Menedżerskie rozmowy 1 na 1 – EY Academy of Business

Menedżerskie rozmowy 1 na 1

Umiejętnie i regularnie prowadzone rozmowy 1:1 to kluczowe narzędzie w ręku menedżera.
Zapisz się
Dla kogo?

Szkolenie „Menedżerskie rozmowy 1na1” powstało z myślą o Menedżerach i Menedżerkach, którzy chcą poprzez regularną praktykę rozmów 1na1 pogodzić perspektywę bycia dbającym o potrzeby ludzi liderem z twardą i żelazną logiką biznesu, gdzie wyniki muszą się zgadzać a praca przynosić rezultaty i satysfakcję.

Cel szkolenia
  • Prowadzenie rozmów 1na1 w oparciu o ustrukturyzowany model pięciu obszarów, które warto regularnie poruszać z pracownikiem.
  • Sprawne używanie narzędzi komunikacyjnych, które podniosą biznesową skuteczność i jakość współpracy oraz zarządzania ludźmi.
  • Przećwiczenie wszystkich rekomendowanych aspektów.
  • Nabycie świadomość i umiejętności prowadzenia rozmowy 1na1.
  • Wskazówki jak skutecznie rozmawiać, by mieć pewność, że zadania są realizowane w tempie i stylu, jakiego oczekujesz oraz by budować relację z Twoim podwładnym opartą na wzajemnym szacunku i zrozumieniu swoich potrzeb.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Wyróżniki:

  • Program realizowany w formie praktycznych warsztatów z licznymi symulacjami i przykładami z życia menedżera.
  • Przerabiamy przykładowe tematy do rozmów jak np.: rozmowa o wartościach, rozmowa o rozwoju, udzielanie informacji zwrotnej, kontraktowanie celów i zobowiązań i wiele innych tematów, które wynikają z twoich zobowiązań wobec firmy i ludzi jako menedżera / menedżerki.
  • Wszystkie umiejętności są najpierw prezentowanie w formie demo przez trenera dopiero później na tej podstawie uczestnicy ćwiczą w parach lub trójkach na swoich przykładach.
  • Nie wyciągamy uczestników na środek tylko po to, żeby im później powiedzieć, co zrobili źle.
  • Pokazywane umiejętności uczestnicy „od razu” ćwiczą na swoich przykładach.

Korzyści dla uczestnika:

  • Zwiększenie umiejętności skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
  • Poprawa kontaktu z pracownikiem, budowanie relacji, zaufania.
  • Indywidualny czas dla pracownika i zrozumienie kontekstu, który towarzyszy bieżącej pracy.
  • Trening umiejętności: jak słuchać, jak docierać do prawdziwych potrzeb i źródeł danej sytuacji, a także jak asertywnie, klarownie wyrażać siebie i swoje oczekiwania względem pracownika w sposób, który buduje kontakt i zaufanie, a nie „zarządczy zamordyzm”.
  • Odzyskanie poczucia wpływu i czasu i bycie bardziej skutecznym w swojej roli.
  • Ćwiczenia, jak rozliczać i kontraktować pracę w sposób uwzględniający potencjał człowieka oraz zachęcający go do brania odpowiedzialności i sprawczości wzbudzając autorefleksję nad wykonywanymi zadaniami.
  • Rozwój umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Jak podsumowywać i zamykać rozmowę tak, by obie strony miały poczucie wysłuchania i wzajemnego zrozumienia?
  • Nauka sprawdzonych strategii, jak radzić sobie z tzw. „trudnym pracownikiem” – wyprzedzającą skruchą, typem to nie ja?

Korzyści dla organizacji:

  • Podnoszenie/wprowadzanie standardu rozmów 1na1 w firmie.
  • Poprawa delegowania i rozliczania zadań poprzez menedżerów.
  • Podnoszenie sprawności menedżerów.
  • Poprawa atmosfery i kultury komunikacyjnej w firmie.
  • Lepszy przepływ informacji w firmie o celach, priorytetach, wsparcie dla pracowników.
  • Zwiększenie efektywności zespołów.
  • Usprawnienie przepływu informacji i procesów decyzyjnych.
Metodologia

Menedżerskie rozmowy 1na1 to kompaktowe i kompleksowe regularnie stosowane narzędzie w rękach każdego kto przewodzi ludziom i zarządza pracą. Model, który jest podstawą szkolenia jest efektem wieloletniej pracy Tomasza Bagińskiego z tysiącami menedżerów na salach szkoleniowych ale również wspierania indywidualnych osób w interwencjach związanych z trudnymi sytuacjami. Tomasz dokonał przeglądu zarówno wszystkich opisanych modeli, jak i badań towarzyszących temu zagadnieniu i na tej postawie zaproponował rekomendowaną strukturę rozmowy 1na1 i umiejętności, które wspierają wykorzystanie jej pełnego potencjału.

Program szkolenia

Czym są i czym nie są Menedżerskie rozmowy 1na1?

Dobre praktyki i badania – skuteczność Menedżerskich rozmów 1na1

Czemu struktura i jaka?

Praktyczne poruszanie się po obszarach rozmowy 1na1

  • Samopoczucie – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
  • Rozliczanie zobowiązań – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
  • Temat dnia – wytyczne, przykładowe tematy, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
  • Kontraktowanie – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
  • Zamknięcie – wytyczne, demo, ćwiczenia

Długość, częstotliwość, jak zacząć rozmowy 1na1

Trenerzy
Tomasz Bagiński
Ekspert rozmów 1na1. Twórca modelu i autor książki o Managerskich rozmowach 1na1. Doświadczenie Tomasza obejmie ponad 20 lat doświadczeń z ponad 200 firmami z 40 różnych branż. Z pośród ponad 40 tys. uczestników jego szkoleń ponad 24 tyś stanowili managerowie i managerki. Przez lata wspierał ich w radzeniu sobie zarówno z podstawowym warsztatem managerskim jak i sytuacjami trudnymi. Jego praca bazuje na najlepszych rozwiązaniach w swojej klasie (TOC, NVC). Doświadczenia z wielu dziedzin i obszarów zamienił w prostą i użyteczną formę pozwalającą ogólne hasła rozwojowe zamienić na proste wskazówki i umiejętności. Tomasz jest jednym z naszych trenerów, wysoko ocenianych przez naszych najbardziej wymagających klientów.