Doceń pracownika – narzędzia i techniki – EY Academy of Business

Doceń pracownika – narzędzia i techniki

Praktyczne warsztaty, których program został opracowany w oparciu o badanie i  zgłaszane potrzeby menedżerów.
Zapisz się

Obejrzyj zapowiedź trenera

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest menedżerom, kierownikom projektów, którzy chcą nauczyć się skutecznego doceniania zespołu i pojedynczych jego członków, żeby w w ten sposób zwiększyć ich lojalność, poczucie własnej wartości i sensu pracy, a także efektywność pracy.

Cel szkolenia
  • Doskonalenie umiejętności skutecznego doceniania zespołu i poszczególnych współpracowników.
  • Dostarczenie narzędzi skutecznego doceniania osób z różnych pokoleń.
  • Włączenie codziennego doceniania do budowania kultury zespołu.
Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści dla uczestników:

  • Rozumienie czym jest docenianie i jakie funkcje w pracy spełnia.
  • Poznanie i ćwiczenie technik oraz narzędzi doceniania (w tym siebie samego) i umiejętność zastosowania wobec pracowników z różnych pokoleń.
  • Poznanie pułapek niszczących kulturę doceniania i sposobów ich przełamania.

Korzyści dla organizacji:

  • Rozwój liderów: Pracownicy, którzy potrafią stosować docenianie w codziennej pracy rozwijają się jako liderzy, stają się bardziej empatyczni i zyskują większe zaufanie swoich pracowników. To ważne, zwłaszcza, że w badaniach rynkowych pracownicy deklarują nieumiejętność doceniania jako jeden z trzech kluczowych braków kompetencyjnych liderów.
  • Poprawa współpracy w zespole: Zespół, w którym obecne jest docenianie to jednocześnie zespół, w którym rośnie bezpieczeństwo psychologiczne, pracownicy częściej podejmują ryzyko i dzielą się swoimi pomysłami.
  • Zwiększenie lojalności pracowników: Firma, która inwestuje w rozwój osobisty swoich pracowników, może liczyć na ich większą lojalność i zaangażowanie. Docenianie jest narzędziem, które wspiera budowanie więzi i poczucia ważności w miejscu pracy.
  • Budowanie kultury organizacyjnej: Promowanie empatii, dostrzegania potencjału pracowników i wzmacniania ich w tym potencjale powoduje, że firma jest atrakcyjna dla ludzi w niej pracujących.
  • Wzrost odporności na stres: Docenianie wprost prowadzi do wzmocnienia poczucia wartości i kompetencji, redukuje stres w pracy i przekłada się silnie na wzrost odporności psychicznej pracowników.
  • Ułatwienie liderom prowadzenia trudnych rozmów. Liderzy, którzy mają opanowaną umiejętność doceniania i stale z niej korzystają, mają większą łatwość w prowadzeniu trudnych rozmów feedbackowych. Pracownicy, którzy czują się docenieni, chętniej i spokojniej przyjmują konstruktywną krytykę.
Program szkolenia
  • Potrzeby psychologiczne i zaspokajanie ich poprzez docenianie
  • Rozumienie doceniania i umiejętność odróżnienia go w praktyce od chwalenia, fałszywej empatii i „tanich pochlebstw”

Przekonania na temat doceniania, które nie są pomocne:

  • Sposoby przeformułowania tych przekonań
  • Wykorzystanie pomocnych przekonań grupy

Docenianie siebie samego

  • Wartości osobiste
  • Osobista misja, czyli po co jestem tu, gdzie jestem
  • Analiza własnych mocnych stron
  • Perfekcjonizm, wewnętrzny krytyk i syndrom oszusta – jak sobie z nimi poradzić?
  • Przyjmowanie doceniania w sposób, który wzmacnia
  • Jak o docenianie poprosić

Funkcje doceniania i jego znaczenie dla rezyliencji i bezpieczeństwa psychologicznego

Narzędzia doceniania i sposoby ich używania wobec pracowników w pokoleniach od alfa do X

  • 5 poziomów doceniania i towarzyszące im korzyści i koszty emocjonalne
  • Języki doceniania
  • Wykorzystanie emocji w docenianiu

Pułapki w docenianiu i sposoby ich pokonywania

Trenerzy
Iwona Grochowska
Autorka programu dla liderów „Akademia Doceniania”. CEO i współzałożycielka Nais, aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników. Psycholog, trener biznesu i wykładowca akademicki. Praktyk w tworzeniu i rozwijaniu odważnych zespołów.