Niezbędnik makroekonomiczny dla menedżera
Co każdy menedżer o otoczeniu biznesowym wiedzieć powinien.
Zdobądź wiedzę i poznaj praktyczne rozwiązania w odniesieniu do zrozumienia i lepszego wykorzystania zmian zachodzących w otoczeniu współczesnych firm.
Na szkolenie zapraszamy menedżerów, przedsiębiorców, specjalistów, startupowców, którym zależy na lepszym zrozumieniu otoczenia społeczno-ekonomicznego współczesnych organizacji oraz przyspieszonym wzroście swoich biznesów.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne doświadczenia, case studies, najnowsze badania rynkowe. Na każdym szkoleniu jest dodatkowa sesja Q&A (pytania i odpowiedzi).
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych rozwiązań w odniesieniu do zrozumienia i lepszego wykorzystania zmian zachodzących w otoczeniu współczesnych firm.
Korzyści
- Zrozumienie zachodzących przemian rynkowych na rzecz rozwoju biznesu
- Znajomość i umiejętność wykorzystywania użytecznych narzędzi zarządzania strategicznego
- Umiejętność analizowania oraz interpretacji trendów w makrootoczeniu
- Umiejętność formułowania celów rozwojowych przedsiębiorstwa
- Wyższa efektywność pracy, poprawa funkcjonowania w zmieniającym się środowisku biznesowym, w relacjach ze współpracownikami i klientami
- Znajomość przewag konkurencyjnych współczesnych przedsiębiorstw
Makrootoczenie przedsiębiorstw
- Uwarunkowania rozwoju społeczno-ekonomicznego, rys historyczny
- Produkt krajowy brutto, najpopularniejsza miara wzrostu gospodarczego
- Poziom inflacji, stan obecny i oczekiwania, prognozy
- Stopa bezrobocia, rynek pracownika i pracodawcy
- Stopa procentowa, koszty kredytów
- Demografia, problemy i wyzwania, możliwe rozwiązania
- Trendy społeczno-kulturowe, jak szybko zmienia się świat
Zarządzanie strategiczne w praktyce
- Wady i zalety globalizacji, czyli myśl globalnie, działaj lokalnie
- Analiza SWOT jako najpopularniejsze narzędzie zarządzania strategicznego
- Analiza PESTEL, 6 wymiarów otoczenia organizacji
- Macierz McKinsey, oceny atrakcyjności sektora i pozycji konkurencyjnej danej jednostki
- 5 sił Portera, czyli konkurencja oraz szanse i zagrożenia
- AFI Strategy Framework, rozwiązanie pakietowe dla firm: analiza, formułowanie strategii, wdrażanie
W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej
- Czynniki sukcesu startupów, founderzy oraz innowacje
- Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
Sesja Q&A (pytania i odpowiedzi)
dr hab. Andrzej Raszkowski, prof. UEW - profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Professor HTW Dresden. Trener EY Academy of Business. Od 2007 r. opracował i wspierał wdrożenie kilkudziesięciu strategii rozwoju organizacji. Praktyk w obszarze nieruchomości inwestycyjnych.