First Time Manager - pierwsze kroki w roli menedżera – EY Academy of Business

First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zaczynają swoją przygodę na ścieżce rozwoju w roli menedżera lub też przygotowują się do tej roli.
Zapisz się
Dla kogo?

First Time Manager to szkolenie przeznaczone dla osób, które:

  • zaczynają swoją przygodę na ścieżce rozwoju w roli menedżera lub też
  • przygotowują się do tej roli

Szkolenie realizuje potrzebę zdobycia i uporządkowania wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania pracownikami. W ciągu zaledwie dwóch dni menedżerowie otrzymują intensywną dawkę technik zarządzania oraz refleksji na temat rozumienia swojej roli.

 

Zgłoś się na to szkolenie jeśli:

  • właśnie awansowałeś na menedżera
  • stajesz się szefem dla niedawnych współpracowników
  • będziesz miał swój zespół, którym będziesz zarządzać
Cel szkolenia
  • Rozpoznanie swojej indywidualnej drogi do stawania się skutecznym menedżerem.
  • Dostarczenie wiedzy dotyczącej technik i narzędzi przekazywania i rozliczania zadania oraz prowadzenia spotkania otwierającego współpracę z zespołem.
  • Doświadczenie i rozwój swoich mocnych stron w realizowaniu roli lidera.
  • Przećwiczenie umiejętności skutecznego komunikowania się z pracownikami w trudnych sytuacjach.
  • Doskonalenie planowania i organizowania zadań jako podstawowych funkcji menedżerskich.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestnika:

  • Rozpoznanie swojej indywidualnej drogi do stawania się skutecznym menedżerem.
  • Dostarczenie wiedzy dotyczącej technik i narzędzi przekazywania i rozliczania zadania oraz prowadzenia spotkania otwierającego współpracę z zespołem.
  • Doświadczenie i rozwój swoich mocnych stron w realizowaniu roli lidera.
  • Przećwiczenie umiejętności skutecznego komunikowania się z pracownikami w trudnych sytuacjach.
  • Doskonalenie planowania i organizowania zadań jako podstawowych funkcji menedżerskich.

Korzyści dla organizacji:

  • Przygotowanie do roli lidera.
  • Umiejętność posługiwania się kluczowymi technikami zarządzania: zlecanie, rozliczanie, wystąpienie przed zespołem.
  • Nauczenie się sposobów reagowania w sytuacjach trudnych z pracownikami.
  • Większa świadomość swojego stylu komunikacji i wywierania wpływu na innych.
Metodologia
  • Nacisk na praktyczne umiejętności zarządcze: Skupienie na rozwijaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania, które są kluczowe na początkowym etapie kariery menedżerskiej.
  • Przewaga praktyki nad teorią: Stosowanie zasady, gdzie 80% czasu szkolenia poświęcona jest na warsztaty i ćwiczenia praktyczne, podczas gdy 20% część to teoretyczne podstawy zarządzania.
  • Warsztaty i ćwiczenia: Zastosowanie warsztatów, które pozwalają uczestnikom na aktywne wykorzystanie i doskonalenie nowych umiejętności w bezpiecznym środowisku.
  • Wykorzystanie case study: Integracja do programu szkoleniowego studiów przypadków opartych na rzeczywistych doświadczeniach zawodowych uczestników.
  • Interaktywne metody nauczania: Zastosowanie technik interaktywnych, takich jak symulacje, analizy case study i praca w grupach, aby zwiększyć zaangażowanie uczestników.
  • Personalizacja procesu nauczania: Dostosowanie treści szkoleniowych i podejścia trenerskiego do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika, co sprzyja lepszemu zrozumieniu i przyswajaniu materiału.
  • Konstruktywny feedback i rozwój osobisty: Regularne dostarczanie informacji zwrotnej na temat mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju, co pomaga menedżerom w budowaniu pewności siebie i eksploracji własnego potencjału.
  • Zaangażowanie uczestników w proces uczenia się: Tworzenie środowiska, które motywuje uczestników do aktywnego uczestnictwa i wnoszenia własnych doświadczeń zawodowych do dyskusji i ćwiczeń.
Program szkolenia

1. Rozumienie roli menedżera
  • Badanie kompetencji menedżerskich 360 stopni
  • Moje mocne strony
  • Od czego rozpocząć budowanie pozycji menedżera?
2. Jak wpływać na innych poprzez efektywną komunikację
  • Komunikacja z pracownikiem
  • Techniki komunikacji
  • Modele informacji zwrotnej: UF, SPINKA
  • Wystąpienie przed zespołem – zebranie z zespołem początkującym
  • Style komunikacji – test
3. Przekazywanie zadania pracownikowi
  • Procedura zlecania/ delegowania zadań
  • Ćwiczenie w podgrupach z udzielaniem i otrzymywaniem informacji zwrotnej
4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
  • Stawanie granic
  • Budowanie swojej stanowczości
  • Formułowanie swojego stanowiska
5. Podsumowanie zadania z pracownikiem
  • Procedura rozliczenia zadania
  • Ćwiczenie w podgrupach z udzielaniem i otrzymywaniem informacji zwrotnej
6. Gra dotycząca planowania czasu
  • Co pomaga, a co utrudnia zarządzanie harmonogramem zadań
  • Wyznaczanie priorytetów w realizacji zadań
Trenerzy
Andrzej Matyka
przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Dorota Wiśniewska
posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Szybińska
pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.