Business Development w kancelarii prawnej. Pozyskiwanie i utrzymywanie klienta
Najlepsze metody rozwoju biznesu prawniczego
Rynek kancelarii prawnych stał się niezwykle konkurencyjny, a klient, zarówno biznesowy, jak i indywidualny, ma bardzo szeroki wybór. Prawnicy muszą więc szukać wyróżników i swojej przewagi – budując wizerunek eksperta, równocześnie uczestnicząc w procesach pozyskiwania i utrzymywania klienta kancelarii.
Jeśli masz już doświadczenie w budowaniu i rozwoju biznesu prawnego, ale chcesz pójść dalej oraz szukasz praktycznego wsparcia i inspiracji, to nasze warsztaty są idealną propozycją. Pomożemy Ci znaleźć własne atuty i indywidualną drogę do jak najbardziej efektywnego działania.
Kompleksowa i efektywna formuła szkolenia składa się z dwóch etapów:
Przygotowanie do warsztatu
Uczestnikom zostanie przekazanych do przemyślenia kilka otwartych pytań związanych z tematyką szkolenia.
Dwudniowe warsztaty
Dwa dni pod rząd — stacjonarne, warsztatowe, z dużym udziałem uczestników.
Każda część naszych warsztatów zawiera ćwiczenia i realne przykłady (case studies) bazujące na doświadczeniu prowadzących we wspieraniu prawników w budowie biznesu prawniczego.
Szkolenie kierujemy do prawników na poziomie senior associate/counsel w kancelarii prawnej, być może także początkujący local/salaried partner, którzy zajmują się rozwojem biznesu prawniczego albo chcą wkroczyć na tę ścieżkę.
Te warsztaty są inspiracją do znalezienia przez każdego z uczestników odpowiedzi na pytania:
- Jak łączyć rolę eksperta ze skutecznym pozyskiwaniem nowych zleceń i rozwojem współpracy z obecnymi klientami?
- Jak znaleźć najlepsze metody rozwoju biznesu prawniczego ku satysfakcji kancelarii i klientów?
- Jak najlepiej słuchać i odpowiadać na potrzeby klientów?
- Jak najskuteczniej wykorzystać swoje indywidualne zasoby i kompetencje w procesie rozwoju biznesu prawniczego?
- Jakich błędów należy się wystrzegać? Jakie best practices warto wdrażać?
- Jak dbać o efektywność finansową biznesu prawniczego?
Dzień 1
Pozyskiwanie nowych klientów Kancelarii Prawnej: jak to robić?
- Pozyskiwanie nowych klientów. Źródła pozyskiwania nowych klientów dla prawników
(i kancelarii) - Style osobowości, style komunikacji. Skuteczna komunikacja z potencjalnymi klientami
- Planowanie i realizacja budowy marki osobistej (prawnika/marki kancelarii). Działania marketingowe efektywnie pomagające pozyskiwać nowy biznes prawniczy
- Wyróżnianie się na tle konkurencji innych kancelarii i prawników
- Pozornie łatwe praktykalia w kontekście prawnika: networking, obecność na ważnych wydarzeniach, spotkania bezpośrednie i na video
- Moje unique selling points
Dzień 2
Kwotowanie, ofertowanie, prezentowanie – jak zbudować dobrą ofertę na usługi prawne?
- Skuteczne kwotowanie i ofertowanie usług prawnych: do’s and dont’s
- Język korzyści wobec potencjalnych klientów usług prawnych
- Oferta usług prawnych „szyta na miarę”
Utrzymanie klienta i rozwój relacji z nim
- Best practices w codziennej komunikacji prawnika (kancelarii) z klientem
- O odchodzeniu klientów od prawników i kancelarii
- Myślenie perspektywą klienta usług prawnych
- Mierzenie i dbanie o satysfakcję klienta usług prawnych
- Rozwijanie współpracy prawnika (kancelarii) z klientem na nowych polach
- Wykorzystywanie danych w praktyce. Dochodowość klienta i dochodowość zleceń
Janina Ligner-Żeromska - specjalistka prawa własności intelektualnej i przemysłowej, mediów, ochrony prywatności oraz nowych technologii. Adwokatka z 30-letnim doświadczeniem w doradztwie biznesowym oraz rozwoju praktyki prawniczej.
Mariusz Kowalski - menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w szeroko pojętym marketingu prawniczym. Skutecznie wspiera kancelarie prawne i prawników w budowaniu biznesu, tworzeniu i rozwijaniu marki, zarządzaniu, projektach digital oraz w kwestiach strategii.