Data storytelling – jak skutecznie interpretować, wizualizować i komunikować liczby oraz dane – EY Academy of Business

Data storytelling – jak skutecznie interpretować, wizualizować i komunikować liczby oraz dane

Dane stają się walutą przyszłości. Ten, kto potrafi analizować dane, może mieć przewagę nad konkurencją. Może, ale nie musi. Do tego potrzebna jest jeszcze umiejętność zauważania tego, co najważniejsze oraz prezentowania danych i komunikowania ich w taki sposób, by nasi odbiorcy łatwo je zrozumieli i wyciągnęli na ich podstawie trafne wnioski.

Liczby mają wielką moc, dlatego umiejętność:

  • znalezienia ciekawych, istotnych liczb w natłoku danych, którymi dysponujemy,
  • zwizualizowania ich w odpowiedni sposób,
  • i opowiedzenia na ich podstawie interesującej historii

 jest kluczem do:

  • dotarcia z naszą informacją do odbiorców, na których nam zależy,
  • zrozumienia przez nich danego tematu,
  • oraz podejmowania na bazie tych liczb lepszych decyzji.

Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto w swojej pracy ma do czynienia z dużą ilością danych (działy finansowe, analityczne, komunikacja i PR, marketing, kadra zarządzająca) i chciałby te dane tak prezentować i komunikować, aby jego odbiorcy z łatwością je interpretowali, wyciągali właściwe wnioski i podejmowali dobre decyzje.

Podczas szkolenia nauczysz się, jak:

  • analizować i umiejętnie interpretować dane liczbowe (punkt odniesienia, horyzont czasowy, porównania),
  • na podstawie liczb wyciągać wnioski,
  • wykształcić w sobie nawyk krytycznego myślenia w odniesieniu do danych (m.in. dzięki przykładom manipulacji danymi w przestrzeni publicznej),
  • komunikować dane w ciekawy i zrozumiały dla odbiorców sposób,
  • tworzyć odpowiednie wizualizacje danych (co robić, a czego unikać),
  • przykuwać uwagę, tworząc wykresy do prezentacji biznesowych i raportów,
  • opowiadać historie na bazie liczb, czyli w angażujący sposób mówić obrazowo i prosto o zawiłych zagadnieniach.

 

Szkolenie oparte jest na obrazowych przykładach i ćwiczeniach.

Część 1

  • Jak prawidłowo interpretować i analizować dane liczbowe? Jak wyciągać wnioski? (horyzont czasowy, punkt odniesienia, porównania).
  • Jak manipuluje się liczbami w przestrzeni publicznej – na co zwracać uwagę, by nie dać się oszukać? (przykłady zmanipulowanych wykresów i przekazów liczbowych).
  • Jak manipuluje się sondażami – na co zwracać uwagę, by nie dać się oszukać i jak właściwie powinno zostać przeprowadzone badanie? (przykłady m.in. pytań i odpowiedzi sugerujących).

Część 2

  • Błędy poznawcze i heurystyki (m.in. jak działa „zakotwiczenie”, heurystyka dostępności czy pierwszeństwa).
  • Zasady data storytellingu, czyli jak w angażujący sposób mówić obrazowo i prosto o zawiłych zagadnieniach.
  • Zasady skutecznej komunikacji – jak zamienić komunikaty z liczbami na takie, które są bardziej zrozumiałe dla obiorców.

Ćwiczenia z omawianych sposobów komunikacji.

Część 3

  • Data storytelling i prezentowanie historii na wykresach.
  • Jak tworzyć odpowiednie wykresy (m.in. dobór wykresu, usuwanie tzw. śmieci).
  • Jak przykuwać uwagę, tworząc wykresy do prezentacji biznesowych i raportów (m.in. wykorzystanie koloru, przekaz widoczny w 3 sekundy).
  • Jak opowiedzieć historie na bazie liczb i wykresów, by nasi odbiorcy mogli lepiej zrozumieć dany temat i podjąć na bazie tych liczb lepsze decyzje.

Ćwiczenia z omawianych sposobów prawidłowej wizualizacji danych.

Alicja Defratyka - prekursorka wykorzystywania liczb i danych do nagłaśniania ważnych tematów społeczno-ekonomicznych i odkłamywania fake newsów. Od 2017 r. rozwija projekt, w którym za pomocą liczb w prosty sposób tłumaczy różne zjawiska, wykorzystując konkretne dane.

