waterfall i agile
- Przedstawienie procesu projektowego w iteracyjnym modelu Learn — Build — Measure
- Najczęstsze zadania projektantów UX na poszczególnych etapach poparte przykładami z rzeczywistych projektów
Moduł III: Projektowanie UX w praktyce
- O środowisku pracy projektanta w firmach technologicznych
- Częste problemy stojące przed projektantami UX i jak je rozwiązywać
- Kariera w UX — jak skutecznie zdobyć doświadczenie i pierwsze zlecenia, kierunki rozwoju projektantów
- Garść dobrych praktyk i lifehacków przyspieszających rozwój zawodowy
Moduł IV: Podsumowanie i Q&A
- Dlaczego warto bardziej zaangażować się w UX i czy to jest dla mnie?
- Sesja Q&A – przygotujcie pytania!
Co dalej?
- Wprowadzenie do biblioteki materiałów poszerzających przygotowanej specjalnie dla kursantów
Dzień 2: Praktyczne zajęcia warsztatowe
Warsztaty — Toolbox projektanta
- Zapoznanie z najpotrzebniejszymi narzędziami wykorzystywanymi w codziennej pracy projektowej
- Praca indywidualna i grupowa nad przygotowanym problemem projektowym
- Opracowanie artefaktów projektowych, takich jak Lean Canvas, Proto-persona, User Journey Map, Sitemap i Wireframes
- Podsumowanie i pytania
Co dalej?
- Przekazanie szablonów i selekcji materiałów poszerzających dot. poszczególnych narzędzi projektowych
Maciej Grątkowski - UX Designer, Product Design Manager, Design Consultant, trener EY Academy of Business. Maciej skupia się na wartości dla użytkownika i biznesu, funkcjonalności i ludziach. Jest pasjonatem OOUX.
Agnieszka Zygmunt - UX Researcher i Service Designer z doświadczeniem z zakresu Industrial Design, trenerka EY Academy of Business. Agnieszka od lat dokonuje analiz, przeprowadza badania i eksperymenty oraz projektuje usługi.