Rola lidera w zarządzaniu procesowym
Czy wiesz, że samo planowanie poprawy procesu nie jest równoznaczne z wdrożeniem tego planu w życie? Dowiedz się, jaka jest rola lidera w zarządzaniu procesowym i zwiększ efektywność Twoją i Twojego zespołu.
Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego.
Do udziału w warsztatach zapraszamy osoby, które mają doświadczenie w modelowaniu procesów i chcą udoskonalić swój warsztat menedżerski w dziedzinie zarządzania procesami, a w szczególności:
- menedżerów średniego i wyższego szczebla,
- menedżerów projektów,
- menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO),
- konsultantów odpowiedzialnych za tworzenie procesów biznesowych.
Celem warsztatu jest pokazanie, że samo planowanie poprawy procesu to za mało. To właśnie rolą lidera jest analizowanie zdarzeń i dostępnych środków w procesie. Dzięki temu może on przewidzieć spodziewane efekty i przekonać się, czy planowana zmiana przyniesie oczekiwany rezultat.
Korzyści z udziału w warsztacie:
- Zapoznanie uczestników z zasadami obowiązującymi lidera w każdym procesie
- Nabycie umiejętności czytania map procesowych
- Zdobycie umiejętności grupowania występujących defektów, ustawienia kolejności/priorytetu w poprawie tak, aby skupić się w pierwszej kolejności na efektywności wprowadzanych zmian
- Nauczenie budowania argumentacji dla pozostałych uczestników w procesie
Rozpoczniemy od gry dla uczestników
- Dzięki grze, grupa dostanie materiał do analizy i na podstawie własnych obserwacji podejmie decyzję o poprawie
- W przypadku braku poprawy, wejdziemy do systemowej analizy defektów za pomocą map procesowych. Ideą zajęć jest stosowanie narzędzi takich ja SIPOC, Flowchart i CTQ w praktyce
- Materiał będzie służył do wejścia do kolejnego obszaru, jakim jest higiena procesowa – z czego się składa, jak ją stosować w praktyce. Rola lidera w higienie
- Omówienie zasad
- Omówienie każdej z nich na przykładach z gry oraz materiałach praktycznych
Jak pracować z defektami jednorodnymi, a jak z niejednorodnymi
- W grze zaobserwujemy różne defekty. Skupimy się na właściwej ich identyfikacji i grupowaniu. Zaznaczymy też, jaka w tej części jest rola lidera. Przekonamy się, czy rola lidera wspiera higienę procesową
- Siłę właściwego grupowania defektów poznamy na tym, jak bardzo scenariusze poprawy (zastosowane w grze) zmienią mapy procesowe. Będzie to doskonała okazja do czytania przez lidera, jak zmiana korelacji na mapach wpływa na zmiany w procesie
Jak oznaczać w praktyce czynności i działania kontrolujące jakość w procesie, wejście do GEMBA KAIZEN
GEMBA WALK
- Omówienie zasad i roli lidera w GEMBA – czym się zajmuje, za co odpowiada
- Omówienie czy i jak GEMBA wpływa na higienę procesową
Identyfikacja obszarów utrudniających wprowadzanie zmian – rola lidera, wizualizacja, pozytywna komunikacja
Krzysztof Swacha - ma ponad 18-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.