Menedżer – skuteczne zarządzanie: rola i zadania menedżera – EY Academy of Business

Menedżer – skuteczne zarządzanie: rola i zadania menedżera

Menedżer – skuteczne zarządzanie jest jednym ze szkoleń z pakietu Menedżer Biznesu — certyfikacja. Więcej informacji znajduje się na stronie Dyplomowany Menedżer z akredytacją EY Academy of Business.

Obszar zarządzania składa się z dwóch sfer umiejętności: 'miękkich’ i 'twardych’. Umiejętności miękkie, które były przedmiotem pierwszej części Akademii Menedżera, decydują o jakości interakcji międzyludzkich. Sztuka budowania zespołu i własnego autorytetu, umiejętność motywowania i rozwiązywania sporów, skuteczne komunikowanie się i wpływanie na innych są niesłychanie istotne, ale mogą być niewystarczające. Osoba, która je posiadła, musi bowiem wiedzieć, do czego umiejętności te wykorzystać, a tej wiedzy dostarcza sfera umiejętności twardych, której jest poświęcona druga część Akademii Menedżera.

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Synteza wiedzy: Zintegrowane podejście do zarządzania, łączące teorię z praktyką na poziomie strategicznym i operacyjnym.
  • Case study: Szkolenie oparte na realnych przykładach z życia firm, z którymi autor współpracował przy weryfikacji strategii i wdrażaniu systemów zarządzania.
  • Przypomnienie jaka jest rola, funkcja i zadania menedżera.

Dla menedżerów wszystkich szczebli oraz osób awansowanych na stanowiska kierownicze.

Dla uczestnika:

Podniesienie własnej skuteczności, a tym samym i możliwości awansu na wyższe stanowiska kierownicze.

Dla organizacji:

Wzrost szans na osiągnięcie celów dzięki poprawie jakości zarządzania oraz zwiększenia zadowolenia pracowników z uporządkowanej i lepiej zorganizowanej pracy.

1. Znaczenie i istota zarządzania

  1. Istotne aspekty zarządzania
  2. Rodzaje zasobów organizacji
  3. Umocowanie i wartość dodana menedżera
  4. Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

2. Awans menedżerski i jego skutki

  1. Istotne aspekty zmiany stanowiska
  2. Wartości i zasady w zarządzaniu
  3. Objęcie stanowiska menedżerskiego
  4. Od czego zacząć i na czym się koncentrować

3. Charakter zarządzanego obszaru

  1. Rodzaje aktywności w organizacji
  2. Charakterystyka procesów i projektów
  3. Natura i źródła incydentów
  4. Zarządzanie procesami vs zarządzanie projektami

4. Zarządzanie na różnych szczeblach

  1. Horyzont planowania i wartości pracy
  2. Menedżer Korporacji
  3. Menedżer Grupy
  4. Menedżer Biznesu
  5. Menedżer Funkcji
  6. Menedżer Menedżerów
  7. Menedżer Innych
  8. Menedżer Siebie

5. Wyznaczanie celów

  1. Co jest celem?
  2. Zasady doboru celów dla jednostek organizacyjnych
  3. Tryb wyznaczania celów jednostkom organizacyjnym
  4. Budżetowanie i harmonogramowanie

6. Weryfikacja, ocena i reagowanie

  1. Pomiar i prezentacja wyników pracy
  2. Opracowania i raporty w organizacji
  3. Ocena wyników pracy i sposobów pracy
  4. Weryfikacja okresowa i bieżąca
  5. Czynniki motywacji jako baza dla systemu motywacji
  6. Dobrzy pracownicy o złych nawykach i trudne rozmowy

7. Projektowanie organizacji

  1. Praktykowane rodzaje zarządzania
  2. Podstawowe systemy zarządzania firmą
  3. Wewnętrzny system prawny organizacji
  4. Struktura organizacyjna i zasady działania
  5. Ramy dla systemu zarządzania wiedzą
  6. Systemy wymiany informacji
  7. Prowadzenie zebrań

8. Zasady skutecznego zarządzania

  1. Wizja i wiara
  2. Zasada okna i lustra
  3. Właściwy proces decyzyjny
  4. Systematyczne oczyszczanie
  5. Zasady słynnych generałów
  6. Zasada wzajemności

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Synteza wiedzy: Zintegrowane podejście do zarządzania, łączące teorię z praktyką na poziomie strategicznym i operacyjnym.
  • Case study: Szkolenie oparte na realnych przykładach z życia firm, z którymi autor współpracował przy weryfikacji strategii i wdrażaniu systemów zarządzania.

