Sprawne zarządzanie sytuacją kryzysową – EY Academy of Business

Sprawne zarządzanie sytuacją kryzysową

Szkolenie odbędzie się w formie treningów medialnych z udziałem kamery i poprowadzone będzie przez dwóch trenerów.
Zapytaj o szkolenie
Dla kogo?

Trening skierowany jest do:

  • do osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach;
  • menedżerów, osób „narażonych” na kontakt z mediami w sytuacjach kryzysowych  oraz osób potencjalnie wchodzących w skład sztabu kryzysowego;
  • wszystkich, którzy w dobie konwergencji mediów oraz przenikania tych ostatnich do coraz szerszych obszarów życia, chcieliby się nauczyć jak skutecznie działać w nowej rzeczywistości medialnej.
Cel szkolenia
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach.
  • Uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w sytuacjach kryzysowych oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania.
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej.
Program szkolenia
  • Studium przypadku oparte na rozwijającym się w czasie kryzysie.
  • Gra sytuacyjna podczas której uczestnicy przyjmują role członków komórki kryzysowej i podejmują działania wobec rozwijającego się w czasie kryzysu.
  • Co robić, kiedy kryzys przedostaje się do mediów i staje się faktem medialnym? Ich działania są rejestrowane a następnie odtwarzane i omawiane przez prowadzących.

Uczestnicy nabywają:

  • Wiedzę o podstawach komunikacji kryzysowej.
  • Umiejętność organizowania się w sztabie kryzysowym i znajomość ról poszczególnych członków takiego sztabu.
  • Znajomość reguł komunikacji do wewnątrz i na zewnątrz firmy oraz wiedza na temat tworzenia stosownych komunikatów (do załogi, zewnętrznych interesariuszy firmy oraz mediów) w sytuacji kryzysowej.
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, odpowiadania (lub nie) na trudne pytania, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego.
Trenerzy
Bogdan Szczesiak
Jest ekspertem w zakresie marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej.
Jacek Czarnecki
Dziennikarz radiowo-telewizyjny, reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV.