Model kompetencji w firmie – EY Academy of Business

Model kompetencji w firmie

Program szkolenia został przygotowany z myślą o ekspertach HR, którzy przygotowują się do wdrożenia modeli kompetencji w firmie.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.

Cele szkolenia:

  • poznanie zróżnicowanych struktur modeli kompetencji oraz ich połączenia z systemami HR takimi jak strategia personalna, rekrutacja, rozwijanie, ocena 360, ocena pracownicza i ocena potencjału
  • zdobycie praktyki w definiowaniu kompetencji i zbieraniu informacji z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu
  • stworzenie flow projektu, którego celem jest zbudowanie i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji

Korzyści szkolenia:

  • dzięki uczestnictwu w szkoleniu poznasz dobre praktyki w tworzeniu modelu kompetencji, narzędzia do jego konstrukcji oraz źródła danych, z których dobrze, abyś korzystał
  • poznasz przykładowe modele, stworzone dla biznesu pod konkretne oczekiwania czy strategię biznesową
  • nauczysz się, jak definiować kompetencje na skali oceny
  • wymienisz się swoimi bieżącymi potrzebami i doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia i z trenerem
  • zbudujesz założenia i wstępny flow projektu zgodnie z oczekiwaniami biznesowymi twojej organizacji

Stosowane metody szkoleniowe:

  • Wykłady i case studies
  • Przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc
  • Ćwiczenia grupowe w układaniu planu projektu, definiowaniu kompetencji i zbieraniu danych panelowych

Program szkolenia

  1. Kompetencje w organizacji
    • Zastosowanie modelu kompetencji w firmie
    • Kształt modelu
    • Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
    • Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
    • Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
  2. Definiowanie kompetencji
    • Czym jest kompetencja
    • Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
    • Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
    • Skale ocen
    • Korzystanie z gotowych list kompetencji
  3. Projektowanie modelu
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
    • Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
    • Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
    • Ćwiczenia w układaniu planu projektu
    • Przykłady wdrożeń modelu
    • Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  4. Zastosowanie modelu w systemach HR
    • Matryce kompetencji
    • Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
    • Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
    • Modele i ścieżki rozwoju
  5. Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli
    • Dlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
    • Jak długo używać jeden model?
    • Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
    • Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
    • Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
    • Projektowanie przyszłości organizacji

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Model kompetencji w firmie

 

Cena

1 100 zł netto (1 353,00 zł brutto)

Model kompetencji w firmie

Program szkolenia został przygotowany z myślą o ekspertach HR, którzy przygotowują się do wdrożenia modeli kompetencji w firmie.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • poznanie zróżnicowanych struktur modeli kompetencji oraz ich połączenia z systemami HR takimi jak strategia personalna, rekrutacja, rozwijanie, ocena 360, ocena pracownicza i ocena potencjału
  • zdobycie praktyki w definiowaniu kompetencji i zbieraniu informacji z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu
  • stworzenie flow projektu, którego celem jest zbudowanie i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji

Korzyści szkolenia:

  • dzięki uczestnictwu w szkoleniu poznasz dobre praktyki w tworzeniu modelu kompetencji, narzędzia do jego konstrukcji oraz źródła danych, z których dobrze, abyś korzystał
  • poznasz przykładowe modele, stworzone dla biznesu pod konkretne oczekiwania czy strategię biznesową
  • nauczysz się, jak definiować kompetencje na skali oceny
  • wymienisz się swoimi bieżącymi potrzebami i doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia i z trenerem
  • zbudujesz założenia i wstępny flow projektu zgodnie z oczekiwaniami biznesowymi twojej organizacji
Program

Stosowane metody szkoleniowe:

  • Wykłady i case studies
  • Przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc
  • Ćwiczenia grupowe w układaniu planu projektu, definiowaniu kompetencji i zbieraniu danych panelowych

Program szkolenia

  1. Kompetencje w organizacji
    • Zastosowanie modelu kompetencji w firmie
    • Kształt modelu
    • Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
    • Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
    • Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
  2. Definiowanie kompetencji
    • Czym jest kompetencja
    • Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
    • Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
    • Skale ocen
    • Korzystanie z gotowych list kompetencji
  3. Projektowanie modelu
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
    • Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
    • Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
    • Ćwiczenia w układaniu planu projektu
    • Przykłady wdrożeń modelu
    • Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  4. Zastosowanie modelu w systemach HR
    • Matryce kompetencji
    • Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
    • Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
    • Modele i ścieżki rozwoju
  5. Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli
    • Dlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
    • Jak długo używać jeden model?
    • Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
    • Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
    • Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
    • Projektowanie przyszłości organizacji
Szczegóły programu modułowego

Cena

1 100 zł netto (1 353,00 zł brutto)

Możliwość uzyskania dofinansowania

Lokalizacja

Online Live

Termin

9 grudnia 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:00

 

Możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji z możliwością dostosowania programu do odbiorców.

Kontakt

Viktoria Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com