Neurokomunikacja w sprzedaży – czyli przekonania a efektywność sprzedawcy
Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży.
„Sukces wydaje się w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują” – W. Feather.
Sprzedaż, sprzedawanie, umiejętność sprzedawania to jedna z najcenniejszych i najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku. Jednocześnie to kompetencja rzadka. Sprzedaż wymaga ogromnej wiary w siebie, determinacji, wytrwałości, samomotywacji oraz odporności psychicznej.
Tak jak sukces w sprzedaży może być spektakularny, tak samo wyczerpanie, wypalenie i rezygnacja wyjątkowo silne. W zawodzie sprzedawcy, jak w żadnym innym, odporność, w szczególności odporność na odrzucenie (odmowa, niedomknięcie transakcji, zmiana decyzji przez klienta) odgrywa kluczową rolę.
Dlatego też, poza wiedzą związaną ze sprzedażą jako taką, ogromne znaczenie ma praca z własną głową — praca mentalna. To, w co sprzedawca wierzy, czego się boi, przed czym ucieka i do czego dąży na poziomie mentalnym, stanowi o jego sukcesie. I tak jak w sporcie często decyzyjna jest psychika, tak samo jest i tutaj. Bo gdzie leży przewaga konkurencyjna, czy w tym, że sprzedawca ma taką samą wiedzę o np. pozyskiwaniu leadów jak jego koledzy i koleżanki, czy w jego podejściu do wykonywanego zawodu?
Neuronauka, w tym neurokardiologia, odpowiada na pytania związane z siłą i skutecznością osobistą:
- Co nas blokuje, a co motywuje na poziomie głębokich programów mózgu
- Jak komunikować się w sposób przyjazny dla mózgu
- Jak skutecznie, w oparciu o wyniki badań naukowych, radzić sobie z przeciwnościami, presją i odrzuceniem
- Co sprzyja efektywności, a co ją osłabia
- Jak podnosić poziom energii na co dzień
Są to badania naukowe nad efektywnością w obszarze mentalnym (rozmowa, umiejętność zadawania pytań), emocjonalnym (umiejętność dotarcia do prawdziwych potrzeb i motywacji klienta) oraz fizycznym (charyzma).
Szkolenie przygotowane zostało dla:
- Sprzedawców, którzy chcą zrobić ponadprzeciętny użytek ze swojej wiedzy sprzedażowej
- Dyrektorów sprzedaży, by rozumieli i umieli pracować z blokadami, jakie mają ich handlowcy
- Przedsiębiorców rozbudowujących swój biznes
- Osób, które są odpowiedzialne za nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji w organizacji
Cel:
Celem warsztatu jest odnalezienie wzorów zachowań, które są szkodliwe i przestarzałe oraz zastąpienie starych nawyków nowymi, wspierającymi rozwój i efektywność.
Główne korzyści z udziału w warsztacie:
- Rozpoznanie swoich wewnętrznych sabotażystów i poznanie technik, jak sobie z nimi radzić
- Umiejętność aktywowania słuchania aktywnego, będącego kluczem do rozumienia potrzeb klienta
- Dużo większa zdolność do radzenia sobie ze stresem
- Większa zdolność do samoregeneracji
- Zachowanie jasności myślenia i działania pomimo presji czasu czy stresu
- Poznanie potęgi pracy z pytaniami, by zbudować raport i zaufanie
Po ukończeniu szkolenia:
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Neurokomunikacji, czyli biologii związanej z rozumieniem i przyswajaniem informacji w procesie sprzedaży/zakupu
- Sposobie, w jaki przekonania przekładają się na wyniki
- Najnowszych odkryciach naukowych związanych z efektywnością osobistą
- Sprzedażowym DNA
- Stresie i jego wpływie na siłę i odporność psychiczną, czyli o tym, jak pracować nad głową i z głową
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Radzenia sobie z przeciążeniami i spadkami skuteczności
- Zmiany szkodliwych nawyków na wspierające
- Zadawania pytań poszerzających perspektywę i angażujących do działania
- Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży – dyskusja wprowadzająca
- Neurony, kortyzol, dopamina – czyli jak nasza natura nas wspiera, a jak osłabia w dążeniu do celu
- Sprzedawca w stresie – czyli jak nasz wewnętrzny świat nas ogranicza i co z tym zrobić
- Klient w stresie – czyli jak zbudować raport i wejść na ścieżkę zaufania
- Sztuka zadawania pytań – podstawa zrozumienia potrzeb klienta i tym samym warunek kluczowy w doborze rozwiązania
- Umiejętność słuchania – czy wystarczy słyszeć, by zrozumieć potrzeby klienta
- „To, że coś jest oczywiste, nie znaczy jeszcze, że jest prawdą” – czy produkt sprzedaje i czy klient się domyśli
- Język przyjazny mózgowi cz. 1 – czyli ile o parametrach, a ile o uśmiechu żony
- Język przyjazny mózgowi cz. 2 – czyli jak komunikować do różnych typów osobowości (na bazie metodologii NeuroColor)
- „To się nie sprzeda” i inne przekonania a osiągane efekty
- Przejdź na ‘growth mindset’ – czyli jak pracować z odrzuceniem
- Podstawy automotywacji – czyli co zrobić, by się chciało tak, jak się nie chce
- Podsumowanie szkolenia – ustalenie dalszego planu działania
dr Ewa Hartman - wykładowca MBA, kierowniczka nagradzanych studiów podyplomowych Neuro-przywództwo, trenerka EY Academy of Business. Szkoli największe korporacje międzynarodowe, w tym cały region CESA firmy EY, w skład którego wchodzi 30 państw Europy i Azji.