Planowanie procesu rekrutacji. Employer Branding
Szkolenie wprowadza do tematu rekrutacji i wykorzystania Employer Branding w tym procesie. Dobre przygotowanie profilu kandydata, skuteczne dotarcie do potencjalnych pracowników i zainteresowanie ich ofertą – ta wiedza przyda się każdemu rekruterowi.
Szkolenie jest częścią Akademii Rekrutacji.
Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy na co dzień zajmują się procesem rekrutacji.
Cele szkolenia:
- Poszerzenie wiedzy z zakresu tworzenia profilu kandydata i współczesnych sposobów pozyskiwania kandydatów
- Rozwijanie umiejętności odpowiedniego komunikowania się z kandydatami na etapie zainteresowania ofertą i wstępnej selekcji
- Poznanie możliwości wykorzystania nowoczesnych narzędzi rekrutacji
- Poszerzenie wiedzy na temat roli Employer Branding w procesie rekrutacyjnym
Etapy procesu rekrutacyjnego
- Cele stawiane rekrutacji
- Etapy procesu
- Zabezpieczanie niezbędnych zasobów
- Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym
Tworzenie profilu kandydata
- Kwalifikacje, uprawnienia i kompetencje w profilu poszukiwanego kandydata
- Informacje stanowiskowe brane pod uwagę przy tworzeniu profilu kandydata
- Personalizacja kandydatów – Model 5P
- Sporządzenie formularza profilu stanowiska
Pozyskiwanie kandydatów
- Wyzwania rekrutacyjne a dzisiejszy rynek pracy
- Różnice pokoleniowe i dostosowanie komunikacji do różnych grup odbiorców
- Model AIDA w komunikacji z kandydatami
Źródła pozyskiwania kandydatów
- Tradycyjne i nowoczesne kanały dotarcia do kandydatów
- Direct Search a Head Hunting
- Ćwiczenia z zakresu korzystania z social media w rekrutacji (GL, LI)
- Budowanie zaangażowania kandydatów
- Dobór źródeł pozyskiwani kandydatów w zależności od branży i poziomu stanowiska
- Viral recruiting, guerilla recruiting, Scouting, Gamification – wykorzystanie nowoczesnych narzędzi rekrutacji w zależności od branży
Budowa komunikacji z kandydatem – jak zainteresować kandydata ofertą
- Budowa komunikacji z kandydatami– ćwiczenia praktyczne
Employer branding w procesie rekrutacyjnym
- Umiejętności osoby rekrutującej wizytówką firmy
- Zarządzanie bazą kandydatów
- Budowanie relacji i motywacji kandydatów – zapoczątkowanie procesu onboarding podczas pierwszego kontaktu z kandydatem
- Informacja zwrotna – cele i struktura
Selekcja wstępna
- Pierwsza selekcja CV – zasady selekcji aplikacji
- Rozmowa telefoniczna
- Sprawdzenie referencji i przegląd dokumentów
Metodologia prowadzenia warsztatu: wykład, przykłady kampanii Employer Brandingowych, wypracowywanie w małych grupach etapów prowadzenia procesu, kontraktowania procesu rekrutacji, budowania profilu kandydata, oraz strategii pozyskiwania kandydata, symulacje rozmów dotyczące prowadzenia wywiadu telefonicznego, ćwiczenie dotyczące selekcji aplikacji.
Agnieszka Krukowska - posiada doświadczenie w opracowywaniu metod weryfikacji kompetencji oraz prowadzeniu analiz potencjału w procesach rekrutacji i rozwoju zawodowym. Współprojektowała modele kompetencyjne oraz narzędzia rozwoju kompetencji.