Metodyka

  • Scenki Rolowe: Uczestnicy angażują się w odgrywanie scenek, które symulują rzeczywiste sytuacje biznesowe, pozwalając na praktyczne zastosowanie teorii w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.
  • Przykłady z Praktyki: Prezentacja licznych case studies i anegdot z życia firm, które ilustrują kluczowe koncepcje i strategie zarządzania.
  • Ćwiczenia Indywidualne: Zadania do samodzielnego wykonania, które pomagają uczestnikom w refleksji nad własnymi umiejętnościami i strategiami działania.
  • Ćwiczenia Grupowe: Wspólne zadania, które promują współpracę, wymianę doświadczeń i uczenie się od innych uczestników.
  • Sesje Dyskusyjne: Otwarte dyskusje i wymiana poglądów na temat różnych aspektów zarządzania, co sprzyja rozwojowi krytycznego myślenia i umiejętności argumentacji.
  • Rekomendacje: Praktyczne wskazówki i rekomendacje, które uczestnicy mogą zastosować w swojej pracy zawodowej, aby poprawić efektywność zarządzania.

Sławomir Jerzy Chmiel - doświadczony konsultant i trener, profesjonalny menedżer z ogromnym doświadczeniem w zarządzaniu. Od ponad dwóch dekad tworzy strategie biznesowe i wdraża w firmach systemy zarządzania. Projektuje modele operacyjne i struktury organizacyjne.

Menedżer – skuteczne zarządzanie: rola i zadania menedżera

Cena

4 250 zł netto (5 227,50 zł brutto)

Menedżer – skuteczne zarządzanie: rola i zadania menedżera

Menedżer – skuteczne zarządzanie jest jednym ze szkoleń z pakietu Menedżer Biznesu — certyfikacja. Więcej informacji znajduje się na stronie Dyplomowany Menedżer z akredytacją EY Academy of Business.

Obszar zarządzania składa się z dwóch sfer umiejętności: 'miękkich’ i 'twardych’. Umiejętności miękkie, które były przedmiotem pierwszej części Akademii Menedżera, decydują o jakości interakcji międzyludzkich. Sztuka budowania zespołu i własnego autorytetu, umiejętność motywowania i rozwiązywania sporów, skuteczne komunikowanie się i wpływanie na innych są niesłychanie istotne, ale mogą być niewystarczające. Osoba, która je posiadła, musi bowiem wiedzieć, do czego umiejętności te wykorzystać, a tej wiedzy dostarcza sfera umiejętności twardych, której jest poświęcona druga część Akademii Menedżera.

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Synteza wiedzy: Zintegrowane podejście do zarządzania, łączące teorię z praktyką na poziomie strategicznym i operacyjnym.
  • Case study: Szkolenie oparte na realnych przykładach z życia firm, z którymi autor współpracował przy weryfikacji strategii i wdrażaniu systemów zarządzania.
  • Przypomnienie jaka jest rola, funkcja i zadania menedżera.
Dla kogo?

Dla menedżerów wszystkich szczebli oraz osób awansowanych na stanowiska kierownicze.

Cele i korzyści

Dla uczestnika:

Podniesienie własnej skuteczności, a tym samym i możliwości awansu na wyższe stanowiska kierownicze.

Dla organizacji:

Wzrost szans na osiągnięcie celów dzięki poprawie jakości zarządzania oraz zwiększenia zadowolenia pracowników z uporządkowanej i lepiej zorganizowanej pracy.

