Lean Leadership: Przywództwo i zaangażowanie pracowników
Wdrożenie Lean management często oznacza zmianę. Doświadczenia wielu firm pokazują, że do jej skutecznego przeprowadzenia potrzebny jest prawdziwy lider, który będzie się cieszył zaufaniem pracowników i zachęci ich do aktywnego udziału. Tego właśnie dotyczy to szkolenie.
Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.
Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym zapoznać się z koncepcją modelu przywództwa Lean Management w usługach.
Cele:
- Przedstawienie koncepcji modelu przywództwa Lean Management w usługach
- Omówienie modelu doskonalenia – poszukiwanie doskonałości organizacyjnej przez usprawnianie ustawiczne wspierane zarządzaniem wizualnym i standaryzacją pracy
- System audytów wizualnych w strukturze Lean Management i informacja zwrotna dla obszarów poddanych audytowi. Ranga audytu i wdrożenia systemu audytów w środowiskach realizujących różne procesy
- Podsumowanie programu, omówienie przykładów udanych wdrożeń oraz najczęściej popełnianych błędów
- Certyfikacja uczestników
- Przedstawienie roli lidera – kiedy lider przestaje przyznawać urlopy, a zaczyna myśleć strategicznie i budzić zaufanie
- Przedstawienie koncepcji modelu przywództwa – czy lidera da się zmierzyć?
- Omówienie różnic w rolach lidera i pracownika w organizacji Lean
- Gemba coaching/mentoring – jak włączyć myślenie u pracowników?
- Propozycja modelu doskonalenia – jak zaprogramować i zmierzyć doskonalenie naszej organizacji?
- Audyt, który przynosi wartość dodaną, również dla audytującego
- Zarządzanie zmianą w ewolucji kulturowej Lean – nasze najlepsze sposoby na sprawienie, by zmiana była czymś codziennym
- Dlaczego nie istnieją projekty Lean?
- Ćwiczenia praktyczne na podstawie analizy wideo i odgrywanej sceny dialogu gemba mentoring
Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.