Skuteczna sprzedaż usług prawnych
Chcesz pójść dalej w swoim rozwoju i szukasz praktycznego wsparcia i inspiracji, jak skutecznie i swobodnie sprzedawać usługi prawne.
Ten program został stworzony specjalnie dla firm prawniczych przez osoby z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży, zarówno od strony roli marketingowo-sprzedażowej, jak i partnerskiej.
W pełni uwzględniamy specyfikę działalności biznesu prawnego i pokazujemy praktyczne narzędzia sprzedażowe dla prawników i kancelarii.
Szkolenie kierujemy do prawników na poziomie senior associate/counsel w kancelarii prawnej, być może także początkujący local/salaried partner, którzy są lub mają być odpowiedzialni za sprzedaż usług prawnych.
Warsztaty dadzą praktyczną wiedzę i sprawdzone narzędzia w zakresie sprzedaży usług prawnych:
- Sprzedaż usług prawnych: jak to skutecznie planować i realizować zgodnie z własnymi preferencjami?
- Znajomość sytuacji sprzedażowej jako czynnik sukcesu.
- Skuteczne kwotowanie: dos and dont’s. Co wziąć pod uwagę w budżetowaniu usług prawnych?
- Dobra oferta usług prawnych: prezentacja, oferta cenowa, forma.
- Komfortowa rozmowa o pieniądzach. Przygotowanie do negocjacji sprzedażowych i ich prowadzenie.
- Jak utrzymać zdobytego klienta i rozwijać z nim relacje tak, by maksymalizować szanse na ponowną sprzedaż?
Sprzedaż usług prawnych: jak to robić?
- Kim jest klient idealny – dla mnie i mojej kancelarii (rola specjalizacji)? Moja oferta: co konkretnie oferuję?
- Początki trudne czy łatwe? Dlaczego ofertowanie zaczyna się zanim w ogóle zaczniemy rozmawiać o ofercie. Pozycjonowanie na rynku.
- Jak pozyskiwać nowych klientów? Źródła i metody pozyskiwania nowych klientów dla kancelarii. Jak przygotować i realizować plan sprzedażowy?
- Jak aktywnie słuchać, by lepiej podnieść swoje szanse na zdobycie klienta dla kancelarii prawnej?
- Moje unique selling points. Co mnie wyróżnia? SWOT dla mnie i mojej kancelarii.
- Czym jest sales pipeline i jak nim zarządzać? Od budowania widoczności prawnika (i kancelarii) do pozyskania klienta. CRM jako ważny proces w zdobywaniu nowego biznesu.
Rozpoznanie bojem czy dokładna analiza? Znajomość sytuacji sprzedażowej jako czynnik sukcesu
- Dlaczego klient ma wybrać mnie i moją kancelarię? Sinusoida wiedzy i zapotrzebowania.
- Co, dla kogo (i dla kogo nie), w jakim momencie, po co, dlaczego (i dlaczego ja mam być wybrany)? SWOT naszej sprzedaży. Czy specjalizacja jest moją przewagę?
- Czy rainmakerzy działają?
- Jakie są priorytety klienta?
- Jak wygląda proces decyzyjny po stronie klienta? Kto podejmuje decyzje?
- Czego pragną klienci? Badania vs. rzeczywistość. Oczekiwania vs. moja oferta.
- Znajomość swoich granic oraz granic klienta.
- Pułapka big brands.
Skuteczne kwotowanie: dos and dont’s. Co wziąć pod uwagę w budżetowaniu usług prawnych?
- Jaka jest strategia zakupowa klienta? Jaka jest taktyka zakupowa klienta (ten konkretny projekt)? Co wiemy, czego nie wiemy?
- Definiowanie ceny za swoje usługi. Wykorzystywanie danych w praktyce.
- Fixed fee, capped fee, success fee, estimates, blended rate, założenia, progi rabatowe: klocki, z których można uszyć ofertę cenową na miarę.
- Drogo, tanio, czy value for money? Jak pokazywać wartość usługi i przekonująco uzasadniać cenę.
Dobra oferta usług prawnych: prezentacja i oferta cenowa, forma
- Dobra oferta – czyli co?
- Jak konstruować efektywną ofertę?
- Jak posługiwać się językiem korzyści w ofercie?
- Jak przedstawić swoją ofertę tak, by pozytywnie wyróżniła się na tle innych?
- Jak efektywnie organizować proces ofertowania? Baza ofert. Baza wiedzy ofertowej, zarządzanie wiedzą.
- Jak skutecznie zamykać proces sprzedażowy?
- Debrief po zakończeniu procesu. W tym: kontakt z klientem, jeśli się nie udało.
Komfortowa rozmowa o pieniądzach? Przygotowanie do negocjacji sprzedażowych i ich prowadzenie
- Know Your Playground. Znajomość sytuacji negocjacyjnej, zaangażowanych stron oraz osób.
- Rozpoznanie naszych alternatyw i możliwych alternatyw drugiej strony.
- Czego chcemy się dowiedzieć, co chcemy osiągnąć? Co chcemy powiedzieć, czego nie chcemy powiedzieć?
- Jaką chcemy przyjąć rolę i dlaczego? Od czego chcemy zacząć i dlaczego?
- Nasza postawa i nastawienie. Cele i granice, klimat negocjacji.
- Style komunikacji i style osobowości w negocjacji.
- Elastyczność, planowanie ustępstw, budowanie porozumienia.
- Reagowanie na sytuacje nieprzewidziane, impasy negocjacyjne, sytuacje konfliktowe.
- Komunikacja niewerbalna i parawerbalna.
Jak utrzymać zdobytego klienta i rozwijać z nim relacje tak, by maksymalizować szanse na ponowną sprzedaż?
- Komunikacja z klientem. Na co zwracać uwagę, czego unikać?
- Koniec zlecenia i co dalej? Jak budować relację i sprzedawać, gdy nie pracujemy z klientem. Jak radzić sobie z pułapką braku czasu?
- Cross-selling i upselling. Ładnie brzmiące słowa czy faktyczny potencjał?
- Dlaczego klienci odchodzą od prawników i kancelarii? Jak unikać tych błędów?
- Wsłuchiwanie się w głos klienta. Jak mierzyć i dbać o satysfakcję klienta usług prawnych?
- Nowe usługi, nowe przewagi, nowe możliwości. Moja oferta dzisiaj vs. moja oferta jutro. Ja vs. konkurencja.
- Twarde dane vs. percepcja, czyli o mierzeniu i podnoszeniu dochodowości.
OPCJA – PÓŁDNIOWE WARSZTATY, KTÓRE MOŻNA DODATKOWO ZAMÓWIĆ
Symulator sprzedażowy, czyli prawnicza sprzedażowa gra RPG. „Inspired by true events”
- Ćwiczenia o charakterze symulatora sprzedażowego, inspirowane faktycznymi projektami sprzedażowymi z branży prawniczej i przygotowujące do faktycznej sprzedaży.
- Bazuje na realnych, „z życia wziętych” doświadczeniach ze sprzedaży usług prawniczych.
- Symulacja w pełni przygotowana z uwzględnieniem specyfiki sektora usług prawniczych. Pozwala doskonalić umiejętności w ramach szczegółowo przygotowanej symulacji procesu sprzedażowego. Rozpoznawanie, na co masz wpływ, a na co nie masz wpływu.
Janina Ligner-Żeromska - specjalistka prawa własności intelektualnej i przemysłowej, mediów, ochrony prywatności oraz nowych technologii. Adwokatka z 30-letnim doświadczeniem w doradztwie biznesowym oraz rozwoju praktyki prawniczej.
Mariusz Kowalski - menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w szeroko pojętym marketingu prawniczym. Skutecznie wspiera kancelarie prawne i prawników w budowaniu biznesu, tworzeniu i rozwijaniu marki, zarządzaniu, projektach digital oraz w kwestiach strategii.