Planowanie, organizowanie i egzekwowanie sprzedaży – szkolenie z cyklu Akademia Menedżera Sprzedaży
Podczas szkolenia dowiesz się, na czym polega rola skutecznego menedżera sprzedaży i poznasz praktyczne narzędzia wspierające jego pracę.
Szkolenie jest częścią programu „Akademia Menedżera Sprzedaży”.
- Menedżerów sprzedaży, którzy chcą budować zwycięski zespół sprzedaży
- Właścicieli firmy, którzy odpowiadają za zarządzanie sprzedażą
- Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji
- Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą się doskonalić i rozwijać sprzedaż
- Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli
- Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży
Cele:
- Zrozumienie, na czym polega rola skutecznego menedżera sprzedaży
- Poznanie sposobów na odciążenie handlowców i zautomatyzowanie pracy
- Przećwiczenie technik udzielania informacji zwrotnej, delegowania zadań i sprawnego komunikowania
- Poznanie narzędzi do planowania prac w sprzedaży i prowadzenia spotkań 1 na 1 oraz zespołowych
Korzyści dla uczestnika:
- Zobaczysz, jak wygląda praca menedżera sprzedaży od kulis w takich firmach jak Hilti Polska czy InPost
- Zrozumiesz, jaka jest rola dobrego menedżera w organizacji
- Dowiesz się, w jaki sposób menedżer może uwolnić czas handlowców na właściwą sprzedaż
- Odkryjesz, które procesy w sprzedaży są krytyczne i jak można je zautomatyzować
- Przećwiczysz, w jaki sposób sprawnie komunikować się ze swoim zespołem, delegować zadania i udzielać informacji zwrotnej
- Nauczysz się skutecznie znajdować czas na wszystkie obowiązki i poprawisz efektywność osobistą
- Dowiesz się, jak zwinnie zarządzać pracą zespołu i poprowadzić spotkania, dzięki czemu poprawisz monitorowanie i raportowanie prac
Planowanie i organizowanie sprzedaży
- Zarządzanie P&L
- Planowanie sprzedaży
- Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, wspierających strategię sprzedaży (model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, role handlowe)
- Kluczowe metryki sprzedaży
- Mistrzowski forecast accuracy. Święty Graal, czy prosty temat?
- System wczesnego ostrzegania. Dobre praktyki w układaniu KPIs ilościowych i jakościowych
- Dashboard managerski
- Efektywność pracy handlowców. Badanie czasu pracy handlowca. „All in one” vs. specjalizacja w dziale sprzedaży. Przechodzenie z organizowania sprzedaży do egzekucji. Best practice
- Wyznaczanie celów i ich komunikacja
- Jak organizować rytm pracy pod wyznaczone cele
- Strukturyzacja zespołów pod wyznaczone cele
Egzekwowanie sprzedaży
- Kultura odpowiedzialności w zespole sprzedaży
- Zwinne zarządzanie. Sprinty — Planowanie, Daily, Weekly, Sprint Review, Sprint Retrospective
- Spotkania zespołowe i 1 na 1 – najlepsze praktyki
- Zarządzanie aktywnościami handlowców
- „Złotówka za pomysł, milion za wdrożenie” – czyli efektywna rozmowa rozliczająco-planująca
- Najczęstsze menedżerskie błędy w egzekucji działań sprzedażowych
Paweł Ciszak - wieloletni przedsiębiorca związany ze sprzedażą, zarządzaniem i rekrutacją. Jest biznesowym praktykiem. Wszystko, z czego szkoli, sam zrobił przynajmniej 100 razy. Prowadzi projekty rozwojowe i wdrożeniowe w wielu branżach.
Marcin Dakowski - ma za sobą wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym. Jest doradcą licznych startupów, mentorem w programach akceleracyjnych i exec coachem.
Tomasz Zagdan - ekspert w obszarze zwiększania efektywności organizacji sprzedaży na rynkach B2B oraz dóbr konsumenckich, w tym budowania systemów wynagradzania działów handlowych.
Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Czy jesteś gotów na sprzedaż w warunkach pandemicznych?
Chcesz się dowiedzieć, na ile Ty sam i / lub Twoi Handlowcy jesteście przygotowani na nową rzeczywistość?
Sprzedaż 4.0
Już dziś warto przygotować swoją organizację na to, co zapewne stanie się w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Merchandising produktów
Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru