Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce
Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.
Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.
Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.
Szkolenie polecamy szczególnie:
- Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
- Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
- Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
- Specjalistom ds. trade marketingu
Cele szkolenia:
- Poznanie zasad organizacji promocji
- Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
- Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
- Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
- Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS
Korzyści ze szkolenia:
- Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
- Zidentyfikowanie persony
- Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
- Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
- Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie
Persona zakupowa i rola komunikacji w Trade Marketingu
- Kto kupuje, dla kogo promocja – Persona Zakupowa
- Na czym opiera się skuteczna promocja
- Cele promocji
- Rodzaje komunikacji (werbalna a niewerbalna)
- Jak angażować konsumenta i zachęcać do interakcji
- Kim są konsumenci – 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga
Działania prosprzedażowe szyte na miarę
- „Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
- Rodzaje akcji „TMP” – krótkoterminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
- Mechanizmy akcji „TMP” organizacja, sposoby rozliczenia
- Zarządzanie akcją „TMP”
- Rozliczanie akcji
- Jak przekonać sklep, producenta
- Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
- Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
- Argumenty biznesowe i niebiznesowe
- Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
Promocje wizerunkowe a trafficowe
- Zalety i wady walki ceną
- Jakie produkty są czułe na cenę
- Jak obniżka ceny w promocji wpływa na sprzedaż regularną
- Dlaczego warto organizować promocje in/out
- Ekspozycja i komunikacja promocji
- Zalety promocji jakościowej, wizerunkowej
- Budowa wizerunku eksperta i specjalisty
- Sposoby prezentacji produktów luksusowych
- Otoczenie produktów droższych
- Co zadowoli wymagającego klienta
Współpraca z agencjami promocyjnymi i reklamowymi
- Produkcja materiałów reklamowych
- Brief do agencji – czyli detale są ważne
- Wizualizacje — ich rola w procesie produkcji POS
- Pułapki w produkcji POS – przykłady
- Nieczytelna komunikacja, Wymiarowanie
- Trwałość materiałów
- Jakość naklejek, Ścieralność
- Niewłaściwe założenia
Trade Marketing w E-commerce i Mediach Społecznościowych
- Praca ze sklepem internetowym, czyli zrozumieć E-commerce Managera
- Media społecznościowe i zasady poruszania się po nich. Specyfika, możliwości
- CTA (Call to Action) – dlaczego internauta ma kliknąć NAS
- Rola pozytywnej komunikacji w budowie wizerunku marki
- Komunikat personalny i jego znaczenie w Social Media
- Fan Page czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
- Praca z Vlogerami i Blogerami
Czas trwania: 1 dzień
Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.