Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe – EY Academy of Business

Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe

Retoryka w biznesie to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wyższej i najwyższej kadrze zarządzającej: członkom zarządu, menedżerom, ekspertom, wszelkim osobom występującym publicznie i przekonującym innych do własnego zdania.

Cel szkolenia
  • Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do własnego zdania
  • Doskonalenie umiejętności publicznego występowania — w zakresie argumentacji, użycia języka i mowy ciała
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Rozwój umiejętności prezentacyjnych, zwiększenie atrakcyjności i perswazyjności wystąpień publicznych (co w przypadku osób prezentujących przed aktualnymi lub potencjalnymi klientami wprost przekłada się na korzyści dla firmy)
  • Rozwój  umiejętności rozpoznania odbiorcy, uwzględnienia jego sposobu myślenia o danej sprawie, wyboru najbardziej dla niego istotnych argumentów i neutralizowania kontrargumentów
  • Umiejętność budowania odpowiedniej relacji wobec odbiorcy, wzmacniającej argumenty oraz podanie argumentów w odpowiedniej formie językowej
  • Przygotowanie do radzenia sobie z trudną publicznością i/lub niesprzyjającymi warunkami prezentacji
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia NATYCHMIAST mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do WSZYSTKICH TYPÓW KOMUNIKACJI
Program szkolenia

Zajęcia warsztatowe będą poprzedzone instruktażowym wykładem. Ćwiczenia odnosić się będą do aktywności zawodowych uczestników.

Program zakłada diagnozę możliwości retorycznych uczestników oraz przegląd i wdrożenie odpowiedniego instrumentarium retorycznego.

Ćwiczenia na konkretnych przykładach z życia uczestników pozwolą na wypracowanie wzorców i umiejętność budowania w przyszłości komunikatów wywierających określony wpływ na odbiorców.

Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach opartych o przykłady wykorzystania i konkretnych zastosowań omawianych narzędzi retorycznych.

Zakres szkolenia

Retoryka — argumentacja

  • Dwie drogi przekonywania: centralna i peryferyjna
  • Najważniejsze zasady retoryczne
  • Profilowanie argumentacji do konkretnych odbiorców
  • Komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy
  • Relacje interpersonalne jako medium perswazji
  • Język a perswazyjność komunikatu:
    • Autoprezentacja przez styl i słownictwo
    • Emocje w słowach
    • Schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
    • Metafora jako figura retoryczna
    • Presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne

Wystąpienia publiczne

  • Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
  • Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów
  • Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
  • Kompozycja, struktura i logika wywodu
  • Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
  • Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
  • Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
  • Odpowiadanie na trudne pytania
  • Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy
Trenerzy
prof. Marek Kochan
ekspert w dziedzinie mediów, komunikacji publicznej, perswazji, debat i kreowania wizerunku.
Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, a także scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSTTviF).