HR Expert
HR Expert to intensywny i praktyczny program rozwojowy zbudowany z modułów opartych o cykl życia pracownika oraz biznesowe doświadczenie naszych ekspertów. Dzięki temu uczestnik poznaje tylko to, co najważniejsze, by zacząć skutecznie działać w swojej roli.
Program „HR Expert” składa się z 4 modułów:
- Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding
- Rekrutacja i rozwój
- Wynagrodzenia. Zakończenie współpracy
- Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa
Szczegóły znajdziesz w zakładce poniżej.
Program HR Expert jest prowadzony przez zespół doświadczonych trenerów: Aleksandra Jopyk, Tomasz Bagiński, dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, Anna Jarzębska, Agnieszka Piela, Przemysław Płachetka, Marcin Zarębski, Agata Kowalska oraz Damian Siekierski.
Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:
- Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
- Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników
Ten program jest dla Ciebie, jeśli:
- chcesz uzupełnić lub pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w różnych obszarach HR
- chcesz uczyć się od praktyków i ekspertów, którzy na co dzień pełnili/ pełnią funkcje HR-owe, a nie tylko o nich opowiadają
- przygotowujesz się do objęcia nowej roli – HR Business Partnera lub HR Generalist
- jesteś specjalistą HR w jednym z obszarów i szukasz pomysłu, w jakim kierunku mógłbyś/ mogłabyś dalej iść
- poszukujesz społeczności, która będzie Cię motywować do dalszego rozwoju i wspierać w trudnych momentach (które stanowią naturalny element pracy w HR)
Jeśli już masz wiedzę na temat procesów HR-owych i kilka lat pełnisz rolę HR Generalist lub HR Business Partnera, zapraszamy Cię do wejścia na wyższy poziom zaawansowania i wzięcia udziału w naszym programie Akademia HR Business Partnera.
Cele szkolenia:
-
Spojrzenie na procesy, projekty i działania HR od praktycznej strony dzięki specjalnie dobranej kadrze ekspertów z doświadczeniem w biznesie
-
Zrozumienie szerszej perspektywy podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji za pomocą rzetelnych metod i narzędzi, a także mierników i wskaźników (Data Driven HR)
-
Zdobycie podstawowej wiedzę na temat każdego etapu cyklu życia pracownika po to, byś po zakończeniu programu potrafił(a) skutecznie działać w każdym z tych obszarów i umiejętnie współpracować z innymi specjalistami HR w Twojej organizacji
-
Lepsze poznanie swoich naturalnych predyspozycji, talenty, mocne strony, style działania, by wybrać odpowiednią dla siebie ścieżkę rozwoju w HR
Moduł I. Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding
Znaczenie rozwoju w HR
- Zawiązanie grupy
- Praktyczne ujęcie roli i modelu HRBP w organizacji
- Kluczowe kompetencje HRBP oraz HR Generalist
- Autoanaliza zasobów i ograniczeń osobowych w oparciu o narzędzia psychometryczne
- Analiza ścieżki kariery i rozwoju, sukcesów i porażek życia zawodowego
- Projektowanie własnej ścieżki rozwoju, w tym definiowanie osobistych celów na program
Employer Branding czyli kształtowanie wizerunku pracodawcy
- Wpływ wizerunku firmy na pozyskiwanie odpowiednich kandydatów
- Sprawdzone metody budowania marki pracodawcy
- Tworzenie kampanii Employer Brandingowych samodzielnie i we współpracy z podmiotami zewnętrznymi
- Analiza otoczenia rynkowego i trendów, poszukiwanie wyróżników, projektowanie atrakcyjnego komunikatu dla potencjalnych kandydatów
- Nawiązywanie współpracy z partnerami i budowanie relacji z mediami
- Komunikacja i współdziałanie z działem rekrutacji