Data storytelling – jak skutecznie interpretować, wizualizować i komunikować liczby oraz dane

Cena

1 390 zł netto (1 709,70 zł brutto)

Data storytelling – jak skutecznie interpretować, wizualizować i komunikować liczby oraz dane

Dane stają się walutą przyszłości. Ten, kto potrafi analizować dane, może mieć przewagę nad konkurencją. Może, ale nie musi. Do tego potrzebna jest jeszcze umiejętność zauważania tego, co najważniejsze oraz prezentowania danych i komunikowania ich w taki sposób, by nasi odbiorcy łatwo je zrozumieli i wyciągnęli na ich podstawie trafne wnioski.

Liczby mają wielką moc, dlatego umiejętność:

  • znalezienia ciekawych, istotnych liczb w natłoku danych, którymi dysponujemy,
  • zwizualizowania ich w odpowiedni sposób,
  • i opowiedzenia na ich podstawie interesującej historii

 jest kluczem do:

  • dotarcia z naszą informacją do odbiorców, na których nam zależy,
  • zrozumienia przez nich danego tematu,
  • oraz podejmowania na bazie tych liczb lepszych decyzji.
Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto w swojej pracy ma do czynienia z dużą ilością danych (działy finansowe, analityczne, komunikacja i PR, marketing, kadra zarządzająca) i chciałby te dane tak prezentować i komunikować, aby jego odbiorcy z łatwością je interpretowali, wyciągali właściwe wnioski i podejmowali dobre decyzje.

Cele i korzyści

Podczas szkolenia nauczysz się, jak:

  • analizować i umiejętnie interpretować dane liczbowe (punkt odniesienia, horyzont czasowy, porównania),
  • na podstawie liczb wyciągać wnioski,
  • wykształcić w sobie nawyk krytycznego myślenia w odniesieniu do danych (m.in. dzięki przykładom manipulacji danymi w przestrzeni publicznej),
  • komunikować dane w ciekawy i zrozumiały dla odbiorców sposób,
  • tworzyć odpowiednie wizualizacje danych (co robić, a czego unikać),
  • przykuwać uwagę, tworząc wykresy do prezentacji biznesowych i raportów,
  • opowiadać historie na bazie liczb, czyli w angażujący sposób mówić obrazowo i prosto o zawiłych zagadnieniach.

 

Szkolenie oparte jest na obrazowych przykładach i ćwiczeniach.

Program

Część 1

  • Jak prawidłowo interpretować i analizować dane liczbowe? Jak wyciągać wnioski? (horyzont czasowy, punkt odniesienia, porównania).
  • Jak manipuluje się liczbami w przestrzeni publicznej – na co zwracać uwagę, by nie dać się oszukać? (przykłady zmanipulowanych wykresów i przekazów liczbowych).
  • Jak manipuluje się sondażami – na co zwracać uwagę, by nie dać się oszukać i jak właściwie powinno zostać przeprowadzone badanie? (przykłady m.in. pytań i odpowiedzi sugerujących).

Część 2

  • Błędy poznawcze i heurystyki (m.in. jak działa „zakotwiczenie”, heurystyka dostępności czy pierwszeństwa).
  • Zasady data storytellingu, czyli jak w angażujący sposób mówić obrazowo i prosto o zawiłych zagadnieniach.
  • Zasady skutecznej komunikacji – jak zamienić komunikaty z liczbami na takie, które są bardziej zrozumiałe dla obiorców.

Ćwiczenia z omawianych sposobów komunikacji.

Część 3

  • Data storytelling i prezentowanie historii na wykresach.
  • Jak tworzyć odpowiednie wykresy (m.in. dobór wykresu, usuwanie tzw. śmieci).
  • Jak przykuwać uwagę, tworząc wykresy do prezentacji biznesowych i raportów (m.in. wykorzystanie koloru, przekaz widoczny w 3 sekundy).
  • Jak opowiedzieć historie na bazie liczb i wykresów, by nasi odbiorcy mogli lepiej zrozumieć dany temat i podjąć na bazie tych liczb lepsze decyzje.

Ćwiczenia z omawianych sposobów prawidłowej wizualizacji danych.

Cena

1 390 zł netto (1 709,70 zł brutto)

139 zł netto (170,97 zł brutto) - dostęp do nagrania szkolenia

Lokalizacja

Warszawa

Termin

7 kwietnia 2025

 

Szkolenie w godzinach 10:00 – 15:00

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Katarzyna Wielgat

Koordynator kursu

  • +48 573 005 707
  • katarzyna.wielgat@pl.ey.com