Testowanie produktów cyfrowych
Nie ma sukcesu w branży cyfrowej bez testowania. Szkolenie przedstawi krok po kroku proces walidacji idei projektowych, aby pomóc Ci zminimalizować ryzyka związane z wdrożeniem na rynek nowych rozwiązań digitalowych w Twojej firmie.
Dzięki temu praktycznemu wprowadzeniu do głównych metod badawczych, pozwalających na zwalidowanie produktu także z samymi użytkownikami, dowiesz się, w jaki sposób zredukować ryzyko niepowodzenia projektu.
Szkolenie skupia się na wybranych metodach testowania idei produktowych, jak i gotowych produktów (takich jak testy użyteczności, A/B, wywiady eksploracyjne), zaopatrując Cię zarówno w wiedzę teoretyczną, jak i gotowy proces pozwalający na walidację szerokiego zakresu rozwiązań opracowywanych przez Twój zespół. Dowiesz się, w jaki sposób dobierać metody badawcze, jak testy wpływają na ograniczenie ryzyk wdrożeniowych oraz w jaki sposób prawidłowo je wykonywać.
- Masz doświadczenie w designie (powyżej 2 lat), pracujesz w obszarze UX i Product Design
- Projektujesz i prowadzisz badania UX
- Pracujesz jako Product Manager i zarządzasz projektami
- Współtworzysz zespół pracujący nad nowymi produktami
- Interesujesz się testowaniem rozwiązań z użytkownikami
Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat głównych testów walidacyjnych
- Nauczysz się samodzielnie prowadzić podstawowe badania z wykorzystaniem gotowego procesu, dopasowanego do potrzeb Twojego projektu
- Zapoznasz się z mechanizmem minimalizacji ryzyka poprzez testowanie produktów
- Poznasz kluczowe elementy decydujące o prawidłowym przeprowadzeniu testów, jak i najczęstsze pułapki i błędy badawcze
Szkolenie zawiera cztery moduły, dzięki którym zyskasz szeroki ogląd dostępnych metod i procesów walidacyjnych, gotowych do praktycznego zastosowania.
Moduł I: Wprowadzenie do testowania produktów
- Plusy działań badawczych i ryzyka ich braku
- Podstawowe procesy badawcze
- Badania ilościowe a badania jakościowe
- Założenia projektowe i hipotezy badawcze
Moduł II: Eksploracja bez udziału użytkowników
- Netnografia, czyli obserwacje w internecie
- Trendy i raporty — jak szukać i analizować?
- Analiza danych zastanych
- Priorytetyzacja wniosków
Moduł III: Wybrane badania z udziałem użytkowników
- Wywiady eksploracyjne i pogłębione
- Testy A/B
- Testy użyteczności (różne rodzaje)
- Grupy fokusowe i warsztaty
Moduł IV: Projektowanie i prowadzenie badania
- Jak wybrać odpowiednie badanie?
- Projektowanie planu badawczego
- Najczęstsze pułapki badawcze
- Podsumowywanie badania
Maciej Grątkowski - UX Designer, Product Design Manager, Design Consultant, trener EY Academy of Business. Maciej skupia się na wartości dla użytkownika i biznesu, funkcjonalności i ludziach. Jest pasjonatem OOUX.
Agnieszka Zygmunt - UX Researcher i Service Designer z doświadczeniem z zakresu Industrial Design, trenerka EY Academy of Business. Agnieszka od lat dokonuje analiz, przeprowadza badania i eksperymenty oraz projektuje usługi.