Pricing – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce
Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.
Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.
Szkolenie kierujemy do:
- Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
- Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
- Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
- Specjalistów ds. trade marketingu
Cele szkolenia:
- Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
- Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
- Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
- Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta
Korzyści ze szkolenia:
- Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
- Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
- Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
- Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
- Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku
Cena produktu a wartość produktu
- Postrzeganie ceny przez klientów
- Wartość funkcjonalna produktu a wartość dodana
- Co ma wpływ na cenę
- Pozycjonowanie cenowe i jego wpływ na rynek
- Strategie cenowe — od szoku cenowego po produkty luksusowe
- Komunikacja ceny, patenty i triki
Strategie cenowe, działania rynkowe
- Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
- Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkość reakcji
- Jak ważne jest cena produktu, usługi
- Cena za wysoka a cena za niska
- Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
- Miks produktów, produkty komplementarne, zestawy
Polityka cenowa, warunki handlowe
- Dostęp do ceny na rynku, ile producent powinien przekładać rabatów na sklep
- Wpływ eCommerce na erozję ceny
- Mechanizmy obrony ceny na półce
- Up-selling i cross-selling, jak zwiększyć średnią wartość koszyka
- Mechanizmy rozliczeń promocji
- Współpraca z producentami i dostawcami, pozyskiwanie dodatkowych środków
- Fair-share – jak budować wspólne udziały rynkowe
- Wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii i zmian zwyczajów konsumentów
- Rentowność promocji
Czas trwania: 1 dzień
Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.