Komunikacja i prezentacje w świecie IT – EY Academy of Business

Komunikacja i prezentacje w świecie IT

Naucz się krok po kroku, jak:

  • Tworzyć wciągające scenariusze
  • Opowiadać o pomysłach i produktach
  • Prowadzić skuteczną komunikację „biznes” <-> „IT”
  • Budować wizerunek specjalisty branżowego poprzez wystąpienia
  • Pozbyć się tremy
  • Osiągać założone cele dzięki wystąpieniom publicznym

Wszyscy się komunikujemy. Niektóre ze sposobów komunikacji są dla nas naturalne i szlifujemy je od dziecka, inne już tak naturalne nie są.

Jednym ze sposobów komunikacji jest prezentacja/wystąpienie publiczne. Niestety, często nasza przygoda z tą formą zaczyna się i kończy bardzo szybko.

Przyczyny zazwyczaj są dwojakie:

  • Boimy się wystąpień, nie wiemy, jak zacząć, prezentowanie to przykry obowiązek, bo nie jesteśmy urodzonymi mówcami
  • Skleiliśmy ze sobą już kilka slajdów w życiu, zakładamy więc, że o prezentowaniu wiemy wszystko, nie wiemy tylko, dlaczego nasze wystąpienia nie osiągają zakładanego celu

Na szczęście skutecznej komunikacji poprzez prezentacje można się nauczyć!

Zapraszamy do wspólnej przygody!

Zastanów się, czy któryś z poniższych scenariuszy nie brzmi znajomo?

 

  • Dostajesz zadanie – „musisz poprowadzić prezentację”. Nie masz zielonego pojęcia, jak się do tego przygotować i co masz opowiedzieć słuchaczom. Siadasz przed komputerem, sklejasz ze sobą kilka slajdów, potem lepiej lub gorzej je opowiadasz/czytasz. Na końcu podejmujesz decyzję „nigdy więcej”, aż do czasu następnego takiego zlecenia, po którym śnią Ci się koszmary

 

  • Myślisz – „przecież ja nie prowadzę prezentacji”, a bierzesz udział w spotkaniach biznesowych, „daily” i „weekly”, opowiadasz o swojej pracy na spotkaniach zespołu, dzielisz się swoją wiedzą z kolegami i koleżankami

 

  • Od kilku spotkań próbujesz przekonać „kierowników” do swojego pomysłu, ale oni kompletnie go nie rozumieją i nie dostajesz zielonego światła na jego realizację

 

  • Bardzo lubisz słuchać dobrych mówców, fascynują Cię dobre wystąpienia, sam chciałbyś przekazywać ludziom wiedzę podczas meetupów czy konferencji branżowych i budować swój wizerunek specjalisty. ALE przecież Ty nie urodziłeś(łaś) się prelegentem, a on/ona tak. Dodatkowo jak tylko wyjdziesz na scenę, to na pewno zje Cię trema. Po co więc próbować?

 

Rozpoznajesz w którymś z punktów swoją sytuację? Jeżeli tak, to zdecydowanie zachęcamy do przejścia kursu.

Podczas szkolenia:

  • Pokażemy Ci narzędzia i kompletny proces, dzięki któremu przygotujesz ciekawą historię dla konkretnej grupy docelowej
  • Wzmocnisz swój przekaz, dodając warstwę wizualną
  • Następnie przedstawisz ją tak, żeby maksymalnie zaangażować słuchaczy i dzięki temu zrealizować cel, który przed wystąpieniem sobie założyłeś

Szkolenie zaprojektowane jest tak, żeby jak najlepiej połączyć ze sobą zagadnienia teoretyczne z częścią praktyczną. Podczas dwóch dni przejdziemy cały proces tworzenia wystąpienia – od pomysłu i przygotowania, poprzez wizualizację i dostarczenie.

Podczas pierwszego dnia skupimy się na następujących kwestiach:

  • Prezentacja jako forma komunikacji
  • Rola prelegenta
  • Dlaczego warto lepiej poznać słuchaczy i jak to zrobić?
  • Ustalenie celu i myśli przewodniej prezentacji
  • Jak ułożyć nasze pomysły w spójny scenariusz?
  • Storytelling – co to jest i czy warto z niego korzystać?
  • Jakie są najpopularniejsze scenariusze komunikacji?
  • Opór słuchaczy – jak go przezwyciężyć?

Dzień drugi poświęcimy na wizualizację scenariusza i samo wystąpienie:

  • Jak pomóc sobie w przekazie, wykorzystując materiały wizualne?
  • Występowanie w różnych okolicznościach przyrody, w tym w formule online
  • „Specjalne” formy prezentacji – na przykład wystąpienie przed inwestorem, zarządem
  • Gdy prowadzę prezentację:
    • Co robić w dniu wystąpienia?
    • Jak pracować z głosem?
    • Jak zachować się na scenie?
    • Jak zachować się przed kamerą?
    • Jak walczyć z tremą?
  • Co zrobić po prezentacji?

Rafał Czupryński - Azure PMM for Poland w Microsoft. Ma ponad 15 lat doświadczenia w tworzeniu i dostarczaniu prezentacji. Swoje doświadczenie Rafał zawdzięcza m.in. pracy na stanowisku Technical Evangelist, którego trzonem działalności są wystąpienia publiczne.

Komunikacja i prezentacje w świecie IT

Cena

2 900 zł netto (3 567,00 zł brutto)

Komunikacja i prezentacje w świecie IT

Naucz się krok po kroku, jak:

  • Tworzyć wciągające scenariusze
  • Opowiadać o pomysłach i produktach
  • Prowadzić skuteczną komunikację „biznes” <-> „IT”
  • Budować wizerunek specjalisty branżowego poprzez wystąpienia
  • Pozbyć się tremy
  • Osiągać założone cele dzięki wystąpieniom publicznym

Wszyscy się komunikujemy. Niektóre ze sposobów komunikacji są dla nas naturalne i szlifujemy je od dziecka, inne już tak naturalne nie są.

Jednym ze sposobów komunikacji jest prezentacja/wystąpienie publiczne. Niestety, często nasza przygoda z tą formą zaczyna się i kończy bardzo szybko.

Przyczyny zazwyczaj są dwojakie:

  • Boimy się wystąpień, nie wiemy, jak zacząć, prezentowanie to przykry obowiązek, bo nie jesteśmy urodzonymi mówcami
  • Skleiliśmy ze sobą już kilka slajdów w życiu, zakładamy więc, że o prezentowaniu wiemy wszystko, nie wiemy tylko, dlaczego nasze wystąpienia nie osiągają zakładanego celu

Na szczęście skutecznej komunikacji poprzez prezentacje można się nauczyć!

Zapraszamy do wspólnej przygody!

Dla kogo?

Zastanów się, czy któryś z poniższych scenariuszy nie brzmi znajomo?

 

  • Dostajesz zadanie – „musisz poprowadzić prezentację”. Nie masz zielonego pojęcia, jak się do tego przygotować i co masz opowiedzieć słuchaczom. Siadasz przed komputerem, sklejasz ze sobą kilka slajdów, potem lepiej lub gorzej je opowiadasz/czytasz. Na końcu podejmujesz decyzję „nigdy więcej”, aż do czasu następnego takiego zlecenia, po którym śnią Ci się koszmary

 

  • Myślisz – „przecież ja nie prowadzę prezentacji”, a bierzesz udział w spotkaniach biznesowych, „daily” i „weekly”, opowiadasz o swojej pracy na spotkaniach zespołu, dzielisz się swoją wiedzą z kolegami i koleżankami

 

  • Od kilku spotkań próbujesz przekonać „kierowników” do swojego pomysłu, ale oni kompletnie go nie rozumieją i nie dostajesz zielonego światła na jego realizację

 

  • Bardzo lubisz słuchać dobrych mówców, fascynują Cię dobre wystąpienia, sam chciałbyś przekazywać ludziom wiedzę podczas meetupów czy konferencji branżowych i budować swój wizerunek specjalisty. ALE przecież Ty nie urodziłeś(łaś) się prelegentem, a on/ona tak. Dodatkowo jak tylko wyjdziesz na scenę, to na pewno zje Cię trema. Po co więc próbować?

 

Rozpoznajesz w którymś z punktów swoją sytuację? Jeżeli tak, to zdecydowanie zachęcamy do przejścia kursu.

Cele i korzyści

Podczas szkolenia:

  • Pokażemy Ci narzędzia i kompletny proces, dzięki któremu przygotujesz ciekawą historię dla konkretnej grupy docelowej
  • Wzmocnisz swój przekaz, dodając warstwę wizualną
  • Następnie przedstawisz ją tak, żeby maksymalnie zaangażować słuchaczy i dzięki temu zrealizować cel, który przed wystąpieniem sobie założyłeś
Program

Szkolenie zaprojektowane jest tak, żeby jak najlepiej połączyć ze sobą zagadnienia teoretyczne z częścią praktyczną. Podczas dwóch dni przejdziemy cały proces tworzenia wystąpienia – od pomysłu i przygotowania, poprzez wizualizację i dostarczenie.

Podczas pierwszego dnia skupimy się na następujących kwestiach:

  • Prezentacja jako forma komunikacji
  • Rola prelegenta
  • Dlaczego warto lepiej poznać słuchaczy i jak to zrobić?
  • Ustalenie celu i myśli przewodniej prezentacji
  • Jak ułożyć nasze pomysły w spójny scenariusz?
  • Storytelling – co to jest i czy warto z niego korzystać?
  • Jakie są najpopularniejsze scenariusze komunikacji?
  • Opór słuchaczy – jak go przezwyciężyć?

Dzień drugi poświęcimy na wizualizację scenariusza i samo wystąpienie:

  • Jak pomóc sobie w przekazie, wykorzystując materiały wizualne?
  • Występowanie w różnych okolicznościach przyrody, w tym w formule online
  • „Specjalne” formy prezentacji – na przykład wystąpienie przed inwestorem, zarządem
  • Gdy prowadzę prezentację:
    • Co robić w dniu wystąpienia?
    • Jak pracować z głosem?
    • Jak zachować się na scenie?
    • Jak zachować się przed kamerą?
    • Jak walczyć z tremą?
  • Co zrobić po prezentacji?

Cena

2 900 zł netto (3 567,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

Kontakt

Ignacy Lachowicz

Koordynator kursu

  • +48 572 002 964
  • Ignacy.Lachowicz@pl.ey.com