Model kompetencyjny w firmie
Praktyczne szkolenie dla HR i biznesu
Szkolenie jest skierowane do:
- Specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych
- Menedżerów i przedsiębiorców planujących wdrożenie modelu kompetencyjnego
- Wszystkich osób zainteresowanych pogłębieniem wiedzy na temat budowania i wdrażania modelu kompetencyjnego w firmie.
Cel szkolenia:
Pozyskasz i uporządkujesz wiedzę o tym, czym są kompetencje, jak je definiować, diagnozować oraz wspierać ich rozwój w organizacji. Nauczysz się budować model kompetencyjny – dostosowany do potrzeb i strategii Twojej firmy – oraz poznasz zasady efektywnego zarządzania tym procesem.
Korzyści z udziału:
- Poznasz podejście do projektowania modelu kompetencyjnego w oparciu o aktualne
i przyszłe potrzeby organizacji. - Zdobędziesz wiedzę, co należy uwzględnić przy projektowaniu modelu i jak zaplanować jego wdrożenie w Twojej organizacji – otrzymasz podstawę do dalszego działania.
- Zobaczysz przykłady modeli stworzonych dla różnych środowisk biznesowych.
- Nauczysz się opisywać kompetencje w sposób umożliwiający ich diagnozę, rozwój oraz wykorzystanie do szeroko pojętych procesów HR’owych.
- Wymienisz się doświadczeniami i potrzebami z innymi uczestnikami oraz trenerem.
Szkolenie łączy wiedzę z praktycznym podejściem – wspiera świadome i skuteczne zarządzanie kompetencjami w firmie.
Metody pracy
Szkolenie będzie realizowane w formie interaktywnego i intensywnie praktycznego warsztatu, umożliwiającego uczestnikom skuteczne przełożenie wiedzy teoretycznej na realne umiejętności, wykorzystywane w codziennej pracy.
1. Czym jest kompetencja
- Definicja kompetencji i jej składowe.
- Zasady definiowania kompetencji.
- Obserwacja kompetencji i skale ocen.
- Skalowanie kompetencji.
2. Czym jest model kompetencyjny
- Definicja modelu kompetencyjnego.
- Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb.
- Myślenie kategoriami kompetencji w firmie.
- Zastosowanie modelu kompetencji w firmie.
3. Projektowanie i wdrożenie modelu
- Kształt modelu, przykładowe struktury i matryce kompetencji.
- Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu.
- Etapy procesu projektowania i wdrożenia modelu kompetencyjnego.
- Potrzebne działania i zasoby na poszczególnych etapach projektu, aby zapewnić efektywny proces wdrożenia modelu.
- Kluczowe zasady, które trzeba uwzględnić.
- Zagrożenia w stosowaniu modelu kompetencyjnego.
- Przykładowy harmonogram.
- Przykłady wdrożonych modeli.
Katarzyna Jasińska - Menedżer, Asesor, Trener EY Academy of Business, Coach ICF PCC, ICF Mentor Coach, Strengths Coach (Gallup Certified), Team Coach.
Maria Jamróz - Asesor, Coach ICF, Rekruter, Konsultant i Trener EY Academy of Business w obszarze projektów dla firm oraz szkoleń dla HR.