Program

1. Znaczenie i istota zarządzania

  1. Istotne aspekty zarządzania
  2. Rodzaje zasobów organizacji
  3. Umocowanie i wartość dodana menedżera
  4. Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

2. Awans menedżerski i jego skutki

  1. Istotne aspekty zmiany stanowiska
  2. Wartości i zasady w zarządzaniu
  3. Objęcie stanowiska menedżerskiego
  4. Od czego zacząć i na czym się koncentrować

3. Charakter zarządzanego obszaru

  1. Rodzaje aktywności w organizacji
  2. Charakterystyka procesów i projektów
  3. Natura i źródła incydentów
  4. Zarządzanie procesami vs zarządzanie projektami

4. Zarządzanie na różnych szczeblach

  1. Horyzont planowania i wartości pracy
  2. Menedżer Korporacji
  3. Menedżer Grupy
  4. Menedżer Biznesu
  5. Menedżer Funkcji
  6. Menedżer Menedżerów
  7. Menedżer Innych
  8. Menedżer Siebie

5. Wyznaczanie celów

  1. Co jest celem?
  2. Zasady doboru celów dla jednostek organizacyjnych
  3. Tryb wyznaczania celów jednostkom organizacyjnym
  4. Budżetowanie i harmonogramowanie

6. Weryfikacja, ocena i reagowanie

  1. Pomiar i prezentacja wyników pracy
  2. Opracowania i raporty w organizacji
  3. Ocena wyników pracy i sposobów pracy
  4. Weryfikacja okresowa i bieżąca
  5. Czynniki motywacji jako baza dla systemu motywacji
  6. Dobrzy pracownicy o złych nawykach i trudne rozmowy

7. Projektowanie organizacji

  1. Praktykowane rodzaje zarządzania
  2. Podstawowe systemy zarządzania firmą
  3. Wewnętrzny system prawny organizacji
  4. Struktura organizacyjna i zasady działania
  5. Ramy dla systemu zarządzania wiedzą
  6. Systemy wymiany informacji
  7. Prowadzenie zebrań

8. Zasady skutecznego zarządzania

  1. Wizja i wiara
  2. Zasada okna i lustra
  3. Właściwy proces decyzyjny
  4. Systematyczne oczyszczanie
  5. Zasady słynnych generałów
  6. Zasada wzajemności

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Synteza wiedzy: Zintegrowane podejście do zarządzania, łączące teorię z praktyką na poziomie strategicznym i operacyjnym.
  • Case study: Szkolenie oparte na realnych przykładach z życia firm, z którymi autor współpracował przy weryfikacji strategii i wdrażaniu systemów zarządzania.

Metodyka

  • Scenki Rolowe: Uczestnicy angażują się w odgrywanie scenek, które symulują rzeczywiste sytuacje biznesowe, pozwalając na praktyczne zastosowanie teorii w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.
  • Przykłady z Praktyki: Prezentacja licznych case studies i anegdot z życia firm, które ilustrują kluczowe koncepcje i strategie zarządzania.
  • Ćwiczenia Indywidualne: Zadania do samodzielnego wykonania, które pomagają uczestnikom w refleksji nad własnymi umiejętnościami i strategiami działania.
  • Ćwiczenia Grupowe: Wspólne zadania, które promują współpracę, wymianę doświadczeń i uczenie się od innych uczestników.
  • Sesje Dyskusyjne: Otwarte dyskusje i wymiana poglądów na temat różnych aspektów zarządzania, co sprzyja rozwojowi krytycznego myślenia i umiejętności argumentacji.
  • Rekomendacje: Praktyczne wskazówki i rekomendacje, które uczestnicy mogą zastosować w swojej pracy zawodowej, aby poprawić efektywność zarządzania.
Szczegóły programu modułowego

Cena

4 250 zł netto (5 227,50 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

24-27 września 2024

Kontakt

Julita Włodarska

Koordynator kursu

  • +48 573 802 440
  • julita.wlodarska@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane