Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych
Szkolenie poświęcone jest budowaniu organizacji stale doskonalącej się. Jak to osiągnąć? Trzeba zapewnić skuteczny przepływ informacji, zaangażować pracowników i nastawić się na ciągłą zmianę. Na szkoleniu podpowiadamy, jak to mądrze zrobić.
Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu ciągłego doskonalenia w organizacjach usługowych.
Cele:
- Praca indywidualna – LAWO: Wdrożenie wizualnych tablic/uruchomienie systemu Kaizen dla wybranego procesu biznesowego
- Zrozumienie istoty cyklu doskonalenia oraz cyklu PDCA
- Umiejętność realizacji cyklu doskonalenia za pomocą narzędzi Zarządzania Wizualnego
- Wskazanie sposobów skutecznego zaangażowania pracowników w usprawnianie ustawiczne
- Pokazanie roli i postawy lidera w zarządzaniu i usprawnianiu procesów
- Poznanie koncepcji trwałych podstaw organizacji usprawniającej procesy
- Pokazanie mechanizmów przechodzenia przez zmianę i w konsekwencji metod jej zarządzania
- Przedstawienie zarządzania wizualnego realizującego cykl doskonalenia w procesach usługowych
- Jak zaprojektować skuteczny przepływ informacji – kaskada i gradacja spotkań statusowych, ich skuteczność, czym różni się to od formalnej hierarchii raportowania
- Przedstawienie optymalnej organizacji miejsca oraz sposobu pracy w biurze
- Model doskonalenia/model zarządzania organizacji ustawicznie się doskonalącej – jak skłonić pracowników do usprawniania, a liderów do wyjścia zza biurek
- Nauka skutecznej komunikacji i pracy zespołowej – minimum słów, maksimum obrazów
- Praktyczne przećwiczenie warsztatów – zaprojektowanie systemu zarządzania wizualnego na przykładzie firmy
- Doskonalenie poprzez warsztaty – LAWO: przygotuj, wdróż, standaryzuj i świętuj!
- Praktyczne przećwiczenie LAWO na przykładzie problemów komunikacyjnych między symulowanymi działami organizacji
- Zarządzanie zmianą i matryce kompetencji – jak prowadzić swoich pracowników w warunkach ciągłej zmiany, jak rozwijać zespoły
- Rola standardów i procedur – jak nie zwariować z ISO i biurokracją
- Model Lean Office i Kaizen w biurze – jak zobaczyć wnętrza serwerów
- Automatyzacja i robotyzacja procesów w usługach – od czego zacząć, gdzie skończyć – przykłady udanych wdrożeń
- Jak budować komórki usprawniania ustawicznego, czyli czy opierać się na konsultantach zewnętrznych, czy zbierać zasoby wewnątrz
Rafał Płotnicki - ekspert w zakresie budowania doskonałości operacyjnej, poprawy wydajności procesów, transformacji biznesu, eliminacji ograniczeń w organizacjach oraz rozwoju strategii wzrostu.