Nadzór nad realizacją umowy projektowej
Nadzór nad projektem wymaga nie tylko umiejętności zarządzania ludźmi, ale też znajomości wielu innych zagadnień, w tym kwestii prawnych związanych z zawarciem, wykonaniem i rozliczeniem umowy.
Szkolenie jest częścią programu „Zarządzanie projektami”.
Szkolenie dedykowane jest kierownikom projektów, liderom i członkom zespołów projektowych nadzorującym realizację umów projektowych.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:
- Ustalić osoby mogące zawrzeć i zmienić umowę
- Zabezpieczyć wykonanie umowy
- Postępować z niezapłaconymi fakturami
- Skutecznie nabyć prawo do dysponowania prawami autorskimi
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- Zabezpieczyć swoje interesy poprzez właściwe posługiwanie się karą umową
- Dochodzić efektywnie roszczeń w wykonaniu uprawnień z rękojmi oraz gwarancji
- Zapobiegać przedawnieniu roszczeń bez wszczynania procedur sądowych
- Efektywnie zarządzać sporem przy wykonaniu umowy
- Strony umowy, przedstawiciele, pełnomocnicy
- Forma umowy, sposoby zmiany umowy
- Forma prawna kontrahenta – jaki ma wpływ na projekt
- Skutki niewykonania zobowiązań, odsetki, kara umowna, odszkodowanie
- Przeniesienie praw autorskich, licencja
- Poufność
- Przedawnienie roszczeń
- Sprzedaż wierzytelności
- Sposoby rozpatrywania sporów
- Umowa zlecenie a umowa o dzieło
- Rola project managera jako osoby nadzorującej wykonanie umów
Łukasz Oleksiuk - Łukasz to prawnik zajmujący się od 1999 roku głównie obsługą przedsiębiorców. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego z odniesieniem do praktycznych przykładów, w tym rzeczywistych wyroków wydawanych przez sądy powszechne i Sąd Najwyższy.