Jak świadomie kształtować sprawozdanie finansowe oraz oceniać sytuację finansową kontrahentów?
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu analizy i interpretacji sprawozdań finansowych, zarówno własnych, jak i kontrahentów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać narzędzia analizy finansowej do podejmowania świadomych decyzji biznesowych oraz jak kształtować sprawozdanie finansowe w celu efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem.
- Członkowie Zarządu
- Właściciele firm
- Członkowie rad nadzorczych
- Dyrektorzy Handlowi,
- Dyrektorzy Operacyjni,
- Menedżerowie odpowiedzialni za strategię i rozwój biznesu
- Przedsiębiorcy jednoosobowej działalności gospodarczej
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą w stanie:
- Dokonywać kompleksowej analizy sprawozdań finansowych
- Interpretować wyniki analizy i wyciągać wnioski
- Kształtować sprawozdania finansowe w sposób przejrzysty i zgodny z zasadami rachunkowości
- Oceniać wiarygodność finansową kontrahentów
- Podejmować świadome decyzje biznesowe oparte na analizie finansowej
Warunek udziału w szkoleniu:
- Podstawowa wiedza o elementach sprawozdania finansowego, finansach i przedsiębiorstwach
Metodologia szkolenia:
Szkolenie jest realizowane warsztatowo na przykładach realnych firm. 90% szkolenia to praktyka na wielu zróżnicowanych przykładach oraz ćwiczeniach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi.
Część I: Sprawozdanie finansowe jako narzędzie strategicznego zarządzania
- Sprawozdanie finansowe jako system zarządzania:
- Znaczenie sprawozdania finansowego dla zarządzania przedsiębiorstwem
- Sprawozdanie finansowe jako narzędzie komunikacji z inwestorami, bankami i innymi interesariuszami
- Jak wykorzystać sprawozdanie finansowe do monitorowania realizacji strategii
- Wpływ decyzji strategicznych na sprawozdanie finansowe:
- Analiza wrażliwości: jak różne decyzje biznesowe wpływają na kluczowe wskaźniki finansowe
- Kształtowanie narracji finansowej:
- Jak komunikować wyniki finansowe w sposób przejrzysty i przekonujący
- Budowanie zaufania inwestorów poprzez sprawozdanie finansowe
Część II: Zarządzanie zyskiem i przepływami pieniężnymi
- Zarządzanie wynikiem finansowym: wyzwania i możliwości:
- Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
- Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
- Jak optymalizować podatki, nie naruszając prawa
- Zarządzanie bilansem:
- Legalne i etyczne praktyki zarządzania wynikiem finansowym
- Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy
- Zarządzanie przepływami pieniężnymi:
- Jak poprawić płynność finansową przedsiębiorstwa
- Zarządzanie kapitałem obrotowym
- Finansowanie inwestycji
- Średnio i długoterminowy plan finansowy firmy:
- Określenie potrzeb kapitałowych, źródeł ich pokrycia i struktury kapitałowej przedsiębiorstwa,
- Rodzaje strategii finansowania, a kapitał obrotowy:
- agresywna,
- umiarkowana,
- konserwatywna.
- Konsekwencje niezrealizowanego planu finansowego, wpływ na płynność i terminowe regulowanie zobowiązań,
- Cykl koniunkturalny, a plan inwestycyjny
Tomasz Zdziarski - menedżer, konsultant w obszarze FI/CO. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Na sali szkoleniowej spędził ponad 4500 godzin.