Komunikacja nastawiona na współpracę – EY Academy of Business

Komunikacja nastawiona na współpracę

Szkolenie służy rozwijaniu świadomości skutecznych strategii porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych.
Zapisz się
Dla kogo?

Dla pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej kierujemy również do tych osób, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu. Szkolenie polecane również dla pracowników startupów.

Cel szkolenia
  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zwrotnej do koordynowania współpracy
  • Rozumienie wpływu barier komunikacyjnych na efektywność pracy zespołu
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie monologu wewnętrznego w komunikacji indywidualnej i zespołowej
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole
  • Budowanie efektywności zespołu poprzez efektywną komunikację współpracowników z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji z innymi
  • Umieli identyfikować bariery współpracy i aktywnie je eliminować
  • Umieli stosować najważniejsze techniki komunikacyjne
  • Identyfikowali swój potencjał komunikacyjny
  • Znali narzędzia redukujące napięcie powstałe na tle komunikacyjnym
  • Wiedzieli, na czym polega współpraca w zespole
  • Umieli stosować rozwiązania trudnych sytuacji w oparciu o narzędzia komunikacyjne
Program szkolenia

1. Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady

  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat, bariery komunikacyjne
  • Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie
  • Określenie osobistego potencjału komunikacyjnego

2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy

  • Główne formy przekazywania informacji zwrotnych
  • Identyfikowanie barier współpracy
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia,
  • Metoda SPINKA: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych

3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie

  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się.
  • Kształtowanie umiejętności zarządzania emocjami podczas konfliktu.
  • Identyfikowanie przyczyn konfliktu.
  • Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji z wykorzystaniem mentoringu grupy.

4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się w oparciu o komunikację intrapersonalną

  • Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się z wykorzystaniem monologu wewnętrznego.
  • Identyfikacja potknięć poznawczych i metody przeciwdziałania zniekształceniom komunikacyjnym.
  • Sztuka zadawania pytań jako narzędzie wspierania współpracy.

5. Budowanie długofalowej efektywności zespołu

  • Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole i komunikowanie oczekiwań warunków współpracy.
  • Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego.
  • Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy.
Trenerzy
Natalia Siniłło
Andragog i dyplomowany trener kompetencji miękkich. Specjalizuje się w rozwoju kompetencji miękkich: komunikacji interpersonalnej i intrapersonalnej, radzeniu sobie ze stresem z wykorzystaniem nurtu poznawczo-behawioralnego, zarządzaniu w oparciu o inteligencję emocjonalną, budowaniu trwałych relacji.