Metody i techniki zarządzania zespołem – EY Academy of Business

Metody i techniki zarządzania zespołem

Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie „Metody i techniki zarządzania zespołem” jest skierowane do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnego kierowania i współpracy w zespole. Szczególnie polecamy je:

  • Menedżerom na różnych szczeblach zarządzania, którzy dążą do doskonalenia swoich kompetencji w zakresie zarządzania zespołem.
  • Liderom projektów i kierownikom zespołów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o dynamice grupowej, poznać etapy rozwoju zespołu oraz narzędzia do angażowania pracowników w działania zespołowe.
  • Menedżerom, którzy pragną zwiększyć swój potencjał w motywowaniu zespołu i skutecznym kierowaniu pracownikami.
Cel szkolenia
  • Rozwój umiejętności komunikacji z zespołem.
  • Poznanie i zastosowanie kluczowych mechanizmów i technik zarządzania zespołem.
  • Dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu.
  • Rozwijanie umiejętności efektywnego zarządzania w zespołach współczesnych, w tym rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji poprzez facylitację, procedury i narzędzia komunikacji oraz metody zespołowego uczenia się.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika

  • Zwiększenie efektywności w zarządzaniu zespołami.
  • Wzrost umiejętności wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządczych.
  • Lepsze zarządzanie procesem grupowym i jego wpływem na pracę zespołu.
  • Zastosowanie narzędzi do zespołowego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Korzyści dla organizacji

  • Poprawa atmosfery w firmie.
  • Efektywniejsza współpraca w zespole.
  • Szybsze rozwiązywanie problemów.
  • Zwiększenie sukcesów osiąganych przez zespół.
  • Kształtowanie pozytywnej kultury organizacyjnej.
Program szkolenia
Jak budować dobry zespół?
  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?
  • Motywowanie zespołu — angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu
Jak efektywnie przekazywać zadania zespołowi?
  • Ustalanie i egzekwowanie zasad w zespole
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Przekazywanie celu SMART do zespołu
Sztuka zarządzania potencjałem w zespole
  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się
Aspekty koordynowania i wspierania pracy w zespole
  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Wprowadzenie zmiany w zespole
  • Wdrażanie standardów, procedur, narzędzi
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu
Rozwiązywanie problemów w zespole i wdrażanie dobrych praktyk
  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji
Dodatkowo w programie

Trening własnych sytuacji kierowania zespołem

Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne narzędzia, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Trenerzy
Dorota Wiśniewska
ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń dla menedżerów. Wspiera menedżerów w zarządzaniu zespołami, motywowaniu pracowników.
Małgorzata Szybińska
od 1997 r. wspiera menedżerów w zarządzaniu zespołami. W EY Academy of Business prowadzi autorskie szkolenia nastawione na rozwój kompetencji menedżerskich.
Andrzej Matyka
ponad 23 lat doświadczenia w prowadzaniu szkoleń zarządzania zespołami. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne – case study od uczestników, przekazywane w formie zadań i gier szkoleniowych.

Opinie

Magda

Szkolenie ,,otwiera oczy’’ na kwestie oczywiste i te mniej oczywiste. Ogromna ilość wiedzy przekazana jest w bardzo praktyczny sposób. Odniesienie do realnych problemów powoduje, że już w trakcie szkolenia ma się ochotę na wprowadzenie rozwiązań i metod ,,w życie’’. Prowadzący od samego początku tworzą atmosferę sprzyjającą integracji grupy. Wracam z ogromną ilością pomysłów i konkretnych narzędzi do zastosowania. Mam poczucie, że to szkolenie rozwinęło mnie jako menedżera.

Joanna

Zdecydowanie polecam szkolenie managerom, liderom i osobom poszukującym odpowiedzi na pytanie, jak poradzić sobie z wyzwaniami w pracy z zespołem, jego efektywnością, komunikacją, zaangażowaniem. Duża dawka wiedzy i inspiracji, do wdrożenia w praktykę. Jednocześnie wiele informacji na temat własnej pracy i postawy, przestrzeni do dalszego rozwoju w roli lidera.

Eri Tanaka

Bardzo mi się podoba szkolenie. Dużo przydatnych informacji, z których na pewno skorzystam. Na pewno polecę szkolenie koleżankom i kolegom. Bardzo pomocni ludzie i trenerzy są bardzo profesjonalni.

Rafał

Bardzo angażujące szkolenie prowadzone w praktycznej formie warsztatów, umożliwiające wymianę uwag pomiędzy uczestnikami, wymianę doświadczeń. Fenomenalni prowadzący, dający powera do działania. Po szkoleniu mam kopa do działania i większą wiarę w siebie. Świadomość swoich mocnych i słabych stron, o których każdy usłyszał daje motywację do zmian oraz dalszego działania. Zdecydowanie polecam! 😊

Wioleta

Jest to już moje drugie szkolenie i z pełną świadomością wiem, że będą kolejne w EY. Bardzo wartościowe szkolenie, pełne profesjonalizmu. Wychodzę ze szkolenia przepełniona i zmotywowana do działania w zakresie wprowadzenia zmian tych dobrych oczywiście. Polecam z całego serducha.

Barbara

Ogrom nowej wiedzy. Wspaniali szkolący wykazujący się wiedzą praktyczną. Wiedza w formie bardzo przystępnej – w formie gier, które nie tylko bawią, ale i uczą. Na szkoleniu czas minął tak szybko, że chętnie jeszcze na jeden dzień bym została. 😊

Natalia

Bardzo dobre szkolenie z umiejętności miękkich zarządzania zespołem, pełne aktywnych gier, zadań do rozwiązania w zespole. Polecam wszystkim początkującym jak i doświadczonym managerom ze względu na wymianę wiedzy w zespole i uzupełnienie jej przez szkolących nas instruktorów.

Paweł

Rekomenduje firmę za organizację i sposób przeprowadzenia szkolenia. Podobało mi się, że szkolenie nie było prowadzone w jedną stronę, tylko praktycznie. Uczestnicy mogli swobodnie wypowiadać się w tematach związanych ze szkoleniem.

Damian

Szkolenie bardzo wzbogaciło moją wiedzę w zakresie zarządzania zespołem, otworzyło oczy na czynności, które do tej pory nie wykonywałem. Pokazało moje słabe cechy, nad którymi muszę popracować. Szkoleniowcy/prowadzący świetnie przekazywali swoją wiedzę. Zajęcia praktyczne w trakcie szkolenia wspaniale wpłynęły na pozyskiwanie wiedzy oraz integrowały grupę.

Mariusz

Szkolenie oceniam bardzo efektywne z bardzo dobrymi prowadzącymi, którzy wiedzę przekazali w świetny sposób. Zajęcia angażowały uczestników do czynnego i aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. Organizacja szkolenia również była na najwyższym poziomie z jasnymi i przestrzeganymi zasadami.

Katarzyna

Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Twierdzę nawet, że jedno z najlepszych na jakim byłam. Duże zaangażowanie i otwartość szkoleniowców (myślę osobiście, że to stanowi klucz do sukcesu!). Każdy dzień wprowadza nowe narzędzia współpracy z zespołem, jednocześnie przeplatają się treści z poprzednich dni. Bieżący feedback podczas ćwiczeń. Wychodzenie z tzw. ,,strefy komfortu’’ pozwala spojrzeć na dotychczasowe działania zawodowe w sposób obiektywny. Zastanawiam się nad kolejnymi 😊