Techniki skutecznej windykacji – EY Academy of Business

Techniki skutecznej windykacji

Aspekty prawne i narzędzia

Liczba osób i podmiotów, które nie regulują na czas swoich zobowiązań stale rośnie. Tylko i wyłącznie od znajomości odpowiednich przepisów i umiejętności stosowania skutecznych technik windykacyjnych zależy pomyślność całkowitego odzyskania należności. To właśnie filar naszego szkolenia. Przedstawienie strategii postępowania z dłużnikami oraz analiza odpowiednich narzędzi spowoduje, że nasz kurs będzie miał walor niezwykle praktyczny i będzie nastawiony na wynik!

Zapraszamy do udziału – liczba miejsc jest ograniczona.

Szkolenie przeznaczone jest dla:
  • Konsultantów pracujących w działach obsługi klienta
  • Pracowników pionów sprzedaży i windykacji
  • Dyrektorów Handlowych/Sprzedaży/Windykacji
  • Pracowników księgowości i biur rachunkowych
  • Kontrolerów i audytorów finansowych
  • Pracowników działów prawnych i dochodzenia należności
  • Wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu windykacji należności

Uczestnicząc w szkoleniu, dowiesz się m.in.:

  • Jakie są ograniczenia prawne hamujące proces windykacji?
  • Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
  • Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
  • Jakie są techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną?
  • Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?

ZAGADNIENIA PRAWNE

  • Strategia windykacyjna w organizacji – czemu służy i czy warto ją budować?
  • Czego unikać w polityce handlowej, aby minimalizować powstawanie niezapłaconych wierzytelności?
  • Prawo windykacyjne, czyli wg jakich przepisów odbywa się odzyskiwanie należności?
  • Ograniczenia prawne hamujące proces windykacji
  • Rozpoczęcie windykacji – czy potrzeba wezwania do zapłaty?
  • Prawne formy prowadzenia windykacji
  • Jak wygląda poszukiwanie majątku dłużnika?
  • Finał windykacji miękkiej (ugoda, oświadczenie, wezwanie do zapłaty)
  • Czy istnieją praktyki niedozwolone w windykacji?
  • Możliwość windykowania długów przedawnionych
  • Koszty postępowania windykacyjnego
  • Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
  • Nieskuteczna windykacja – czy pomoże pozew do sądu i komornik sądowy?

NARZĘDZIA SKUTECZNEJ WINDYKACJI

  • Czy każdego dłużnika warto windykować?
  • Sposoby pracy z „trudnymi” dłużnikami
  • Emocje w pracy windykatora – czyli czego unikać, aby nie dać się sprowokować?
  • Techniki skutecznej windykacji – korespondencja, mail, telefon, czynności w terenie
  • Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
  • Techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną
  • Jak powinny wyglądać prawidłowe negocjacje warunków spłaty długu?
  • Komunikacja niewerbalna w windykacji – czy ma znaczenie?
  • Jak ukazywać dłużnikowi konsekwencje braku spłaty zadłużenia?
  • Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?
  • O czym windykator nie może zapomnieć po spłacie należności przez dłużnika?

Kamil Miśtal - dyrektor ds. ochrony danych osobowych, Inspektor Ochrony Danych (IOD), prawnik, wykładowca. Specjalista prawa ochrony danych osobowych, postępowania administracyjnego, sądowego i administracyjnego postępowania egzekucyjnego oraz prawa socjalnego.

Techniki skutecznej windykacji

Cena

1 050 zł netto (1 291,50 zł brutto)

Techniki skutecznej windykacji

Aspekty prawne i narzędzia

Liczba osób i podmiotów, które nie regulują na czas swoich zobowiązań stale rośnie. Tylko i wyłącznie od znajomości odpowiednich przepisów i umiejętności stosowania skutecznych technik windykacyjnych zależy pomyślność całkowitego odzyskania należności. To właśnie filar naszego szkolenia. Przedstawienie strategii postępowania z dłużnikami oraz analiza odpowiednich narzędzi spowoduje, że nasz kurs będzie miał walor niezwykle praktyczny i będzie nastawiony na wynik!

Zapraszamy do udziału – liczba miejsc jest ograniczona.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla:
  • Konsultantów pracujących w działach obsługi klienta
  • Pracowników pionów sprzedaży i windykacji
  • Dyrektorów Handlowych/Sprzedaży/Windykacji
  • Pracowników księgowości i biur rachunkowych
  • Kontrolerów i audytorów finansowych
  • Pracowników działów prawnych i dochodzenia należności
  • Wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu windykacji należności
Cele i korzyści

Uczestnicząc w szkoleniu, dowiesz się m.in.:

  • Jakie są ograniczenia prawne hamujące proces windykacji?
  • Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
  • Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
  • Jakie są techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną?
  • Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?
Program

ZAGADNIENIA PRAWNE

  • Strategia windykacyjna w organizacji – czemu służy i czy warto ją budować?
  • Czego unikać w polityce handlowej, aby minimalizować powstawanie niezapłaconych wierzytelności?
  • Prawo windykacyjne, czyli wg jakich przepisów odbywa się odzyskiwanie należności?
  • Ograniczenia prawne hamujące proces windykacji
  • Rozpoczęcie windykacji – czy potrzeba wezwania do zapłaty?
  • Prawne formy prowadzenia windykacji
  • Jak wygląda poszukiwanie majątku dłużnika?
  • Finał windykacji miękkiej (ugoda, oświadczenie, wezwanie do zapłaty)
  • Czy istnieją praktyki niedozwolone w windykacji?
  • Możliwość windykowania długów przedawnionych
  • Koszty postępowania windykacyjnego
  • Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
  • Nieskuteczna windykacja – czy pomoże pozew do sądu i komornik sądowy?

NARZĘDZIA SKUTECZNEJ WINDYKACJI

  • Czy każdego dłużnika warto windykować?
  • Sposoby pracy z „trudnymi” dłużnikami
  • Emocje w pracy windykatora – czyli czego unikać, aby nie dać się sprowokować?
  • Techniki skutecznej windykacji – korespondencja, mail, telefon, czynności w terenie
  • Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
  • Techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną
  • Jak powinny wyglądać prawidłowe negocjacje warunków spłaty długu?
  • Komunikacja niewerbalna w windykacji – czy ma znaczenie?
  • Jak ukazywać dłużnikowi konsekwencje braku spłaty zadłużenia?
  • Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?
  • O czym windykator nie może zapomnieć po spłacie należności przez dłużnika?

Cena

1 050 zł netto (1 291,50 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Termin

14 kwietnia 2025

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • anna.sobora@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Nina Niemojewska

  • +48 573 802 426
  • Nina.Niemojewska@pl.ey.com