Techniki skutecznej windykacji
Aspekty prawne i narzędzia
Liczba osób i podmiotów, które nie regulują na czas swoich zobowiązań stale rośnie. Tylko i wyłącznie od znajomości odpowiednich przepisów i umiejętności stosowania skutecznych technik windykacyjnych zależy pomyślność całkowitego odzyskania należności. To właśnie filar naszego szkolenia. Przedstawienie strategii postępowania z dłużnikami oraz analiza odpowiednich narzędzi spowoduje, że nasz kurs będzie miał walor niezwykle praktyczny i będzie nastawiony na wynik!
Zapraszamy do udziału – liczba miejsc jest ograniczona.
- Konsultantów pracujących w działach obsługi klienta
- Pracowników pionów sprzedaży i windykacji
- Dyrektorów Handlowych/Sprzedaży/Windykacji
- Pracowników księgowości i biur rachunkowych
- Kontrolerów i audytorów finansowych
- Pracowników działów prawnych i dochodzenia należności
- Wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu windykacji należności
Uczestnicząc w szkoleniu, dowiesz się m.in.:
- Jakie są ograniczenia prawne hamujące proces windykacji?
- Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
- Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
- Jakie są techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną?
- Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?
ZAGADNIENIA PRAWNE
- Strategia windykacyjna w organizacji – czemu służy i czy warto ją budować?
- Czego unikać w polityce handlowej, aby minimalizować powstawanie niezapłaconych wierzytelności?
- Prawo windykacyjne, czyli wg jakich przepisów odbywa się odzyskiwanie należności?
- Ograniczenia prawne hamujące proces windykacji
- Rozpoczęcie windykacji – czy potrzeba wezwania do zapłaty?
- Prawne formy prowadzenia windykacji
- Jak wygląda poszukiwanie majątku dłużnika?
- Finał windykacji miękkiej (ugoda, oświadczenie, wezwanie do zapłaty)
- Czy istnieją praktyki niedozwolone w windykacji?
- Możliwość windykowania długów przedawnionych
- Koszty postępowania windykacyjnego
- Jak nie dać się zmylić wymówkami o RODO pochodzącymi od dłużników?
- Nieskuteczna windykacja – czy pomoże pozew do sądu i komornik sądowy?
NARZĘDZIA SKUTECZNEJ WINDYKACJI
- Czy każdego dłużnika warto windykować?
- Sposoby pracy z „trudnymi” dłużnikami
- Emocje w pracy windykatora – czyli czego unikać, aby nie dać się sprowokować?
- Techniki skutecznej windykacji – korespondencja, mail, telefon, czynności w terenie
- Czego należy unikać w rozmowie z dłużnikiem?
- Techniki komunikacyjne pozwalające kontrolować rozmowę windykacyjną
- Jak powinny wyglądać prawidłowe negocjacje warunków spłaty długu?
- Komunikacja niewerbalna w windykacji – czy ma znaczenie?
- Jak ukazywać dłużnikowi konsekwencje braku spłaty zadłużenia?
- Windykator czy psycholog? Jak można podświadomie zmusić do spłaty zadłużenia?
- O czym windykator nie może zapomnieć po spłacie należności przez dłużnika?
Kamil Miśtal - dyrektor ds. ochrony danych osobowych, Inspektor Ochrony Danych (IOD), prawnik, wykładowca. Specjalista prawa ochrony danych osobowych, postępowania administracyjnego, sądowego i administracyjnego postępowania egzekucyjnego oraz prawa socjalnego.