Merchandising - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce – EY Academy of Business

Merchandising – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu

Rola opakowania i ekspozycji produktów

  • Zasada 4P + P w marketingu
  • Analiza SWOT — jako narzędzie koncepcji tworzenia ekspozycji
  • Praca z portfolio produktowym i jego wpływ na ekspozycję:
    • Asortyment obowiązkowy (core)
    • Asortyment komplementarny
  • Określenie grupy docelowej (konsumentów, klientów)
    • Czyli kto będzie oglądał naszą ekspozycję i jaką ma pełnić funkcję
  • Funkcje ekspozycji produktowej i show roomu:
    • Prestiżowa – budowanie wizerunku marki
    • Edukacyjna – pokazanie możliwości i dostępnych rozwiązań technologicznych
    • Praktyczna – pokazanie sposobu ekspozycji na zasadzie „Best Practice”
    • Angażująca – umożliwiająca testowanie produktów
    • Informacyjna – pokazanie dostępnego asortymentu
  • Lokalizacja ekspozycji — jak budować półkę
  • Gorące strefy i strefy zimne, ich wpływ na sprzedaż
  • Kiedy ekspozycja sama sprzedaje

Sposoby ekspozycji i ich zalety oraz wady

  • Regał sklepowy z hakami
  • Regał sklepowy z półkami
  • Kosz promocyjny
  • Stół typu Art de la Table
  • Stół specjalny typu wyspa
  • Stół specjalny z miejscem demo
  • Meble dedykowane modułowe
  • Regał typu końcówka regału
  • Gondola promocyjna
  • Stand promocyjny mobilny
  • Stand promocyjny interaktywny
  • Regał otwarty typu IKEA
  • Miejsca paletowe, pryzmy
  • Meble podświetlane i prestiżowe cokoły
  • Inne, dedykowane

Moja półka

  • Po co nam planogram produktowy
  • PDCA – podejście do zarządzanie efektywnością półki
  • Jak układać planogram produktowy
  • Komunikacja Omnichannel i jej uwzględnienie w strategii sklepu
  • Masyfikacja produktów
  • „Facing” – czy i kiedy dublować ekspozycję produktową
  • Estetyka ekspozycji, „frontowanie” produktów
  • Praca z planogramem

Rola pomocnicza materiałów POSM

  • Rodzaje materiałów POSM i ich skuteczność
  • Display produktowy jako sposób na wyróżnienie produktu na ekspozycji
  • Jak nie przesadzić z ilością POSM
  • Rola POSM jako komunikacji podstawowej i dodatkowej
  • Interaktywne narzędzia i materiały POSM (konfiguratory, e-ramki, tablety)

Angażująca ekspozycja

  • „Życie” ekspozycji, czyli jak często i po co ją modyfikować
  • Widoczność produktów na ekspozycji – gdzie najczęściej patrzymy
  • Rola oświetlenia w ekspozycji
  • Kolory przykuwające naszą uwagę
  • Kolejność ekspozycji na półce, ścieżka cenowa, funkcjonalna, cross-selling
  • Jak porusza się kupujący, oglądający – psychologia konsumenta

Czas trwania: 2 dni

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Merchandising - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Cena

2 100 zł netto (2 583,00 zł brutto)

Merchandising – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu
Program

Rola opakowania i ekspozycji produktów

  • Zasada 4P + P w marketingu
  • Analiza SWOT — jako narzędzie koncepcji tworzenia ekspozycji
  • Praca z portfolio produktowym i jego wpływ na ekspozycję:
    • Asortyment obowiązkowy (core)
    • Asortyment komplementarny
  • Określenie grupy docelowej (konsumentów, klientów)
    • Czyli kto będzie oglądał naszą ekspozycję i jaką ma pełnić funkcję
  • Funkcje ekspozycji produktowej i show roomu:
    • Prestiżowa – budowanie wizerunku marki
    • Edukacyjna – pokazanie możliwości i dostępnych rozwiązań technologicznych
    • Praktyczna – pokazanie sposobu ekspozycji na zasadzie „Best Practice”
    • Angażująca – umożliwiająca testowanie produktów
    • Informacyjna – pokazanie dostępnego asortymentu
  • Lokalizacja ekspozycji — jak budować półkę
  • Gorące strefy i strefy zimne, ich wpływ na sprzedaż
  • Kiedy ekspozycja sama sprzedaje

Sposoby ekspozycji i ich zalety oraz wady

  • Regał sklepowy z hakami
  • Regał sklepowy z półkami
  • Kosz promocyjny
  • Stół typu Art de la Table
  • Stół specjalny typu wyspa
  • Stół specjalny z miejscem demo
  • Meble dedykowane modułowe
  • Regał typu końcówka regału
  • Gondola promocyjna
  • Stand promocyjny mobilny
  • Stand promocyjny interaktywny
  • Regał otwarty typu IKEA
  • Miejsca paletowe, pryzmy
  • Meble podświetlane i prestiżowe cokoły
  • Inne, dedykowane

Moja półka

  • Po co nam planogram produktowy
  • PDCA – podejście do zarządzanie efektywnością półki
  • Jak układać planogram produktowy
  • Komunikacja Omnichannel i jej uwzględnienie w strategii sklepu
  • Masyfikacja produktów
  • „Facing” – czy i kiedy dublować ekspozycję produktową
  • Estetyka ekspozycji, „frontowanie” produktów
  • Praca z planogramem

Rola pomocnicza materiałów POSM

  • Rodzaje materiałów POSM i ich skuteczność
  • Display produktowy jako sposób na wyróżnienie produktu na ekspozycji
  • Jak nie przesadzić z ilością POSM
  • Rola POSM jako komunikacji podstawowej i dodatkowej
  • Interaktywne narzędzia i materiały POSM (konfiguratory, e-ramki, tablety)

Angażująca ekspozycja

  • „Życie” ekspozycji, czyli jak często i po co ją modyfikować
  • Widoczność produktów na ekspozycji – gdzie najczęściej patrzymy
  • Rola oświetlenia w ekspozycji
  • Kolory przykuwające naszą uwagę
  • Kolejność ekspozycji na półce, ścieżka cenowa, funkcjonalna, cross-selling
  • Jak porusza się kupujący, oglądający – psychologia konsumenta

Czas trwania: 2 dni

Cena

2 100 zł netto (2 583,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

2-3 kwietnia 2025

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com