- Ewaluacja i mierzenie skuteczności kampanii oraz pozostałych działań EB
Moduł II. Rekrutacja i rozwój
Rekrutacja i selekcja
- Podstawowe założenia skutecznego procesu rekrutacji i selekcji kandydatów
- Tworzenie opisów stanowiska pracy
- Metody rekrutacji i pozyskiwania kandydatów
- Sprawdzone sposoby na selekcję kandydatów, w tym tajniki dobrej rozmowy rekrutacyjnej
- Candidate Experience – chronologia i wyjątkowe doświadczenie kandydata w trakcie procesu rekrutacji i po złożeniu oferty
- Ewaluacja procesów rekrutacyjnych
Skuteczne wdrożenie nowego pracownika (onboarding)
- Wdrożenie nowych pracowników jako element strategii firmy i polityki HR
- Budowanie programów wdrożeniowych dopasowanych do odbiorców i kultury organizacyjnej
- Trendy rynkowe, narzędzia i dobre praktyki
- Programy Buddy w organizacji
- “Induction” vs. “On-Boarding”
- Rozmowa wdrożeniowa w praktyce
- Ewaluacja programów wdrożeniowych
Wynagrodzenia i świadczenia
- Wynagrodzenia i świadczenia jako element polityki personalnej
- Rodzaje strategii płacowych w organizacji
- Podstawy konstrukcji wynagrodzeń, dobre praktyki
- Główne błędy i pułapki w systemie wynagrodzeń
- Badania i analizy płac a określanie poziomu atrakcyjności i adekwatności stosowanej w firmie strategii płacowej do potrzeb organizacji oraz rynku
Moduł III. Rozwój w HR. Zakończenie współpracy
Rozwój
- Odpowiedzialność za rozwój pracowników w organizacji (z perspektywy: HR, menedżera, zarządu, pracownika)
- Proces rozwojowy i projektowanie rozwiązań rozwojowych w praktyce
- Metody rzetelnej analizy i diagnozy potrzeb rozwojowych
- Narzędzia i metody rozwoju w organizacji
- Indywidualne plany rozwojowe
- Ewaluacja programów rozwojowych
Zakończenie współpracy
- Proces rozstania się z pracownikiem krok po kroku
- Przygotowanie i wsparcie stron w procesie zwolnienia, mapa interesariuszy procesu
- Konstrukcja porozumienia i wypowiedzenia, podstawowe elementy prawne
- Przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy zwalniającej pracownika – analiza elementów od strony prawnej, organizacyjnej, emocjonalnej z perspektywy: HR, menedżera, pracownika
- Finalizacja procesu zwolnienia, formy wsparcia dla zwalnianego pracownika
Moduł IV. Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa
Zatrzymanie pracowników
- Poziom retencji w organizacji, wpływ specyfiki branży na analizę danych
- Przyczyny odejść pracowników i niskiego poziomu zaangażowania w pracę
- Metody i narzędzia do analizy sytuacji potencjalnego odejścia pracownika z jego menedżerem
- Metody zatrzymania pracowników, prowadzenie rozmów i budowanie planów awaryjnych
- Narzędzia badające i monitorujące poziom zaangażowania, podejmowanie działań naprawczych
- Przykłady budowania wartościowych relacji z byłymi pracownikami
Praktyka biznesowa
- Synteza zdobytej wiedzy i umiejętności, autoanaliza rozwoju w ramach programu
- Czynniki wpływające na biznesową użyteczność i skuteczność w roli HRBP oraz HR Generalist
- Praca z wynikami badań ewaluacyjnych, wybranymi wskaźnikami i miernikami poszczególnych procesów HR, metody rzetelnego wnioskowania i prezentacji danych
- Systemowe a projektowe spojrzenie na HR. Narzędzia myślowe usprawniające komunikację z kadrą menedżerską
Opinie uczestników szkolenia HR Expert:
„Bardzo podoba mi się sposób, w jaki prowadzony jest dialog między uczestnikami a ekspertami-trenerami. Atmosfera na zajęciach jest otwarta i przyjazna. Bardzo dobra przestrzeń na wymianę doświadczeń. Inspirujące zajęcia.”