Budowanie relacji z Klientem w SSC
Klient jako najważniejszy kapitał
W dzisiejszym środowisku biznesowym umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z Klientami jest kluczowa dla sukcesu organizacji. W Centrach Usług Wspólnych ważne jest nawiązywanie relacji opartych na profesjonalizmie, dzięki którym organizacje są w stanie lepiej identyfikować potrzeby Klientów, rozumieć, w jaki sposób działają i dostarczać rozwiązań, które spełniają oczekiwania odbiorców.
Szkolenie adresujemy do osób odpowiedzialnych za relacje z Klientami w SSC.
Po ukończeniu szkolenia będziesz:
- Znał dostępne metody budowania relacji z Klientami SSC
- Wiedział, jak poprzez swoje działania budować relacje i wpływać na efektywność komunikacji i kontaktów z Klientami
- Wiedział, jak rozpoznawać potrzeby i oczekiwania Klienta, jak zadawać pytania i jak wykorzystać pozyskane informacje do budowania trwałej relacji
- Potrafił zarządzać konfliktem na styku SSC – Klient
- Rozumiał, w jaki sposób myśli i działa Klient i umiał dostosować usługę do jego potrzeb
- Posiadał wiedzę na temat głównych błędów w komunikacji SSC – Klient i tego, w jaki sposób ich uniknąć
- Potrafił zidentyfikować czynniki, które mogą być utrudnieniem w budowaniu relacji z Klientem opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku
- Kim jest nasz klient i co nam się wydaje, że wiemy o naszych klientach?
- Nasze miejsce w modelu biznesowym grupy i jego wpływ na sposób budowania relacji.
- Jak postrzegają nas klienci i od jakiego momentu zaczyna się proces budowania relacji?
- Procesy i mapy procesowe jako fundament i klucz do efektywnej współpracy.
- Role procesowe czyli za co odpowiada klient, właściciel, uczestnik i ekspert procesowy?
- Metody budowania zaufania między stronami – czyli jak model operacyjny i biznesowy wpływa na nasze relacje?
- Jaki jest nasz klient – psychologiczny wizerunek klienta.
- Czego potrzebują poszczególni klienci?
- Co może determinować zachowania i działania klienta?
- Zrozumieć Klienta – analiza interesariuszy i wzmacnianie relacji na punktach styku.
- Mapa kulturowa i różnice kulturowe czyli w jaki sposób współpracować z klientami z różnych części świata.
- Co to znaczy dobra komunikacja i jakie jest i jej znaczenie w procesie obsługi klienta?
- Jak budować zróżnicowany przekaz do poszczególnych typów klientów na bazie jednolitych map i kart procesów?
- Główne błędy komunikacyjne na punktach styku.
- Dlaczego techniki perswazji i przekonywania tak rzadko działają?
- Platforma komunikacyjna między SSC a Klientem.
- Główne tematy konfliktów, czyli jak pogodzić potrzeby klienta z założeniami dotyczącymi standardów, spójności i jednolitych zasad obsługi wszystkich podmiotów?
- Budowanie i monitorowanie doświadczeń klientów, zarządzanie relacjami z klientem.
- Ile kosztuje wartość dodana w realizacji usługi? Relacja między kosztem a jakością usług.
- Jak możemy być partnerem w biznesie?
- Umowa SLA – czyli prawa i obowiązki stron.
- KPI – po co mierzymy?
- Kultura doskonalenia jako podstawowy aspekt istnienia funkcji wsparcia.
- Ocena satysfakcji Klienta – dlaczego, kiedy i w jakiej formie powinna być robiona?
- W czym mogę pomóc – relacja z klientem w dążeniu do Center of Excellence
Joanna Rapanicz - jest ekspertem w dziedzinie analizy i optymalizacji procesów biznesowych z obszaru finansowo–księgowego, w szczególności we wdrażaniu zmian i reorganizacji z perspektywy zasobów ludzkich. Umiejętnie buduje zintegrowane zespoły oparte na zaufaniu.