Agile Product Design - zwinne projektowanie produktów i usług – EY Academy of Business

Agile Product Design – zwinne projektowanie produktów i usług

O szybko zmieniających się potrzebach klientów i konieczności odpowiadania na te potrzeby pewnie już słyszeliście. Jednak pandemia Covid-19 przyspieszyła tempo zmian na świecie i bardzo zmieniła potrzeby i zachowania konsumentów. Inaczej wygląda dzisiaj nasza praca, komunikowanie się, nauka i zabawa… Zmienia się nastawienie do nowych technologii.

Kluczem do sukcesu jest zrozumienie tych zmian, zachowań i nowych potrzeb klientów. To jeszcze nie wszystko: potrzebna jest również umiejętność szybkiego działania i odpowiadania na te potrzeby z korzyścią dla firmy.

Agile Product Design to podejście do projektowania w sposób zwinny i iteracyjny, które zapewnia umiejętności szybkiego i skutecznego działania. Umożliwia szybki restart biznesu lub jego części i sprawne działanie w nowej rzeczywistości. Sprawdza się na co dzień, w każdej organizacji, i nie tylko w pracy w Scrumie choć taka jest jego geneza. Wszędzie tam, gdzie trwa transformacja cyfrowa, gdzie firma lub zespół potrzebuje szybko zareagować na działania rynku: w rozwoju nowych produktów, w obsłudze klienta, a nawet w marketingu.

Podstawą Agile Product Design jest podejście do projektowania oparte na metodach: Design Thinking, Lean Startup i Agile.

Chcesz wiedzieć jak w ciągu nawet kilku dni zaprojektować nowe rozwiązania dla klientów/dla biznesu?

Przetestuj w praktyce!

To szkolenie dla:

  • UX designerów, którzy zaczynają pracę w Scrumie
  • członków zespołów zwinnych, szczególnie pracujących w Scrumie
  • Scrum Masterów i Product Ownerów
  • developerów
  • liderów transformacji cyfrowych
  • zespołów optymalizujących procesy obsługi klienta
  • zespołów rozwijających produkty i usługi cyfrowe
  • zespołów marketingowych szukających nowych sposobów komunikacji z klientem

Celem szkolenia jest pozyskanie umiejętności zwinnego projektowania doświadczeń w zakresie projektowania usług i produktów cyfrowych oraz komunikacji z klientem.

Korzyści:

  • Poznanie frameworku i zasad projektowania UX w zwinnym i iteracyjnym podejściu
  • Zdobycie umiejętności projektowania UX w interdyscyplinarnych zespołach w czasie jednego sprintu
  • Zdobycie umiejętności projektowania wartości biznesowej z wykorzystaniem wybranych narzędzi UX
  • Nauka na konkretnym wyzwaniu projektowym

Dzień pierwszy

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie do Agile Product Design
  • UX vs Agile vs Lean – zrozumienie stosowanych metod

Strategia UX design

  • Definicja wyzwania i celu sprintu
  • Definicja grup docelowych – protopersony
  • Definiowanie założeń wyniku biznesowego – lean UX canvas
  • Projektowanie propozycji wartości
  • Definiowanie „pirackich” wskaźników efektywności biznesowej
  • Analiza ryzyka wyniku biznesowego w sprincie

Eksploracja

  • Rola i zakres badań stosowanych w lean UX design
  • Definiowanie hipotez projektowych
  • Weryfikacja hipotez w sprincie

Dzień drugi

Generowanie rozwiązań

  • Design studio
  • Metody i techniki wyboru najlepszych rozwiązań
  • Sketching
  • Storyboarding

Prototypowanie i testowanie

  • Prototypowanie
  • Testowanie rozwiązań w sprincie
  • Analiza i synteza wg modelu KANO
  • Testy Q&A

Wdrożenie

  • Przygotowanie do wdrożenia
  • Metryki UX
  • Walidacja wyniku biznesowego po wdrożeniu

Tematy uzupełniające do lean UX

  • Współpraca UX z developerami
  • Współpraca UX ze scrum masterami
  • Współpraca UX z product ownerami

Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).

Agile Product Design - zwinne projektowanie produktów i usług

Cena

2 400 zł netto (2 952,00 zł brutto)

Agile Product Design – zwinne projektowanie produktów i usług

O szybko zmieniających się potrzebach klientów i konieczności odpowiadania na te potrzeby pewnie już słyszeliście. Jednak pandemia Covid-19 przyspieszyła tempo zmian na świecie i bardzo zmieniła potrzeby i zachowania konsumentów. Inaczej wygląda dzisiaj nasza praca, komunikowanie się, nauka i zabawa… Zmienia się nastawienie do nowych technologii.

Kluczem do sukcesu jest zrozumienie tych zmian, zachowań i nowych potrzeb klientów. To jeszcze nie wszystko: potrzebna jest również umiejętność szybkiego działania i odpowiadania na te potrzeby z korzyścią dla firmy.

Agile Product Design to podejście do projektowania w sposób zwinny i iteracyjny, które zapewnia umiejętności szybkiego i skutecznego działania. Umożliwia szybki restart biznesu lub jego części i sprawne działanie w nowej rzeczywistości. Sprawdza się na co dzień, w każdej organizacji, i nie tylko w pracy w Scrumie choć taka jest jego geneza. Wszędzie tam, gdzie trwa transformacja cyfrowa, gdzie firma lub zespół potrzebuje szybko zareagować na działania rynku: w rozwoju nowych produktów, w obsłudze klienta, a nawet w marketingu.

Podstawą Agile Product Design jest podejście do projektowania oparte na metodach: Design Thinking, Lean Startup i Agile.

Chcesz wiedzieć jak w ciągu nawet kilku dni zaprojektować nowe rozwiązania dla klientów/dla biznesu?

Przetestuj w praktyce!

Dla kogo?

To szkolenie dla:

  • UX designerów, którzy zaczynają pracę w Scrumie
  • członków zespołów zwinnych, szczególnie pracujących w Scrumie
  • Scrum Masterów i Product Ownerów
  • developerów
  • liderów transformacji cyfrowych
  • zespołów optymalizujących procesy obsługi klienta
  • zespołów rozwijających produkty i usługi cyfrowe
  • zespołów marketingowych szukających nowych sposobów komunikacji z klientem
Cele i korzyści

Celem szkolenia jest pozyskanie umiejętności zwinnego projektowania doświadczeń w zakresie projektowania usług i produktów cyfrowych oraz komunikacji z klientem.

Korzyści:

  • Poznanie frameworku i zasad projektowania UX w zwinnym i iteracyjnym podejściu
  • Zdobycie umiejętności projektowania UX w interdyscyplinarnych zespołach w czasie jednego sprintu
  • Zdobycie umiejętności projektowania wartości biznesowej z wykorzystaniem wybranych narzędzi UX
  • Nauka na konkretnym wyzwaniu projektowym
Program

Dzień pierwszy

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie do Agile Product Design
  • UX vs Agile vs Lean – zrozumienie stosowanych metod

Strategia UX design

  • Definicja wyzwania i celu sprintu
  • Definicja grup docelowych – protopersony
  • Definiowanie założeń wyniku biznesowego – lean UX canvas
  • Projektowanie propozycji wartości
  • Definiowanie „pirackich” wskaźników efektywności biznesowej
  • Analiza ryzyka wyniku biznesowego w sprincie

Eksploracja

  • Rola i zakres badań stosowanych w lean UX design
  • Definiowanie hipotez projektowych
  • Weryfikacja hipotez w sprincie

Dzień drugi

Generowanie rozwiązań

  • Design studio
  • Metody i techniki wyboru najlepszych rozwiązań
  • Sketching
  • Storyboarding

Prototypowanie i testowanie

  • Prototypowanie
  • Testowanie rozwiązań w sprincie
  • Analiza i synteza wg modelu KANO
  • Testy Q&A

Wdrożenie

  • Przygotowanie do wdrożenia
  • Metryki UX
  • Walidacja wyniku biznesowego po wdrożeniu

Tematy uzupełniające do lean UX

  • Współpraca UX z developerami
  • Współpraca UX ze scrum masterami
  • Współpraca UX z product ownerami
Szczegóły programu modułowego

Cena

2 400 zł netto (2 952,00 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Termin

7-8 kwietnia 2025

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Dominika Machul

Koordynator kursu

  • +48 502 782 693
  • dominika.machul@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com