Agile Product Design – zwinne projektowanie produktów i usług
O szybko zmieniających się potrzebach klientów i konieczności odpowiadania na te potrzeby pewnie już słyszeliście. Jednak pandemia Covid-19 przyspieszyła tempo zmian na świecie i bardzo zmieniła potrzeby i zachowania konsumentów. Inaczej wygląda dzisiaj nasza praca, komunikowanie się, nauka i zabawa… Zmienia się nastawienie do nowych technologii.
Kluczem do sukcesu jest zrozumienie tych zmian, zachowań i nowych potrzeb klientów. To jeszcze nie wszystko: potrzebna jest również umiejętność szybkiego działania i odpowiadania na te potrzeby z korzyścią dla firmy.
Agile Product Design to podejście do projektowania w sposób zwinny i iteracyjny, które zapewnia umiejętności szybkiego i skutecznego działania. Umożliwia szybki restart biznesu lub jego części i sprawne działanie w nowej rzeczywistości. Sprawdza się na co dzień, w każdej organizacji, i nie tylko w pracy w Scrumie choć taka jest jego geneza. Wszędzie tam, gdzie trwa transformacja cyfrowa, gdzie firma lub zespół potrzebuje szybko zareagować na działania rynku: w rozwoju nowych produktów, w obsłudze klienta, a nawet w marketingu.
Podstawą Agile Product Design jest podejście do projektowania oparte na metodach: Design Thinking, Lean Startup i Agile.
Chcesz wiedzieć jak w ciągu nawet kilku dni zaprojektować nowe rozwiązania dla klientów/dla biznesu?
Przetestuj w praktyce!
To szkolenie dla:
- UX designerów, którzy zaczynają pracę w Scrumie
- członków zespołów zwinnych, szczególnie pracujących w Scrumie
- Scrum Masterów i Product Ownerów
- developerów
- liderów transformacji cyfrowych
- zespołów optymalizujących procesy obsługi klienta
- zespołów rozwijających produkty i usługi cyfrowe
- zespołów marketingowych szukających nowych sposobów komunikacji z klientem
Celem szkolenia jest pozyskanie umiejętności zwinnego projektowania doświadczeń w zakresie projektowania usług i produktów cyfrowych oraz komunikacji z klientem.
Korzyści:
- Poznanie frameworku i zasad projektowania UX w zwinnym i iteracyjnym podejściu
- Zdobycie umiejętności projektowania UX w interdyscyplinarnych zespołach w czasie jednego sprintu
- Zdobycie umiejętności projektowania wartości biznesowej z wykorzystaniem wybranych narzędzi UX
- Nauka na konkretnym wyzwaniu projektowym
Dzień pierwszy
Wprowadzenie
- Wprowadzenie do Agile Product Design
- UX vs Agile vs Lean – zrozumienie stosowanych metod
Strategia UX design
- Definicja wyzwania i celu sprintu
- Definicja grup docelowych – protopersony
- Definiowanie założeń wyniku biznesowego – lean UX canvas
- Projektowanie propozycji wartości
- Definiowanie „pirackich” wskaźników efektywności biznesowej
- Analiza ryzyka wyniku biznesowego w sprincie
Eksploracja
- Rola i zakres badań stosowanych w lean UX design
- Definiowanie hipotez projektowych
- Weryfikacja hipotez w sprincie
Dzień drugi
Generowanie rozwiązań
- Design studio
- Metody i techniki wyboru najlepszych rozwiązań
- Sketching
- Storyboarding
Prototypowanie i testowanie
- Prototypowanie
- Testowanie rozwiązań w sprincie
- Analiza i synteza wg modelu KANO
- Testy Q&A
Wdrożenie
- Przygotowanie do wdrożenia
- Metryki UX
- Walidacja wyniku biznesowego po wdrożeniu
Tematy uzupełniające do lean UX
- Współpraca UX z developerami
- Współpraca UX ze scrum masterami
- Współpraca UX z product ownerami
Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).