Trening Twórczości – EY Academy of Business

Trening Twórczości

Jeśli zastanawiasz się, jak inspirować zespół i siebie do twórczego myślenia — ten warsztat jest dla Ciebie.
Zapytaj o szkolenie
Cel szkolenia
  • Wzmocnienie umiejętności analizy problemu
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania technik wspierających kreatywne poszukiwanie rozwiązań postawionych problemów
  • Doskonalenie praktycznego zastosowania metod zespołowego poszukiwania nowych rozwiązań
  • Wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie twórczego myślenia
  • Wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”
Program szkolenia
Trening kreatywności indywidualnej
  • Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie
  • Kilka słów o myśleniu liniowym i lateralnym. Co jest nam niezbędne do bycia kreatywnym na co dzień?
  • Automotywacja jako klucz do kreatywnego myślenia, pokonywania trudności zawodowych i skutecznej realizacji zadań
  • Przeciwdziałanie rutynie w działaniach zawodowych. Praktyczne metody wspierania innowacyjności
Niestandardowe techniki wzmocnienia kreatywnego myślenia. Jak je zastosować w miejscu pracy? (ćwiczenia)
  • Odwrócenie problemu
  • Pobudzanie myślenia abstrakcyjnego
  • Siła zmiany punktu widzenia. Metoda Walta Disneya. De Bono i jego sześć kapeluszy
  • Czym jest synektyka?
  • Praca z metaforą
Techniki twórczej analizy problemu (ćwiczenia)
  • „Ość rybia” Ishikawy jako metoda diagnozy problemu
  • 5 Why, gentchi gembutsu i inne przydatne metody Toyota Way
  • Jak dokonywać usprawnień w procesach? Kilka słów o reengineeringu
Kreatywność wspomagana – techniki wspierania innowacyjności zespołu
  • Jak przygotować grunt pod kreatywne myślenie zespołowe?
  • Działania doraźne — zastosowanie narzędzi psychospołecznych w sytuacjach spadku energii zespołu i braku motywacji do twórczego myślenia
  • Zasady uławiające twórcze myślenie w zespole. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
  • Dlaczego czasem nie działa „burza mózgów” i co zrobić, żeby zadziałała?
  • Metody zespołowego poszukiwania pomysłów
Metoda realizacji zajęć
  • Liczba godzin zajęć, w ramach których możliwe jest zrealizowanie przedstawionego programu to 16 godzin dydaktycznych
  • Szkolenie jest warsztatem umiejętności, co oznacza, że zdecydowana większość treści prezentowana jest w postaci ćwiczeń takich jak: analizy przypadków, gry symulacyjne, grupowe rozwiązywanie problemów, gry symulacyjne, zadania indywidualne
  • Wykład ilustrowany przykładami pojawia się jedynie jako wprowadzenie do ćwiczeń i ich podsumowanie
Trenerzy
Ewa Opolska
przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe) wspierające konkretne cele biznesowe.
Magdalena Robak
wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.