Excel podstawowy
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą poznać podstawowe funkcje i funkcjonalności MS Excel umożliwiające swobodną pracę z programem.
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą poznać podstawowe funkcje i funkcjonalności MS Excel umożliwiające swobodną pracę z programem.
Na szkoleniu dowiesz się:
- jak poruszać się w arkuszach MS Excel,
- jak wprowadzać, formatować, zmieniać, sortować oraz filtrować dane,
- w jaki sposób prawidłowo pobierać dane do obliczeń,
- w jaki sposób zwizualizować dane na wykresie,
- jak przygotować arkusze z danymi do druku.
Po ukończeniu szkolenia:
- będziesz swobodnie pracować z programem korzystając z podstawowych funkcji i funkcjonalności programu MS Excel.
1. Wprowadzanie. Interfejs programu Excel
- Interfejs Excela: Wstążka, własna grupa opcji, pasek szybkiego dostępu, okno programu.
- Edycja komórek. Wprowadzanie, usuwanie danych.
- Wybieranie komórek i grup komórek.
2. Podstawowe operacje w obszarze roboczym
- Kopiowanie, wklejanie, przenoszenie, usuwanie komórek i zakresów komórek.
- Wstawianie, kopiowanie, usuwanie, przenoszenie, ukrywanie, odkrywanie kolumn i wierszy.
- Wypełnianie kolumn i wierszy serią danych.
- Formatowanie graficzne komórek.
- Typy danych i formatowanie danych.
- Tworzenie i formatowanie tabel.
- Komentarze i notatki: wstawianie, wygląd, edycja, usuwanie, kopiowanie, odpowiadanie na komentarze.
- Praca z arkuszem: wstawianie, usuwanie, modyfikowanie, kopiowanie i przenoszenie w obrębie skoroszytu i pomiędzy skoroszytami.
3. Rodzaje adresowania
- Adresowanie względne, bezwzględne.
- Nazywanie komórek i zakresów.
4. Formuły
- Wstawianie i modyfikowanie formuł.
- Podstawowe i najczęściej używane funkcje (SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, MIN.K, MAX.K).
- Zaokrąglenia wartości liczbowych (funkcja ZAOKR).
- Funkcje logiczne (JEŻELI, ORAZ, LUB).
5. Formatowanie warunkowe
- Wyróżnianie komórek zawierających określony tekst, wartości, daty.
- Paski danych.
- Skala kolorów.
- Duplikaty
6. Sortowanie i filtrowanie danych
- Sortowanie proste i wielopoziomowe.
- Filtrowanie proste – wykorzystanie autofiltrów.
- Filtry skojarzone z typem danych.
7. Sumy częściowe
- Grupowanie danych.
- Agregacja danych – mechanizm sum częściowych.
- Funkcja SUMY.CZĘŚCIOWE.
8. Konsolidacja danych
- Z arkuszy tego samego skoroszytu.
- Z arkuszy różnych skoroszytów.
9. Wizualizacja danych – wykresy
- Podstawowe typy wykresów.
- Szablon wykresu.
- Formatowanie wykresów.
10. Drukowanie
- Przygotowanie arkusza do druku.
- Nagłówek i stopka wydruku.
- Drukowanie wybranych obszarów arkusza.
- Drukowanie z powtarzaniem nagłówka danych.
11. Praca z plikami
- Zapisywanie skoroszytów – formaty plików.
- Łącza pomiędzy skoroszytami.
- Widok – praca z dużymi arkuszami danych
Beata Łapkowska - trener, właściciel firmy BONAL Beata Łapkowska. Od ponad 30 lat nauczyciel, nauczyciel akademicki, trener szkoleń informatycznych. Od 10 lat trener szkoleń z zakresu MS Office, Power Query, Power BI.