Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom – EY Academy of Business

Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom

Zmiany geopolityczne i trwająca rewolucja cyfrowa istotnie wpływają na funkcjonowanie biznesu na całym świecie i zarazem zwiększają podatność organizacji na ryzyka m.in. oszustw i nadużyć. W każdej firmie za zapobieganie oszustwom odpowiedzialny jest zarząd, który tworzy w tym celu odpowiednie mechanizmy kontrolne. Z jednej strony zniechęcają one do popełnienia oszustwa, z drugiej – ograniczają straty w przypadku jego wystąpienia.

Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto jest zainteresowany tematem oszustw w organizacjach, a w szczególności:

  • audytorów wewnętrznych,
  • pracowników działów bezpieczeństwa i compliance, którzy zajmują się kwestiami nadużyć i oszustw,
  • wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli:

  • jaka jest skala problemu oszustw w organizacjach w Polsce
  • jakie są możliwe rodzaje nadużyć i oszustw
  • jaka jest rola zarządu i rady nadzorczej w zapobieganiu oszustwom
  • czy badanie oszustw należy do obowiązków audytu wewnętrznego
  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustw
  • Przykłady – Analiza mechanizmów nadużyć i sposobów przeciwdziałania i wykrywania

Program szkolenia dwudniowego, stacjonarnego:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Zagrożenia w organizacjach opartych na systemach informacyjnych
  • Odpowiedzialność prawna organów zarządzających i nadzorczych
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustwa
  • Gra strategiczna „Koniec sielanki w firmie”. W trakcie gry uczestnicy korzystają z dostarczonych dokumentów i sami przeglądają korespondencję elektroniczną, identyfikując sygnały o nieprawidłowościach

Monika Viwegier - trenerka i konsultantka; zawodowo zajmuje się identyfikacją usprawnień i optymalizacją procesów biznesowych, oceną ryzyka, a także wsparciem przy realizacji prac audytu wewnętrznego.

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE, w tym 2 z etyki.

Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom

Zmiany geopolityczne i trwająca rewolucja cyfrowa istotnie wpływają na funkcjonowanie biznesu na całym świecie i zarazem zwiększają podatność organizacji na ryzyka m.in. oszustw i nadużyć. W każdej firmie za zapobieganie oszustwom odpowiedzialny jest zarząd, który tworzy w tym celu odpowiednie mechanizmy kontrolne. Z jednej strony zniechęcają one do popełnienia oszustwa, z drugiej – ograniczają straty w przypadku jego wystąpienia.

Dla kogo?

Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto jest zainteresowany tematem oszustw w organizacjach, a w szczególności:

  • audytorów wewnętrznych,
  • pracowników działów bezpieczeństwa i compliance, którzy zajmują się kwestiami nadużyć i oszustw,
  • wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę.
Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli:

  • jaka jest skala problemu oszustw w organizacjach w Polsce
  • jakie są możliwe rodzaje nadużyć i oszustw
  • jaka jest rola zarządu i rady nadzorczej w zapobieganiu oszustwom
  • czy badanie oszustw należy do obowiązków audytu wewnętrznego
Program
  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustw
  • Przykłady – Analiza mechanizmów nadużyć i sposobów przeciwdziałania i wykrywania

Program szkolenia dwudniowego, stacjonarnego:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Zagrożenia w organizacjach opartych na systemach informacyjnych
  • Odpowiedzialność prawna organów zarządzających i nadzorczych
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustwa
  • Gra strategiczna „Koniec sielanki w firmie”. W trakcie gry uczestnicy korzystają z dostarczonych dokumentów i sami przeglądają korespondencję elektroniczną, identyfikując sygnały o nieprawidłowościach
Punkty edukacyjne

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE, w tym 2 z etyki.

Szczegóły programu modułowego

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Dominika Machul

Koordynator kursu

  • +48 502 782 693
  • dominika.machul@pl.ey.com