Personalizacja technik sprzedaży
W dobie gigantycznej konkurencji, zacierających się różnic pomiędzy produktami oraz coraz większej świadomości kupujących stosowanie uniwersalnych tricków sprzedażowych przynosi coraz gorsze rezultaty. Kluczową przewagą skutecznego handlowca stała się relacyjna sprzedaż dopasowana do potrzeb klienta. „Personalizacja technik sprzedażowych” to dwudniowy praktyczny warsztat dla handlowców i pracowników Działu Sprzedaży, który z jednej strony dostarcza Uczestnikom materiał do analizy własnego stylu sprzedaży wraz z jego zaletami i obszarami do rozwoju, a z drugiej pozwala na wniknięcie w świat klientów oraz ich prawdziwych potrzeb zakupowych. Szkolenie oparte jest na metodologii Everything DISC. Podczas szkolenia nie będziemy uczyć się ani ćwiczyć znanych technik sprzedażowych, nie będziemy wstawiać stopy w drzwi ani tworzyć BATNY. Pokażę ci natomiast, jak nawiązać długoterminową relację z klientem i sprawić, aby chciał kupić właśnie od Ciebie!
- Pracowników Działu Sprzedaży
- Pracowników Działu Obsługi Klienta
- Key Account Managerów
- Wszystkich chcących poszerzyć praktyczną wiedzę z zakresu negocjacji i sprzedaży relacyjnej
Warsztat składa się w 80% z praktyki (ćwiczeń i gier szkoleniowych).
Cele szkolenia:
- Poszerzenie kwalifikacji handlowca o sprzedaż relacyjną
- Podniesienie świadomości Uczestników w zakresie ich naturalnego stylu sprzedaży
- Zapoznanie Uczestników z praktycznym narzędziem pozwalającym zwiększyć wyniki sprzedaży oraz budować długotrwałe relacje biznesowe
- Nauka rozpoznawania stylów zakupowych oraz adaptacji naturalnego stylu sprzedażowego Uczestników do potrzeb klientów
- Stworzenie strategii sprzedażowej opartej o relacje dla kluczowych klientów
Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:
- Poznają metodologię stylów DiSC oraz jej praktyczne zastosowania w pracy handlowca
- Zagłębią się w swój naturalny styl sprzedaży i rozszerzą umiejętności sprzedażowe
- Nauczą się rozpoznawać „style zakupowe Klientów oraz adaptować do nich ofertę
- Wzmocnią kompetencje komunikacyjne
- Sprawdzą w praktyce skuteczność stosowanych przez siebie technik negocjacyjnych
- Zmapują potrzeby swoich najważniejszych Klientów
- Zbudują nową strategię negocjacyjno-sprzedażową dopasowaną do stylu zakupowego swoich kluczowych Klientów
1. SZKOLENIOWA GRA SPRZEDAŻOWO-ZAKUPOWA
2. OŚMIOSTOPNIOWY MODEL KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH
3. BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTAMI STYLU „D”, „i”, „S” oraz „C”
- Najważniejsze cechy danego stylu DiSC
- Koło priorytetów DISC: Działanie, Entuzjazm, Relacje, Szczerość, Jakość, Rzetelność, Kompetencja, Wyniki
- Efektywna komunikacja z przedstawicielami różnych stylów DiSC
4. STYLE KUPOWANIA
- Co oprócz produktu/usługi kupuje przedstawiciel danego stylu DiSC
- Najważniejsze obiekcje danego stylu DiSC
- Jak rozpoznać styl kupującego u klientów
5. MÓJ NATURALNY STYL SPRZEDAŻOWY
- Osobiste motywacje mojego stylu DiSC
- Mocne strony naturalnego stylu sprzedażowego DiSC Uczestnika
- Obszary rozwojowe stylu sprzedażowego DiSC Uczestnika
6. ADAPTOWANIE NATURALNEGO STYLU SPRZEDAŻOWEGO DO POTRZEB KLIENTA
- Pomosty, czyli jak wykorzystać podobieństwa między stylami dwóch stron
- Przeszkody, czyli jak zatrzeć różnice między stylami dwóch stron
- Wychodzenie poza naturalny styl sprzedażowy
- Najlepsze praktyki sprzedażowe wobec danych stylów zakupowych DiSC
7. GRA STRATEGICZNO-NEGOCJACYJNA Z WYKORZYSTANIEM METODOLOGII DISC
8. TYPOLOGIA MOICH KLIENTÓW – Mapowanie stylu DiSC najważniejszych klientów
9. RELACYJNA STRATEGIA SPRZEDAŻY DO MOICH KLUCZOWYCH KLIENTÓW
- Jak rozpoznać styl zakupowy klienta
- Jak dopasować ofertę sprzedażową dla danego stylu DiSC
- Na co zwracać uwagę podczas poszczególnych etapów procesu sprzedażowego
- Moje sprawdzone techniki sprzedażowe kontra klienci o określonym stylu DiSC
- Jak budować długotrwałe relacje biznesowe przedstawicielami różnych stylów zakupowych DiSC
- Tworzenie relacyjnej strategii sprzedażowej dla kluczowych klientów Uczestników
Opcja dodatkowa:
INDYWIDUALNA SESJA Z TRENEREM
- Szczegółowe omówienie wyników raportu Uczestnika
- Doprecyzowanie relacyjnej strategii sprzedażowej dla kluczowych klientów
Kamil Brzózka - specjalizuje się w doradztwie, coachingu, szkoleniach z komunikacji oraz szkoleniach z zakresu sprzedaży relacyjnej. Specjalista od budowania długotrwałych relacji z klientami oraz współpracy z handlowcami. Od 2016 roku związany z sektorem L&D.