Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta
Dobre zarządzanie sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta wymaga mierzenia działań i ich skuteczności we wszystkich tych obszarach. Na szkoleniu przedstawiamy najczęściej stosowane wskaźniki, a także metody kalkulacji ceny i zarządzania prowizjami.
Szkolenie jest częścią Akademii Controllingu.
Szkolenie polecamy szczególnie:
- Pracownikom zajmującym się oceną skuteczności w działach sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta
- Analitykom planującym sprzedaż w kanałach offline i online
- Dyrektorom sprzedaży i marketingu
- Osobom przygotowującym się do pracy w działach analiz sprzedażowych, controllingu
Jeśli chcesz dowiedzieć się:
- W jaki sposób planować koszt i rentowność działań performance marketingu?
- W jaki sposób planować zapotrzebowanie na telemarketerów na podstawie planu sprzedażowego?
- W jaki sposób planować sprzedaż sezonową?
- Jakie są miary i wskaźniki w obszarach marketingu online, sprzedaży, obsługi klienta?
- W jaki sposób kalkulować jednostkowy koszt pozyskania klienta lub sprzedaży usług?
to szkolenie jest dla Ciebie!
Po ukończeniu szkolenia:
- Będziesz umiał przygotować budżet działań marketingowych w kanałach cyfrowych
- Będziesz w stanie określić zapotrzebowanie na telemarketerów w oparciu o plan sprzedaży
- Będziesz umiał skalkulować cenę sprzedaży
- Będziesz wiedział, jak przygotować system premiowy dla sprzedawców
- Nauczysz się planować sprzedaż sezonową
- Controlling działań sprzedażowych, marketingu i obsługi klienta – funkcja i zadania
- Ocena skuteczności działań performance marketingu w poszczególnych kanałach cyfrowych – wskaźniki i miary (finansowe i operacyjne)
- Przygotowanie budżetu na działania marketingowe w podziale na kanały cyfrowe
- Ocena skuteczności działań komunikacyjnych i PR.
- Podstawowe miary i wskaźniki oceny skuteczności działań sprzedażowych w kanale offline i online
- Planowanie zapotrzebowania na telemarketerów na podstawie planu sprzedażowego
- Główne miary i wskaźniki obsługi klienta
- Model rozliczania efektywności działania call center – kalkulacja kosztu pozyskania klienta i sprzedaży usługi
- Metody kalkulacji ceny sprzedaży usługi lub produktu
- Zasady i metody budowania prowizji dla handlowców
- Planowanie sprzedaży sezonowej