Strategie komunikacji dla audytorów. Jak pytać, aby się dowiedzieć?
Unikam trudnych rozmów. Osoby, z którymi rozmawiam podważają wnioski, które im przedstawiam (podważają mój autorytet jako audytora). W jaki sposób mogę skutecznie przekazać moją wiedzę innym? W jaki sposób mogę efektywnie porozumiewać się z moimi klientami wewnętrznymi?
Kurs przeznaczony jest dla osób, które pragną w swoim środowisku biznesowym polepszyć własne umiejętności komunikacyjne, wzmocnić dotychczasowe relacje, a także poprawić umiejętności budowania otwartości w trudnych sytuacjach.
Szkolenie skierowane jest również do osób, które w sposób świadomy chciałyby wykorzystać nabyte umiejętności komunikacyjne do budowania partnerskiej współpracy z wewnętrznym klientem.
- Rozwój indywidualnych umiejętności porozumiewania się z klientami
- Ocena skuteczności metod komunikacji w roli audytora
- Wypracowanie strategii skutecznego prezentowania i perswazji
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy audytora
1. Efektywne porozumiewanie się indywidualne i organizacyjne audytora
- Rola efektywnej komunikacji w pracy audytora; efektywna komunikacja a relacje wzajemne i postrzeganie audytora
- Nastawienie emocjonalne w komunikacji audytora i jednostek audytowanych
- Zdefiniowanie swojej roli jako audytora dla siebie i dla innych a wzorce porozumiewania się w sytuacji audytu
Praktyka: ćwiczenie w komunikowaniu swojej roli i prezentacji idei audytu
2. Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania i sterowania rozmową
- Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania i przekonywania
- Typy psychologiczne rozmówcy: rozpoznawanie w pierwszym kontakcie
- Uzyskiwanie istotnych informacji w trakcie rozmowy
Praktyka: ćwiczenia w aktywnym słuchaniu
3. Rozwijanie umiejętności przekonywania do swojego stanowiska
- Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: celowe wykorzystanie mowy ciała; efektywne operowanie głosem
- Interaktywna prezentacja swojego stanowiska w rozmowie
- Techniki retoryczne w przekonywaniu do swojego stanowiska
- Wywieranie wpływu na grupę: metody perswazji psychologicznej
4. Budowanie pozytywnych relacji z innymi w roli audytora
- Świadome budowanie relacji audytora z przełożonymi i klientami wewnętrznymi
- Metody udzielania informacji zwrotnych w roli audytora: świadome kształtowanie formy i treści przekazu
Praktyka: analiza studiów przypadku budowania relacji z klientami wewnętrznymi
5. Pokonywanie barier i konfliktu w organizacji
- Konflikt jako przykład bariery w sytuacji porozumiewania się
- Manipulacje w procesie porozumiewania się: rozpoznawanie i metody ich neutralizacji
- Zasady rozwiązywania konfliktów w organizacji
- Metoda „4 kroków” (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych
Praktyka: ćwiczenia w rozwiązywaniu wybranych konfliktów w organizacji
6. Asertywność w pracy audytora
- Praktyczne zasady zachowań asertywnych a rola audytora
- Metody unikania pułapek zachowań nieasertywnych, agresji i uległości
- Kształtowanie umiejętności asertywnego komunikowania się w pracy audytora
dr hab. Adam Skibiński - konsultant i trener EY Academy of Business. Psycholog i stypendysta Fulbrighta. Posiada praktyczną wiedzę psychologiczną i bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w dziedzinie efektywnej komunikacji, psychologii negocjacji i sprzedaży.
Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE.