Jak świadomie kształtować sprawozdanie finansowe oraz oceniać sytuację finansową kontrahentów? – EY Academy of Business

Jak świadomie kształtować sprawozdanie finansowe oraz oceniać sytuację finansową kontrahentów?

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu analizy i interpretacji sprawozdań finansowych, zarówno własnych, jak i kontrahentów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać narzędzia analizy finansowej do podejmowania świadomych decyzji biznesowych oraz jak kształtować sprawozdanie finansowe w celu efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem.

  • Członkowie Zarządu
  • Właściciele firm
  • Członkowie rad nadzorczych
  • Dyrektorzy Handlowi,
  • Dyrektorzy Operacyjni,
  • Menedżerowie odpowiedzialni za strategię i rozwój biznesu
  • Przedsiębiorcy jednoosobowej działalności gospodarczej

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą w stanie:

  • Dokonywać kompleksowej analizy sprawozdań finansowych
  • Interpretować wyniki analizy i wyciągać wnioski
  • Kształtować sprawozdania finansowe w sposób przejrzysty i zgodny z zasadami rachunkowości
  • Oceniać wiarygodność finansową kontrahentów
  • Podejmować świadome decyzje biznesowe oparte na analizie finansowej

Warunek udziału w szkoleniu:

  • Podstawowa wiedza o elementach sprawozdania finansowego, finansach i przedsiębiorstwach

Metodologia szkolenia:

Szkolenie jest realizowane warsztatowo na przykładach realnych firm. 90% szkolenia to praktyka na wielu zróżnicowanych przykładach oraz ćwiczeniach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi.

Część I: Sprawozdanie finansowe jako narzędzie strategicznego zarządzania

  • Sprawozdanie finansowe jako system zarządzania:
    • Znaczenie sprawozdania finansowego dla zarządzania przedsiębiorstwem
    • Sprawozdanie finansowe jako narzędzie komunikacji z inwestorami, bankami i innymi interesariuszami
    • Jak wykorzystać sprawozdanie finansowe do monitorowania realizacji strategii
  • Wpływ decyzji strategicznych na sprawozdanie finansowe:
    • Analiza wrażliwości: jak różne decyzje biznesowe wpływają na kluczowe wskaźniki finansowe
  • Kształtowanie narracji finansowej:
    • Jak komunikować wyniki finansowe w sposób przejrzysty i przekonujący
    • Budowanie zaufania inwestorów poprzez sprawozdanie finansowe

 Część II: Zarządzanie zyskiem i przepływami pieniężnymi

  • Zarządzanie wynikiem finansowym: wyzwania i możliwości:
    • Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
    • Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
    • Jak optymalizować podatki, nie naruszając prawa
  • Zarządzanie bilansem:
    • Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
    • Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi:
    • Jak poprawić płynność finansową przedsiębiorstwa
    • Zarządzanie kapitałem obrotowym
    • Finansowanie inwestycji
  • Średnio i długoterminowy plan finansowy firmy:
    • Określenie potrzeb kapitałowych, źródeł ich pokrycia i struktury kapitałowej przedsiębiorstwa,
    • Rodzaje strategii finansowania, a kapitał obrotowy:
      • agresywna,
      • umiarkowana,
      • konserwatywna.
    • Konsekwencje niezrealizowanego planu finansowego, wpływ na płynność i terminowe regulowanie zobowiązań,
    • Cykl koniunkturalny, a plan inwestycyjny

Tomasz Zdziarski - menedżer, konsultant w obszarze FI/CO. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Na sali szkoleniowej spędził ponad 4500 godzin.

Jak świadomie kształtować sprawozdanie finansowe oraz oceniać sytuację finansową kontrahentów?

Cena

1 250 zł netto (1 537,50 zł brutto)

Jak świadomie kształtować sprawozdanie finansowe oraz oceniać sytuację finansową kontrahentów?

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu analizy i interpretacji sprawozdań finansowych, zarówno własnych, jak i kontrahentów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać narzędzia analizy finansowej do podejmowania świadomych decyzji biznesowych oraz jak kształtować sprawozdanie finansowe w celu efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Dla kogo?

  • Członkowie Zarządu
  • Właściciele firm
  • Członkowie rad nadzorczych
  • Dyrektorzy Handlowi,
  • Dyrektorzy Operacyjni,
  • Menedżerowie odpowiedzialni za strategię i rozwój biznesu
  • Przedsiębiorcy jednoosobowej działalności gospodarczej
Cele i korzyści

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą w stanie:

  • Dokonywać kompleksowej analizy sprawozdań finansowych
  • Interpretować wyniki analizy i wyciągać wnioski
  • Kształtować sprawozdania finansowe w sposób przejrzysty i zgodny z zasadami rachunkowości
  • Oceniać wiarygodność finansową kontrahentów
  • Podejmować świadome decyzje biznesowe oparte na analizie finansowej

Warunek udziału w szkoleniu:

  • Podstawowa wiedza o elementach sprawozdania finansowego, finansach i przedsiębiorstwach

Metodologia szkolenia:

Szkolenie jest realizowane warsztatowo na przykładach realnych firm. 90% szkolenia to praktyka na wielu zróżnicowanych przykładach oraz ćwiczeniach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi.

Program

Część I: Sprawozdanie finansowe jako narzędzie strategicznego zarządzania

  • Sprawozdanie finansowe jako system zarządzania:
    • Znaczenie sprawozdania finansowego dla zarządzania przedsiębiorstwem
    • Sprawozdanie finansowe jako narzędzie komunikacji z inwestorami, bankami i innymi interesariuszami
    • Jak wykorzystać sprawozdanie finansowe do monitorowania realizacji strategii
  • Wpływ decyzji strategicznych na sprawozdanie finansowe:
    • Analiza wrażliwości: jak różne decyzje biznesowe wpływają na kluczowe wskaźniki finansowe
  • Kształtowanie narracji finansowej:
    • Jak komunikować wyniki finansowe w sposób przejrzysty i przekonujący
    • Budowanie zaufania inwestorów poprzez sprawozdanie finansowe

 Część II: Zarządzanie zyskiem i przepływami pieniężnymi

  • Zarządzanie wynikiem finansowym: wyzwania i możliwości:
    • Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
    • Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
    • Jak optymalizować podatki, nie naruszając prawa
  • Zarządzanie bilansem:
    • Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
    • Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi:
    • Jak poprawić płynność finansową przedsiębiorstwa
    • Zarządzanie kapitałem obrotowym
    • Finansowanie inwestycji
  • Średnio i długoterminowy plan finansowy firmy:
    • Określenie potrzeb kapitałowych, źródeł ich pokrycia i struktury kapitałowej przedsiębiorstwa,
    • Rodzaje strategii finansowania, a kapitał obrotowy:
      • agresywna,
      • umiarkowana,
      • konserwatywna.
    • Konsekwencje niezrealizowanego planu finansowego, wpływ na płynność i terminowe regulowanie zobowiązań,
    • Cykl koniunkturalny, a plan inwestycyjny

Cena

1 250 zł netto (1 537,50 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

19 września 2025

 

Szkolenie może być zrealizowane również w formule zamkniętej

Kontakt

Patrycja Bawolska

Koordynator kursu

  • +48 797 305 720
  • patrycja.bawolska@pl.ey.com