Modelowanie procesów biznesowych
Przy rosnącym znaczeniu jakości usług w Polsce, kluczowe staje się zarządzanie uwzględniające złożoność i różnorodność procesów funkcjonujących w organizacji. Akademia Zarządzania Procesowego to intensywne, trzymodułowe szkolenie zakończone certyfikacją na dwóch poziomach: KAIZEN Facilitator (dla absolwentów dwóch modułów szkolenia) oraz Lidera Procesów (dla uczestników, którzy ukończą całą Akademię).
Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego.
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Menedżerów średniego i wyższego szczebla
- Menedżerów projektów
- Menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO)
- Konsultantom odpowiedzialnym za tworzenie procesów biznesowych
Po zakończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- Prawidłowo opisać proces biznesowy
- Zastosować poznaną koncepcję zarządzania procesami w praktyce
- Stosować narzędzia do mapowania i mierzenia procesów
- Zidentyfikować procesy w ramach działania swojej firmy
- Ocenić i poprawić istniejące procesy
Czym jest zarządzanie procesami
- Koncepcja zarządzania procesami
- Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami – słownik (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, Six Sigma, Poka-Yoke, Process Reengineering)
Jak mapować proces biznesowy
- Ćwiczenia z narzędziami do mapowania procesów: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient; FLOWCHART – diagram przepływu (wersja „macro” i wersja „funkcjonalna”)
- Ćwiczenia z tworzeniem architektury procesów biznesowych dla firmy
Jak mierzyć proces biznesowy
- Ćwiczenia z drzewem CTQ – jak zarządzać zadowoleniem klienta
- Ćwiczenia z kalkulatorem SixSigma
Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował
- Diagnozowanie procesu biznesowego
- Ćwiczenia z szablonem KPI
- Ćwiczenia z narzędziem RTY – ilościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
- Ćwiczenia z Zegarem Diagnostyki Procesowej (PDC) – jakościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
Wartość dodana warsztatu – symulacja modelowania procesowego na przykładzie ASTER Insurance
Gra symulacyjna rozgrywana w trakcie dwudniowego warsztatu w czterech rundach dotycząca jednego z ważniejszych procesów firmy nieprodukcyjnej:
- W pierwszej rundzie uczestnicy doświadczają trzech zjawisk źle zarządzanego procesu: MUDA, MURI, MURA
- W drugiej rundzie opracowują mapę procesu oraz mierzą jego efektywność i sprawność wg koncepcji Y = f(x1, x2, x3, … xn)
- W trzeciej rundzie uczestnicy obliczają Koszt Złej Jakości (COPQ – Cost of Poor Quality)
- W rundzie finałowej, stosując poprawę procesu (KAIZEN), obserwują jego poprawę za pomocą wskaźnika wczesnego ostrzegania RTY (Rollout Throuput Yield) – wskaźnika monitorującego jakość całego procesu
Podsumowanie
- Prezentacja symulacji grupowych
- Podsumowanie szkolenia
Krzysztof Swacha - ma ponad 18-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.